Montecito v. Whinny Jackson@ midweek klassieke dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

Montecito v. Whinny Jackson@ midweek klassieke dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:09

Hallo Allemaal Doei! ,

Ben vorige week bij Horst Becker en Noor Tanger geweest voor een midweek hard werken in de klassieke dresuur. Het is mij en Montecito erg goed bevallen en we hebben veel geleerd.

Montecito is een 7 jarige ruin die ik nu M1 mag gaan starten Haha! . Echter zijn wij daar nog niet aan toe en zijn hard bezig hem zover te krijgen dat hij meer gedragen gaat lopen op eigen benen zodat hij het lichamelijk allemaal beter aan kan.

We hebben hard gewerkt aan mijn eigenwijze binnenhand en mijn en Monty's balans. Dit hebben we gedaan met bijv. De hoge binnenhand(hand omhoog en naar voren, dus niet terugwerken) en kont wegzetten op de volte in een erg langzame stap, ook moesten we al veel eerder gaan galopperen omdat dan het hele lichaam zich los werkt door de stuwende beweging. Horst vond direct dat ik mijn paard te snel reed en hem meer op eigen benen moest laten lopen zodat hij sterker wordt en de oefeningen beter aankan. Ik hoor graag van jullie wat jullie zien a/d hand van de foto's en wat ik nog meer zou kunnen doen aan het verbeteren van mij en mijn paard Knipoog

Nu hier de foto's:

1e dag, draven op de volte zodat Monty geen aanleuning zoekt op de kant, moet meer schouders naar achteren doen, let wel eerst het paard beter laten lopen dan aan de houding werken;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zijn we iets meer aan het oprichten, maar die binnenhand moet los Bloos ;
Afbeelding
Afbeelding
Gaat al lekker, nu mijn houding nog;
Afbeelding
Galop 1e dag, zie de binnenhand wederom;
Afbeelding
Zo willen we het hebben Haha! ;
Afbeelding

Even overleg met Horst!!!
Afbeelding
2e dag gaat het al iets beter:

Stukje wijken; Normaliter loopt Monty erg over de schouder weg, nu ging het best lekker;
Afbeelding
Andere outfit Bloos
Hier gaat het al vooruit, maar we hadden wel spierpijn zeg!! Knipoog ;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 3, verbetering is te zien qua houding, en we rijden zonder sporen!!!;
Hier deed hij wel zijn mond open aangezien hij wat zoekerig was soms op mijn hand!
Afbeelding

Stukje schoudervoor wat lekker ging alleen mijn hak moet naar beneden;
Afbeelding

Al met al een geslaagde midweek, en we zullen binnenkort ook weer een lesdag gaan bijwonen. Mindfields hier op bokt kan jullie daar vanalles over vertellen.... Vork

Ik zou graag jullie mening horen met tips en verbeterpuntjes....

Mindfields

Re: Montecito v. Whinny Jackson@ midweek klassieke dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:18

Heeey Marloes!

De foto's al geplaatst zie ik. Jullie hebben knetterhard gewerkt de afgelopen week en er is al een heleboel onwijs verbeterd. Hij was de laatste dag zo goed op je been dat je sporen niet meer nodig waren en hij werd steeds losser en beter gedragen.

Natuurlijk zijn puntjes als een eigenwijze binnenhand in die paar dagen niet helemaal weg, dat moet er nu gaan inslijten maar ik weet zeker dat je dat snel weg hebt. En je houding heeft ook grotendeels met je zadel te maken. Die gooit je automatisch iets te ver achterin waardoor je beenligging het moeilijk krijgt en je jezelf naar voren wil zetten in verband met de balans. Maar dat gaat straks beter als je het juiste zadel gevonden hebt. Gewoon trots op je paard gaan zitten, schouders naar achteren, borst naar voren, neus arrogant in de lucht en dan heb je alweer een heel ander beeld!

We zijn verliefd geworden op je paard en vonden het heel erg leuk dat je bij ons was. Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:43

Wat een prachtpaard, blinkt lekker in zijn vacht & maakt een levendige indruk.
Het ziet er me naar uit dat je heel bewust rijdt, je kent je verbeterpunten & WIL er ook aan werken, je hebt zeker de goeie instelling! Ja
Ik vind dat je ook al vrij goed begint te letten op je binnenhand, goed dooroefenen en dat komt zeker goed!
Wel ook die schouders naar achter brengen, onderschat niet wat een impact jouw houding heeft op die van je paard! Lachen
Veel succes nog verder, jullie komen er wel!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:47

Hey Marloes.
Wat gaaf, *LOL*
Nu ik de foto's zie baal ik wel dat ik niet meekon. Bloos
Misschien ga ik die lesdag wel mee.....

Dus op zoek naar een ander zadel.... Knipoog
Qua verbeterpunten geef je het zelf al aan.
Die lastige binnenhand:+

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:58

Zadels.... spreek me er niet van. Ik heb er al zoveel geprobeerd, maar niets past bij mij EN Monty Verdrietig . Het is of/of.. Maar verder liep hij best fijn hoor!! Ga maar mee naar de lesdag hoor, hartstikke leuk!! @Noor/Mindfields, wanneer was deze nou ook alweer???

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:20

Hij loopt hartstikke netjes hoor, nou jij nog netjes zitten en dan is het helemaal toppie! Kan verder weinig op en of aanmerken Haha! Ik kom dus gauw even weer langs om te kijken hoe het met je paardenbestand staat Haha!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 20:26

Hihihi Kim, ja kom maar lekker kijken hoor!! Fijn dat je hem lekker vind lopen Thank's. Ik ga op mijn houding letten en probeer het te verbeteren...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:31

gewoon trots op dat mooie peerd zitten Knipoog Je lijkt ook wat de neiging je been op te trekken, probeer die goed lang te houden. Meer kan ik niet bedenken als tips Knipoog

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 08:51

Dank je voor de tips hoor Qimm, alleen geef ik zelf al teveel commentaar zodat anderen niets meer weten te verzinnen... hahaha

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:42

Ik heb eerder ook wel eens foto's van jullie gezien en vind dat jullie echt vooruit zijn gegaan. Leuk dat je hem M mag starten Lachen Mijn merrie is ook van whinny Jackson, die van jou is echt een mannelijke versie van haar Haha!

Probeer inderdaad je schouders wat meer naar achteren te drukken / rug rechter. Soms zie ik een beetje een terugwerkende binnenhand, maar ook dit geef je zelf al aan Lachen

Ga lekker zo door en veel plezier met je paard verder!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:59

ziet er al heel goed uit! je kan de verbetering echt zien!

wel lijkt hij aardig zwaar op de hand, is dat ook zo? of lijkt dat op de foto's?
ik zou hem graag iets actiever van achteren willen wil, het plaatje oogt hier een tikkeltje sloompjes. niet dat het sneller moet, maar iets actiever is denk ik niet slecht.

heb je al eens aan black country gedacht? die hebben ze nu bij klumper en dat zijn maatzadels, zowel voor paard als voor ruiter. hangt alleen wel een prijskaartje aan, maar dan heb je ook wat Haha!

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:51

LiSSy schreef:
ziet er al heel goed uit! je kan de verbetering echt zien!

wel lijkt hij aardig zwaar op de hand, is dat ook zo? of lijkt dat op de foto's?
ik zou hem graag iets actiever van achteren willen wil, het plaatje oogt hier een tikkeltje sloompjes. niet dat het sneller moet, maar iets actiever is denk ik niet slecht.

heb je al eens aan black country gedacht? die hebben ze nu bij klumper en dat zijn maatzadels, zowel voor paard als voor ruiter. hangt alleen wel een prijskaartje aan, maar dan heb je ook wat Haha!

Heel erg bedankt !!
Monty loopt niet zwaar op de hand, soms is hij zelfs te licht, alleen omdat hij het wat moeilijker had de laatste dagen zocht hij soms wel wat steun bij mij voor zijn eigen balans. Hij was voor mijn gevoel ook wat sloompjes, maar de laatste dag liep hij super fijn zelfs zonder sporen. Ik moet hem wat achter in het tempo rijden zodat hij op eigen benen gaat lopen en achter sterker wordt. Verder heb ik niet vernomen van Horst of Noor dat hij achter te weinig deed....

Ik durf niet goed een nieuw zadel meer aan te schaffen omdat iemand mij met 2 nieuwe stubbens heeft bedonderd. Zou maatwerk worden maar lag niet goed en hij nam ze niet terug zoals wel was afgesproken. Ben veel geld kwijtgeraakt door dit geintje... Ik ken het merk niet trouwens maar heb er wel 1 zien liggen bij Riel. Hebben ze een site??

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:10

Riel heeft veel info over de black country op de site staan, Heleen zal je iig niet bedonderen, vind dat zij goed weet waar ze mee bezig is en ook vind ik haar erg klantvriendelijk Ja

waar is dat met die stubbens gebeurd dan?