Rijden met een 'neckrope' ipv een hoofdstel. Ontzettend ruig en best lastig af en toe!
We rijden sinds anderhalve maand volgens de klassieke dressuur, onder begeleiding van Robijntjah hier op bokt. Boy is al veel veranderd, zowel qua bespiering als mentaliteit. We gaan imo duidelijk vooruit, de ene keer wat sneller dan de andere keer.
Ik denk dat je ons niveau B/L1 zou mogen stellen. We rijden geen wedstrijden, dus een officieel niveau hebben we niet.
In de training zijn we bezig met het volgende;
-actief rijden
-hand laten volgen
-recht richten
-lengte buiging
-van achter naar voor
-niet terugwerken met de hand
De problemen waar we tegenaan lopen;
-impuls behouden
-op tijd meegeven & niet vast houden
-hij heeft de neiging scheef te trekken als het moeilijk wordt
-hij draagt snel op de verkeerde kant
-achterhand wordt af en toe te lui
-onbewust terugwerken
Dit is de tweede keer dat we met 'neckrope' rijden, dus allemaal erg wennen. Het is ook echt voor erbij trouwens, we schakelen niet om ofzo

Ik zie dat ik veel meer los moet laten, maar dat is ook wel logisch. Rechtsom sturen en buigen ging wel lekker, linksom was dat veel moeilijker
Daarom ook veel linksom gereden! Ook veel gegallopeerd omdat het doorspringen voor hem normaal erg moeilijk is, maar dit zo veel beter gaat. Even misbruik van maken dus
Kom maar op!
[1] Here we are!

[2]Stappen linksom. Al lekker ruim en mooi laag.

[3]Weer linksom stappen

[4]Drafje. Doordat ik mijn hand niet naar voren geef zakt hij niet

[5]Al wat lager, van achter mooi actief

[6]Galopje.. Fijne achterhand maar van voor nog niet laag genoeg

[7]Andere hand, zelfde verhaal

[8]Fijne achterhand

[9]Pony werd moe
Van achter niet sterk genoeg, maar wel laag van voor
[10]Tussendoor ff chillen

[11]

[12]

[13]Knappe vent

Even voor de duidelijkheid; ik heb gewoon gestapt, gedraafd en gegallopeerd. Maar galopfoto's waren beter gelukt dan de draffoto's, dus vandaar van die een overschot

Tips zijn welkom!!

Knap hoor, ook mooi om te zien wat een vertrouwen jullie hebben in elkaar! doe zo verder