Fieke, L2 @ Beekbergen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek_

Fieke, L2 @ Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:04

Vandaag weer voor het eerst sinds een tijdje wedstrijd gehad.
Het inrijden ging erg lekker, ze was redelijk ontspannen en bleef bij mij. Dat was dus
al een goed punt, want de laatste paar keren was ze erg gespannen en rennerig.
De eerste proef ging echter niet helemaal zoals mijn bedoeling was, fieke maakte er een
beetje een potje van en wilde niet met goede stelling lopen en zat maar een beetje te loeren
naar de witte hekjes. Jammer dus dacht ik, maar toch nog 184 punten. Een winstpunt erbij dus!

De tweede proef ging wel echt stukken beter. Ze liep echt erg fijn en ik had echt het gevoel
dat dit onze beste proef in het L2 tot nu toe was. Echter maar 169 punten. Die punten waren
voor de eerste proef terecht geweest, maar niet voor de tweede naar mijn idee. Maar toch een
winstpuntje mee kunnen nemen naar huis door de eerste proef Tong uitsteken Lachen

Ik heb zelf het idee dat ze soms niet helemaal haar achterhand goed erbij heeft. En waar ik ook op
moet letten is dat ik mijn handen rechtop zet! Als ik rij heb ik dit niet in de gaten, maar zo op de
foto's valt het me wel erg op!
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LovesHerPony

Re: Fieke, L2 @ Beekbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:46

Hartstikke leuke foto's joh (dat is eens een keer een andere vlecht Knipoog )

Kritiek puntjes :
- Let op je handen
- Rechtzitten (heb af en toe het idee kan ook door de foto komen dat je scheef zit)

En succes met je volgende concours Knipoog

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:26

ziet der goe duit hoor! Haha!
Mooie fries ook trouwens.!

Let wel op je piaono handjes.! Knipoog

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:51

Bedankt Lachen

Mijn handen irriteren mijzelf ook erg, zo op de foto Knipoog Daar ga
ik zeker meer op letten in het vervolg!

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:55

Netjes hoor.
Of je zadel ligt te ver naar voren, of ze heeft een erg lange rug. (kan het slecht zien dat zwart op zwart....)

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 19:58

Je bent de eerste die dat opmerkt in de drie jaar dat ze onder het zadel is ( met dit zadel Knipoog ) Ze heeft ook geen lange rug.
Maar haar schouder ligt ook mooi vrij, en ze heeft verder nergens last van dus volgens mij ligt het wel goed Lachen
Wel wil ik het een keer na laten kijken of het misschien opgevuld moet worden.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:52

Echt commentaar kan ik niet geven. Ziet er toch allemaal netjes uit. Alleen waar ik me aan stoor is aan je haar! Maar ja met zo'n bos maak je niet even een knot haha.
Vooral doorgaan met dit mooie friesje!!!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 19:03

@ LoveleyHorse: Hihi wat grappig! Dan heb ik jou vast ook wel gezien! Hoe ziet je paard eruit? We hebben ook aardig wat werk gehad om die galop zo te krijgen! Ze kon eerst alleen maar hard haha.

@ Ienemienie: Dank je Lachen En tsja, m'n haar.. Ik had eerder wel zo'n knip met een strip en netje eraan voor een knot, maar deze ging kapot en eigenlijk is het ook te zwaar want het hing er altijd maar wat bij. Dus die knip heb ik pas geleden weg gegooid en ben gewoon met vlecht in gaan rijden! Heb er (nog) niks van gemerkt bij mijn verzorgingpunt. Misschien komt er nog een alternatief Knipoog

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:04

Mariek_ schreef:
@ LoveleyHorse: Hihi wat grappig! Dan heb ik jou vast ook wel gezien! Hoe ziet je paard eruit? We hebben ook aardig wat werk gehad om die galop zo te krijgen! Ze kon eerst alleen maar hard haha.

@ Ienemienie: Dank je Lachen En tsja, m'n haar.. Ik had eerder wel zo'n knip met een strip en netje eraan voor een knot, maar deze ging kapot en eigenlijk is het ook te zwaar want het hing er altijd maar wat bij. Dus die knip heb ik pas geleden weg gegooid en ben gewoon met vlecht in gaan rijden! Heb er (nog) niks van gemerkt bij mijn verzorgingpunt. Misschien komt er nog een alternatief Knipoog

ik was daar aan het kijken en fotograveren en mijn instructrice aan het helpen als groom die reed in het Z1 met een fjord Haha! Maar ik stond ook te praten met kennissen van ons en dat was tijdens jou proef Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:17

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:57

Jullie zijn een fijne combinatie om naar te kijken samen, past mooi.
Zelf zit je erg scheef, naar links, met uitzondering van de foto waar je in de wending helemaal mee naar rechts gaat hangen. Je zit ook in stoelzit en rijdt met platte handen en te weinig hoek in je elleboog (dan verlies je vering in je elleboog en je hand is stugger dan wanneer hij rechtop gedragen wordt) dus daar is wel verbetering te behalen.
Vwb het lopen van je paard is natuurlijk moeilijk te oordelen van de foto's, over het algemeen mag hij van mij een stuk geslotener. Nu drukt hij zich voorwaarts wat van het achterbeen af. Je aanleuning oogt nog wat wisselend op de verschillende foto's. Hij zou van mij wat meer front mogen maken maar de bovenlijn meer in moeten zetten. Ik denk dan aan eerst meer geslotenheid creeeren in de lage lijn en zo de bovenlijn versterken en dat omhoog gaan rijden, maar dat kost tijd. Als je zelf minder scheef gaat zitten verwacht ik dat je paard ook minder scheef gaat lopen, hij is nu jou aan het compenseren.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 15:15

@ Urielle: Bedankt voor je commentaar! Ik had zelf niet in de gaten dat ik zo scheef zit. Ik zal het er eens met m'n instructrise over hebben Lachen
Wat bedoel je precies met die geslotenheid creeeren?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:41

Misschien valt het scheefzitten ook wel mee in het echt hoor, het is gewoon wat ik op de foto's zie, kan best zijn dat het in het echt reuze meevalt Knipoog
Met de geslotenheid bedoel ik dat je paard zich meer op het achterbeen moet laten zetten en daarbij op eigen benen moet blijven, dus niet proberen om van het achterbeen te komen door wat duwerig te worden in de aanleuning of te verlengen in het frame of sneller te gaan oid. Hij moet als het ware een opgespannen veer in een doosje zijn, het achterbeen eronder aan de achterkant en de voorkant is de aanleuning die je voelt. Goede oefeningen ervoor zijn schijnovergangen, overgangen naar verzamelde draf en verzamelde galop en daar weer uit naar voren rijden (zonder dat je paard zich dan lang maakt natuurlijk), stap-galopovergangen en de eenvoudige wissel, achterwaarts, keertwending om de achterhand en als je daar al mee bezig bent: werkpirouetten in galop. En hoe sterker je paard is in het achterbeen, hoe gemakkelijker je kunt gaan doorsluiten.