Het bit hoger hangen gaat bijna niet, hij heeft namelijk een vrij korte mondspleet.
Dus ik zit te denken aan een tonglepel, heeft iemand hier ervaring mee? En wat is beter, zo'n losse tonglepel:

Of zo'n rubberen die je op het bit bevestigt?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Draver met die gewone rubbere verholpen. Bit hoger hangen lijkt me onlogisch, ervan uitgaande dat het bit nu goed hangt. Hoger hanger zal, zeker bij Jordy, meer pijn en meer verzet met zich meebrengen.
Ik heb het ook gebruikt voor een draver van ons. Ze gooide haar tong over het bit, trok haar hoofd naar beneden en rennen maar
Met het lepelbit ging het echt stukken beter, maar de sperriem heeft ook heel veel geholpen. Ze stak haar tong echt helemaal uit haar mond, geen gezicht.snowdon"]
[quote="Steef schreef:En spelen met je handen? Wordt de zaak alleen maar onrustiger van...

). En een tonglepel is idd alleen symptoombestrijding, maar misschien wel een optie als (tijdelijke) oplossing, als je hem dan (weer) wat meer in de hand hebt, kan je je daarop concentreren.