Zalina en ik @ oefen concour

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Zalina en ik @ oefen concour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 19:22

Hallo,

Aangezien ik graag beter wil worden dacht ik maar een topic op bokt te openen voor veel tips.
Zalina is een 4 jarige merrie van Indoctro.
Ons niveau is B. Vandaag hebben we ons eerste oefenconcour gereden. Dat was natuurlijk allemaal zeer spannend.
We hadden de eerste proef 179 punten en de 2de proef 171 (even een kleine miscomunicatie aan het einde) daar ben ik voor de eerste keer best trots op Haha!
We zijn nu vooral bezig met het los maken van links en rechtgericht zijn.
Verder wil ik haar graag lang en laag hebben (maar dit vind ik nog zeer moeilijk)
Omdat ik ziek ben geweest hebben we de proef maar 1 keer kunnen oefenen.
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe we het de volgende keer nog beter kunnen doen.

Afbeelding
Even de handschoenen aantrekken

Afbeelding
Los rijden, weinig ontspanning

Afbeelding
Binnenkomen

Afbeelding
Galop nog een zeer moeilijk punt

Afbeelding
Draf, weer geen ontspanning

Afbeelding
Klaar

Ik wou er ook een filmpje opzetten maar kan hem nergens uploaden, weet iemand nog een site waar ik hem kan uploaden?

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven over hoe wij nog beter kunnen worden en verder kunnen groeien. We zijn allebei nog jong en vooral ik heb nog weinig ervaring (heb met haar nog wel heel veel bijgeleerd). Ik heb wel goede begeleiding en als ik daar ben gaat het wel goed.
Ik hoop dat jullie niet te hard voor ons zijn. Bloos

Bedankt voor het kijken

Groetjes Majo

Annemarie

Re: Zalina en ik @ oefen concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:13

Majo! Waar is je witte dekje!
Jammer dat de echte rijfoto's van vrij ver weg zijn, en maar zo weinig, zo is het wel lastig om een compleet beeld te krijgen (tsja, toch zonde dat het filmpje niet wil).
Voor zover ik kan zien, kunnen jullie in ieder geval veel beter, met meer ontspanning, maar dat het nu niet helemaal 100% is is natuurlijk niet heel verwonderlijk aangezien Zalien nog niet zo vaak op vreemd terrein is geweest en dit jullie eerste wedstrijd is.
Verder zie ik volgens mij een beetje kapstokvoeten, en er mag meer een knik in je armen (hoevaak moet ik dat nou nog zeggen? Tong uitsteken ) Ja
Ach, gewoon lekker verder oefenen, veel lessen en langzaam wennen, jullie komen er wel samen Lachen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:40

mayo Haha! wat leuk je eerste concours, helemaal niet slecht ,je eerste proef 179 punten Haha!
leuk paard , waar je veel van kan leren.

als ik de foto's zo een beetje kan inschatten heb je zelf veel spanning in je lichaam, probeer daar aan te werken, fixeer je niet ophet "aan de teugel lopen" maar zorg dat je paard eerst lekker aan je been en zit komt, veel overgangen, schakelen, vandaaruit komt het voorwaards neerwaards als vanzelf, het moet vanachteruit komen he Knipoog

succes en ik hoop je weer eens te zien Haha!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 14:38

Nee was ook zeker tevreden Haha!
haha nou was het allemaal ook wel spannend (en was nog steeds niet helemaal goed te pas) dus daar komt ook wel wat spanning van af:P

We zijn wel heel erg bezig met het aan het been en zit komen. Dat gaat soms echt heel goed en soms dan denk ik dat ik gewoon alles voor niets heb gedaan Tong uitsteken
Maar dat gaat zeker goed komen

In ieder geval bedankt voor je reactie:D en komt zeker nog een keer langs Haha!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:45

voor zover ik kan zien veel spanning Lachen prbeer wat meer te ontspannen. ook lijkt het of dat je je armen helemaal gestrekt hebt. Probeer je schouders naar achter te brengen en je armen geknikt langs je lichaam. Veder zou ik zeggen zoals hierboven lekker veel overgangen, voltes enz! dan komt het vast goed met jullie! Lachen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:18

Bedankt voor je reactie,
Klopt er was inderdaad veel spanning (maarja was onze eerste keer en toch zaten er af en toe nog wel iets ontspannings momenten in) en wat mijn armen betreft die heb ik wel recht ja het knikje is moeilijk
Ik ben nog aan het proberen om het filmpje er bij te zetten (volgens mij gaat dat nu lukken Tong uitsteken)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:51