annelieke1 schreef:Meer in de hand pakken??? Hij heeft zo'n fijne aanleuning, voelt super in de hand! Hoe kom je daar nou bij. Hij loopt ontspannen.... hij heeft van nature makkelijk deze houding en we rijden hem ook wat lager en ronder, maar uit een serie van 100 foto's waren dit mooie plaatjes.
je hebt een prachtpaard, een sporttopper als ik het zo zie. Dat ze makkelijk in deze houding lopen heeft dan te maken met aanleg, of je dat al wil op deze leeftijd, op dit moment is een tweede. Ik zie hem op de meeste foto's pal op de loodlijn of erachter. Dat betekent dat als je je hand bij wijze van 10 cm naar voren zou steken, hij zou kunnen zakken en meer over de rug kan lopen. Dat bedoel ik nu met op de hand pakken, ik zeg niet dat je een harde hand hebt, maar je geeft het paard wel de kans om zo te lopen. Hij kan wel steun zoeken op jouw hand, ipv op zijn benen. Ik denk dat hij dan meer ontspannen kan lopen dan op deze foto's. Nogmaals, ik vind het plaatje niet slecht, maar voor een jong ding zou ik hem meer naar de hand laten zoeken.
Nogmaals, als je hem ook lager instelt, prima! Beter voor zijn rug, bespiering. En dan heb je mooi mazzel dat als je ooit toe bent aan het M/Z, hij makkelijker deze richting op kan dan het gemiddelde paard.