Ik heb Tietje (ArgusxConcorde) nou al bijna een jaar, en ben echt onwijs vooruit gegaan. We hebben in 2 best grote dips gezeten, maar daar zijn we inmiddels al weer uit en ik vind dat het echt top gaat.
Natuurlijk ziet het er nog niet super uit, dat weet ik ook, maar er zit zoveel vooruitgang in.
Ik heb 1x per week les met haar en hier werken we vooral aan de ontspanning en de hulpen.
Ik denk dat we nog niet echt een niveau hebben, maar we willen binnenkort wel een onderling dressuur wedstrijdje gaan doen. We zijn ook pas eigenlijk sinds een maand echt een beetje serieus bezig met dressuren omdat ik er nooit wat aan vond. Ik begin het steeds leuker te vinden, en ik merk dat Titi het ook steeds leuker vind.
Waar ik heel erg op moet letten is:
-Niet te ver voorover gaan zitten
-Handen naar mijn benen doen en gewoon dragend houden.
-Benen meer naar achter leggen
-Tenen uitdrukken
- buitenteugel erbij en soms binnenteugel meer ontspannen
Vanochtend heb ik met haar gesprongen en een vriendin kwam me helpen ze had een paar foto’s gemaakt. Ik moet bij haar heel erg opletten dat ze niet onder me vandaan loopt en als een gek naar de hindernis toe sprint. Ik neem er alle tijd voor, en als ze wil gaan rennen zet ik haar stil en doen we het opnieuw.
Waar ik heel erg op moet letten is dat ik mijn knieën moet knijpen en mijn handen meegeven, want dit vergeet ik heel snel.
Nou hier de foto’s:

het springen:

Ik overdrijf heel erg met mijn handen meegeven, maar dit is mijn manier om het aan te leren dat ik moet meegeven

hier was ik te laat met haar stil te zetten, (eigenlijk liet ik haar dus gewoon gaan), en dan krijg je dit effect, ze vuurt zichzelf echt helemaal af en kijkt niet naar de sprong. Ik geef mijn handen ook niet mee

hier geef ik mijn handen niet echt mee, ze springt ook niet helemaal lekker over haar rug hier

dit vind ik echt de mooiste foto(L)

lekker naar de wei
Bedankt voor het kijken en laat maar een berichtje achter. Wees wel een beetje aardig(A) ben geen dressuurtalent;)