Zorro's Zensation dressuurwork filmpjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Zorro's Zensation dressuurwork filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 18:16

ZZ is een 4 jarige ruin.
Ik heb hem nu een maanden hij doet het erg goed Ja

problemen zijn nog dat die zich wil opkroppen, dan moet ik mijn hand nog wat meer ontspannen.

We hebben 1/2 november ons B debuut, en hoop er dan klaar voor te zijn Clown

Filmpjes zijn van alles en nog wat Lachen

http://s79.photobucket.com/albums/j137/ ... t20081.flv

http://s79.photobucket.com/albums/j137/ ... t20082.flv

http://s79.photobucket.com/albums/j137/ ... t20083.flv

Tips zijn maar al te welkom Tong uitsteken

edit: nog even topic van vorige keer voro degene die dat leuk vinden Knipoog
[HAW] Zorro's Zensation dressuurwork filmpjes
Laatst bijgewerkt door mirjamalvaro op 26-09-08 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Re: Zorro's Zensation dressuurwork filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:25

Mooi paard!!!

Ik vind hem alleen erg opgekropt lopen, en totaal niet door de rug, daardoor loopt hij in een kortere draf dan wat hij kan. Een 4 jarig paard moet echt meer los gaan laten en meer zakken, als je dat nu voor elkaar krijgt, heb je daar de rest van zijn leven profijt van.
Ik zou een flinke stap terug doen en zijn hals meer laten zakken, dan word hij hopelijk ook ruimer. Let erop dat zijn neusje niet te ver achter de loodlijn komt (ietsjes is niet heel erg bij een jong paard). En blijf hem meer van achter naar voor rijden.
Veel succes met deze kanjer!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:35

Ik sluit me aan bij Storm.

Wat korte stukjes wat ronder instellen geeft niks, maar probeer zijn hals daarna lekker uit te leggen naar voren. Grote kans dat hij dan wat meer ruimte zal krijgen in het draven. In het begin zal hij er snel weer tegenin komen, maar houd dan weer iets tegen en leg opnieuw die hals uit. Fijn beestje verder, succes!

colinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:39

zorg dat je zelf ook ontspannen en los op je paard blijf zitten. probeer je handen meer bijelkaar te houden en rechtop, je hebt een beetje pianovingertjes (zoals mijn instructrice altijd zei).
verder zou ik proberen je paard wat meer lengte te geven.

Succes Haha!

het is wel een plaatje van een paard!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 18:41

Dat van het meer lengte weet ik, staat ook in beginpost. Ik rijdt het dan meer naar voren in de hoop dat zijn neusje er wat meer uit gaat. Vandaag lukte dat helaas niet echt.
Maar tips om zijn neusje er meer uit te krijgen zijn welkom hoor.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 18:43

Kit_for_ever schreef:
Ik sluit me aan bij Storm.

Wat korte stukjes wat ronder instellen geeft niks, maar probeer zijn hals daarna lekker uit te leggen naar voren. Grote kans dat hij dan wat meer ruimte zal krijgen in het draven. In het begin zal hij er snel weer tegenin komen, maar houd dan weer iets tegen en leg opnieuw die hals uit. Fijn beestje verder, succes!

Het si eerder andersom Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben de hele tijd bezig hem op lengte te krijgen en hij gaat automatisch bovenin opgekropt lopen Bloos
(hij is ook met strakke slof ingereden helaas, dus misschien komt het ook wel daar door Ach gut )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:50

mirjamalvaro schreef:
Dat van het meer lengte weet ik, staat ook in beginpost. Ik rijdt het dan meer naar voren in de hoop dat zijn neusje er wat meer uit gaat. Vandaag lukte dat helaas niet echt.
Maar tips om zijn neusje er meer uit te krijgen zijn welkom hoor.

Je kan hem wel naar voor toe rijden, maar dan moet je hem ook wat meer lengte geven!! Anders gaat hij alleen maar meer en meer spannen!!
Je schrijft ook dat hij vanzelf 'in de houding' gaat lopen doordat hij is ingereden met een te strakke slof, maar op het filmpje zie ik je nergens even lekker wat teugel geven.
Probeer eens halsstrekken met hem te gaan oefenen, op de volte steeds zijn neus naar voor en beneden uitschuiven. Als je hem dan weer korter neemt, probeer je zijn hals laag te houden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 18:56

Moet inderdaad meer toe gaan staan met mijn hand. Lachen
Halsstrekken doe ik nog niet zo vaak bedenk ik nu. Eigenlijk omdat die dat juist zo goed doet Nagelbijten / Gniffelen Moet ik er ook maar wt meer bij gaan pakken dan Lachen

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:56

Dat is niet fijn dat ie met slof is ingereden, heb jij nou de problemen van.
Probeer hem eerst in de stap rustiger te laten stappen en dan echt naar het halsstrekken, hoe verder met zijn neus hoe beter, zodat hij goed door zijn lijf leert te stappen.
Van daaruit probeer je aan te draven, hou hem daarbij op de volte zodat je wat stelling kan vragen en hem dan naar je buitenhand kan laten uitzakken, als je op de volte blijft zal hij je hand makkelijker volgen, wel goed begeleiden met je benen zodat hij niet uitzwaaid of naar binnen valt.
Als je het weer even kwijt bent, wat natuurlijk logisch is want het is moeilijk voor hem, dan ga je weer stappen en zoek je eerst die rust weer op.
In de galop kun je op de 2e hoefslag rijden zodat hij goed tussen je benen blijft en niet met z'n kont naar binnen komt, denk maar aan schouder voor.
Verder proberen zelf rustig te blijven zitten, dat breng je over op je paard en dan wil je je armen nog een beetje stijf houden zodat de verbinding een beetje schokkerig wordt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Heel veel succes ermee, het is een leuk paard.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 18:59

se7entje schreef:
Dat is niet fijn dat ie met slof is ingereden, heb jij nou de problemen van.
Probeer hem eerst in de stap rustiger te laten stappen en dan echt naar het halsstrekken, hoe verder met zijn neus hoe beter, zodat hij goed door zijn lijf leert te stappen.
Van daaruit probeer je aan te draven, hou hem daarbij op de volte zodat je wat stelling kan vragen en hem dan naar je buitenhand kan laten uitzakken, als je op de volte blijft zal hij je hand makkelijker volgen, wel goed begeleiden met je benen zodat hij niet uitzwaaid of naar binnen valt.
Als je het weer even kwijt bent, wat natuurlijk logisch is want het is moeilijk voor hem, dan ga je weer stappen en zoek je eerst die rust weer op.
In de galop kun je op de 2e hoefslag rijden zodat hij goed tussen je benen blijft en niet met z'n kont naar binnen komt, denk maar aan schouder voor.
Verder proberen zelf rustig te blijven zitten, dat breng je over op je paard en dan wil je je armen nog een beetje stijf houden zodat de verbinding een beetje schokkerig wordt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Heel veel succes ermee, het is een leuk paard.

Dank je Lachen

Heb alleen het volgende probleem in stap ( Bloos )
Als het me lukt om hem dan lekker ontspannen naar beneden te laten stappen, wordt die heel sloom Nagelbijten / Gniffelen Dus dan rijdt ik hem weer naar voren maar dan raakt die weer gespannen Verdrietig
In draf blijft die wel gewoon lopen, maar in galop valt die ook terug als die eindelijk echt goed ontspant Scheve mond

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:00

mirjamalvaro schreef:
Halsstrekken doe ik nog niet zo vaak bedenk ik nu. Eigenlijk omdat die dat juist zo goed doet Nagelbijten / Gniffelen Moet ik er ook maar wt meer bij gaan pakken dan Lachen

Dat is toch eigenlijk waar je naartoe wilt, naar het halsstrekken?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 19:02

Kit_for_ever schreef:
mirjamalvaro schreef:

Dat is toch eigenlijk waar je naartoe wilt, naar het halsstrekken?

Nou met halsstrekken moet die naar beneden, en ik wil dat die meer naar voren gaat met zijn hoofdje en niet echt naar beneden. Moeilijk uit te leggen Bloos

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:04

Mirjam, heel erg veel mensen hebben het idee dat hun paard te langzaam stapt, maar vaak is dat helemaal niet zo.
In stap moet je mee kunnen tellen, iedere pas even veel tijd en ruimte, 1,2,3,4. (als je alle benen hebt gehad, is er 2 seconden voorbij gegaan, snap je?) De stap is de gang die je het snelste kan verpesten. Ik zou juist langzamer gaan stappen en daarin de onspanning gaan zoeken, net zoals se7en schrijft.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 19:06

Storm76 schreef:
Mirjam, heel erg veel mensen hebben het idee dat hun paard te langzaam stapt, maar vaak is dat helemaal niet zo.
In stap moet je mee kunnen tellen, iedere pas even veel tijd en ruimte, 1,2,3,4. (als je alle benen hebt gehad, is er 2 seconden voorbij gegaan, snap je?) De stap is de gang die je het snelste kan verpesten. Ik zou juist langzamer gaan stappen en daarin de onspanning gaan zoeken, net zoals se7en schrijft.

Passen gaan tellen dus Tong uitsteken Ga ik morgen eens proberen Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:10

Ik vind hem eerlijk gezegd in je vorige HAW topic beter lopen, wat meer ontspannen. Nog niet zoals het moet maar beter dan op deze filmpjes.
Verder vind ik dat je erg onrustige handen hebt in een jonge paardenmond.
Ook zie ik als je voorbij gereden komt dat je niet geheel recht op je paard zit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:11

Tellen kan ik het begin handig zijn ja, dan ben je meer bewust van zijn passen en of hij zuiver blijft.
En hij kan ook prima impuls blijven houden als hij langzaam stapt, dus wel wakker blijven houden. Hij hoeft natuurlijk niet met zijn neus op de grond te vallen omdat hij niet meer aan je been is.
Dus, neusje lekker laten zakken, iets langer laten worden in de hals, en je stappassen mee kunnen tellen. En dat allemaal zondat zijn aandacht op jou te verliezen Lachen En steeds weer terugkeren naar dat rustmoment in de stap als je verder aan het rijden bent in draf en galop enzo.
Als je je stap goed hebt, zal je merken dat je draf ineens ook veel lekker ontspannen gaat.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:25

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er echt niet slecht vindt uit zien hoor!

Hij loopt mooi in Balans, en wel goed aan het been...En mijn inziens zeker wel een mooie lengte-verhouding met hals en rug,...maar goed dat is mijn mening...Wellicht dat je iets meer met je bekken zou kunnen mee kantelen tijdens het afwenden, dan valt je paard niet te veel naar binnen, maar dat is echt miniscuul Haha!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:35

Stap is inderdaad de gang die het meest wordt verpest omdat het lijkt dat het te langzaam gaat en de meeste willen hem al gelijk bovenin, zeg niet dat jij dat wil hoor.
Dat van tellen is een goede tip.
En als je dan het idee hebt dat ie echt te langzaam gaat, even actieveren met 2 benen, licht opvangen en met stem en dan gelijk weer lang, zodat ie wel achter geactiveerd blijft.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie daar te heet of te kropperig gaat worden want dan moet je daar even mee wachten totdat ie beter stapt.
Succes en neem er de tijd voor, het is al moeilijk genoeg, helemaal als je het te snel wilt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 19:40

griebels schreef:
Ik vind hem eerlijk gezegd in je vorige HAW topic beter lopen, wat meer ontspannen. Nog niet zoals het moet maar beter dan op deze filmpjes.
Verder vind ik dat je erg onrustige handen hebt in een jonge paardenmond.
Ook zie ik als je voorbij gereden komt dat je niet geheel recht op je paard zit.

Dat zie ik dus niet Nagelbijten / Gniffelen
Hoe niet recht dan Bloos

Ga hem wat langer proberen te rijden, weet alleen niet of ik het in galop ook al durf. ben er pas geleden hard afgevallen en durf er sinds kort pas weer echt aan te rijden Nagelbijten / Gniffelen

Moeten de teugels eigenlijk ook langer, of alleen handhouding anders??
Tis moeilijk hoor paardrijden Bloos

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:49

Teugels mogen best ietsjes langer.

Nu snap ik waarom je hem zo kort houd, je bent een klein beetje bangig voor hem. Weet juist wel dat hoe lekkerder je hem over zijn ruggetje laat lopen, hoe fijner hij het vind, hoe meer hij los gaat laten.
Dus juist omdat dat je hem te vast houd omdat je eraf bent gevallen, houd hij zich ook vast, een beetje een vicieuze circel dus! Je denkt dat je hem aan het werk hebt, maar eigenlijk is het vooral spanning onder je.
Hoe moeilijk het ook is, probeer met je koppie te blijven rijden en werk naar de ontspanning toe, dan zal je paard ook ontspannen en geen bokparade geven of er vandoor schieten.
Laatst bijgewerkt door Storm op 26-09-08 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:49

Als hij jou hand volgt naar beneden dan volg jij door hem wat meer lengte te geven.
Het is niet de bedoeling dat je met waslijnen gaat rijden in de hoop dat ie langer wordt want dan wordt ie wel langer, aan de achterkant. Haha!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:08

hé daar hebben we black beauty , het ziet er goed uit mirjam, al ben ik het wel eens met het commentaar van sommige, maar je zegt het zelf ook al hij loopt wat te opgekropt, probeer hem inderdaad wat meer lengte te geven , of naar het halstrekken toe proberen te rijden, vragen en ontspannen, met je binnenhand eens over de manen kant gaan zodat je je teugel naar voren steekt , hij kan veel ruimer lopen,

verders top in zo'n korte tijd en het is de gemakkelijkste niet , gaat helemaal goed komen, hij past super bij je

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 20:11

Oke thanks allemaal *LOL*

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:13

ik weet er alles van hoor, jonge paarden hihihi

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:19

ziet er goed uit mir, Haha!
wat een mooie zwartje heb je!
Hij mag wat meer lengte in de hals, probeer juist veel in aanleuning af te wisselen.
dus halsstrekken, wat meer oppakken, weer iets laten zakken, dat de aanleuning waarin hij loopt van jouw is en niet van hem.

succes met je debuut, welke stal is dat/?