Kalinka (fries) @ HAW debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Astrid

Kalinka (fries) @ HAW debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 20:52

Heeey!
Ik rijd Kalinka, een 4 jarige Fries.
Ik rijd ze van ong eind april, maar ben pas écht beginnen met trainen rond juni-juli. (Wegens persoonlijke zaken, kon ik enkele weken niet rijden...)
Momenteel gaat het erg goed, en we hopen dat dat zo zal verder blijven evalueren! Lachen
Zondag had ik weer les, ging best wel goed! Lachen
(Er zijn geen foto's van de galop want fotograaf kwam was 10 min na inrijden: ze vind galop nog moeilijk dus doen we altijd vooraan in les Knipoog)
We hebben eerst vooral geoefend op voorwaarts-neerwaarts (vw-nw).
Daarna op RECHT rijden! (Vandaar het "tunneltje" om door te rijden, lag op ong 50 cm van elkaar Knipoog)
Daarna voor de eerste keer balkjes dravan! Haha!
Ging erg goed! In een slakkentempo over de balken!
(daardoor heb ik dikwijls me benen zo ver naar achter: ik kreeg ze bijna niet vooruit! + Tsja, ik rijd natuurlijk met n dressuurzadel he! Knipoog)
We hebben eigenlijk niet echt gewerkt op het aan de teugel rijden, dus ik weet dat ze wat meer met der neus der in mag enzo Knipoog
Verder hief ze der benen echt héél erg op! Tong uitsteken Zeker wel halve meter ofzo Tong uitsteken
Dus, enjoy Kalinka!
& laat zeker een berichtje achter! Knipoog
1. Hier wordt ik dus érg trots van! Mooi actief achterbeen, mijn houding goed! Mijn tenen naar binnen! Lovers
Afbeelding

2. Oefenen op récht rijden! Ben érg tevreden met mn houding! Ja Hier kan je ook goed zien dat ik mn handen goed rechtop probeer te houden Bloos
Afbeelding

3. Gewoon perfect! Haha! Lovers
Afbeelding

4. Der mooie koppie & manen! Lovers
Afbeelding

5. Wat een lief koppie hé! Lovers
Afbeelding

6. Jha, mn been ligt te ver naar achter. Maar bedenk eerst wel dat ik daar aan het draaien was & dat men rechterbeen dus buitenbeen was! Knipoog
Afbeelding

7. Voorwaarst-neerwaarts. En we gaan laag...
Afbeelding

8. ... lager
Afbeelding

9. ... hééél laag! Tong uitsteken (jammer genoeg leiden mn voeten weer un eigen leven Bloos)
Afbeelding

10. Volle actie! Let op mn haar! Huilen van het lachen
Afbeelding

11. Cavaletti's lopen! Haha! Ze heft echt erg hoog Huilen van het lachen
*niet kijken naar mn benen Bloos, was lang geleden dat ik nog zo kort zat & met dresuurzadel is het niet echt ideaal Huilen van het lachen*
Afbeelding

12. Ziet er goed uit, toch? Lachen
Afbeelding

13. Nog even der lieve koppie! Lovers
Afbeelding

14. Nog ff standfoto Lovers
Afbeelding

15. & Tevreden uitstappen! Haha!
Afbeelding

Laat zeker en vast een berichtje achter! Doei!

Issy

Re: Kalinka (fries) @ HAW debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:59

Voorwaarts neerwaarts rijden is niet alleen met een lange teugel, maar ookal bij het losrijden en actief rijden, daar zie ik nog niet veel van terug. Foto's blijven een moment opname, je mag het achterbeen er actiever bijrijden, zodat je paard sterker word en de rugspieren goed gebruikt.....er lijkt nu weinig te gebeuren, durf je paard iets meer door te vragen iets ronder in te stellen. Succes!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:10

Leuke foto's! Vind het er erg fijn uit zien! Lekker ontspannen!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 05:52

Leuke foto's Astrid!

Let op je tenen, op sommige foto's heb je nl kapstokjes. Ik krijg het idee dat je je rug hol trekt Knipoog

Veel plezier&succes verder Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 06:15

Ik vind de foto´s verre van ontspannen eruit zien helaas.
Bij de foto waar jouw commentaar is: Gewoon perfect
Helaas oogt dat voor mij verre van perfect.
Heb het idee dat je paard haar rug flink wegdrukt, ze komt ook omhoog en is dus niet ontspannen en ook zie ik een vrij gespannen ruiter die erg onrustig lijkt met haar handen.
Ik denk dat als je het inrijden meer ontspannen doet, dus dan met wat langere teugels en niet meteen de galop dat er veel meer ontspanning in zal komen.
Meteen galop kan sowieso al veel spanning met zich meebrengen en met losrijden is je paard imo nog niet warm genoeg om alleen dan te galopperen en de rest van de les niet meer. Misschien kun je ook wat meer ontspanning brengen in jouw eigen houding.
Probeer een stabiele houding aan te houden en dan komt het vast goed.

Succes er verder mee Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:18

Silence schreef:
Bij de foto waar jouw commentaar is: Gewoon perfect
Helaas oogt dat voor mij verre van perfect.
Heb het idee dat je paard haar rug flink wegdrukt

Voor mij is dit dus ook niet perfect, net wat Silence aangeeft, je paard drukt hier de rug weg. Je hebt op sommige foto's ook niet zo'n mooie handhouding. Bij foto 7, dit is dus niet vw-nw. De achterhand sleept er maar een beetje achter aan. Als je je paard nw wilt laten gaan, blijf haar dan wel van achter erbij rijden, dus eerst vw, dan nw. Het vw daarbij goed blijven onderhouden. Nu zakt ze in en is het nut weg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:07

Net wat Silence idd zegt is de ontspanning er nog niet. Dat heeft nog even tijd nodig en met de juiste lessen komen jullie er wel Lachen

Probeer zelf ook echt lekker ontspannen in het zadel te gaan zitten!

Ik benieuwd naar de volgende foto's Ja

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:33

Ik ga helemaal mee met het commentaar van hierboven. Heeft gee zin om het dan nog een keer te typen. Zorg inderdaad eerst voor de achterhand er goed onder en veel meer ontspanning.

Ik ben op dit moment samen met mijn zus ook bezig met een 4jarige friese ruin. We rijden vooral aan de ontspanning en de achterhand er goed ondr, dat helpt alleen maar voor later als je toevallig de dressuur in wilt.

Succes er verder mee, jullie komen er wel

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 20:05

love_plaisir schreef:
Leuke foto's Astrid!

Let op je tenen, op sommige foto's heb je nl kapstokjes. Ik krijg het idee dat je je rug hol trekt Knipoog

Veel plezier&succes verder Haha!

Ja, dat durf ik nog wel eens doen Tong uitsteken
Vooral bij doorzitten lukt het me nog niet echt goed om goede houding te zoeken Tong uitsteken
Enja, die cavaletti's idd...
Maarja was al ééuwen geleden dat ik het nog gedaan had, en als ze der dan nog es met n slakkentempo overgaat Huilen van het lachen
Houding zijn we nog wel aan het werken! Knipoog

magda_90 schreef:
Net wat Silence idd zegt is de ontspanning er nog niet. Dat heeft nog even tijd nodig en met de juiste lessen komen jullie er wel Lachen

Probeer zelf ook echt lekker ontspannen in het zadel te gaan zitten!

Ik benieuwd naar de volgende foto's Ja

Zijn we idd hard mee bezig! Haha!
Silence schreef:
Ik denk dat als je het inrijden meer ontspannen doet, dus dan met wat langere teugels en niet meteen de galop dat er veel meer ontspanning in zal komen.

Even reageren: we rijden meestal eerst zekr een minuut of 20 laag, ontspannen, rustig tempotje, ...
Daarna ff op adem komen & lange teugel en dàn pas galop Knipoog

Vind je dat ze nóch meer der achterhand der onder moet zetten dan op foto 1 & 6? Naar mijn idee vond ik dit wel al goed... Nagelbijten / Gniffelen

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:14

__Astrid schreef:
Vind je dat ze nóch meer der achterhand der onder moet zetten dan op foto 1 & 6? Naar mijn idee vond ik dit wel al goed... Nagelbijten / Gniffelen

Ik wel iig. Opzich stapt ze mischien net in, maar mishcien wel niet eens.
Voor de rest zal ik maarn ie te veel commentaren aangeizen je blij bent;) Mooi paard en aan je topic te lezen ben je ook een erg gemotiveert en happy ruiter. Houden zo! Knipoog Komt vast goed met jullie

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:07

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:10

hey laat even iemand mee kijken naar je bit op foto 14 komt hij er aan de zijkant erg ver uit. volgens mij is die dus te groot

verder leuk paardje en ga ik mee met het al genoemde comentaar succes ermee

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:04

diesel83 schreef:
hey laat even iemand mee kijken naar je bit op foto 14 komt hij er aan de zijkant erg ver uit. volgens mij is die dus te groot

verder leuk paardje en ga ik mee met het al genoemde comentaar succes ermee

Te groot? Huilen van het lachen
Hij is zelfs beetje te klein naar mn zin... Tong uitsteken
Maar op 14 komt der dus idd beetje veel uit...
Maar komt omdat hij der de andere kant dus in gaat
Als het zo blijft ga ik miss eens D'tje of kneveltrens proberen!
Die zijn toch bedoeld om dat tegen te gaan? Of heb ik het nu mis? Tong uitsteken

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:13

Dan zou ik een D-trens nemen als ik jou was Lachen

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:04

ja dan raad ik je ook een d trens aan hoor. ik heb er ook 1 gekocht voor me paard en het ligt veel beter dan een gewoon watertrensje.