,Ben vorige week bij Horst Becker en Noor Tanger geweest voor een midweek hard werken in de klassieke dresuur. Het is mij en Montecito erg goed bevallen en we hebben veel geleerd.
Montecito is een 7 jarige ruin die ik nu M1 mag gaan starten
. Echter zijn wij daar nog niet aan toe en zijn hard bezig hem zover te krijgen dat hij meer gedragen gaat lopen op eigen benen zodat hij het lichamelijk allemaal beter aan kan.We hebben hard gewerkt aan mijn eigenwijze binnenhand en mijn en Monty's balans. Dit hebben we gedaan met bijv. De hoge binnenhand(hand omhoog en naar voren, dus niet terugwerken) en kont wegzetten op de volte in een erg langzame stap, ook moesten we al veel eerder gaan galopperen omdat dan het hele lichaam zich los werkt door de stuwende beweging. Horst vond direct dat ik mijn paard te snel reed en hem meer op eigen benen moest laten lopen zodat hij sterker wordt en de oefeningen beter aankan. Ik hoor graag van jullie wat jullie zien a/d hand van de foto's en wat ik nog meer zou kunnen doen aan het verbeteren van mij en mijn paard
Nu hier de foto's:
1e dag, draven op de volte zodat Monty geen aanleuning zoekt op de kant, moet meer schouders naar achteren doen, let wel eerst het paard beter laten lopen dan aan de houding werken;

Hier zijn we iets meer aan het oprichten, maar die binnenhand moet los
;

Gaat al lekker, nu mijn houding nog;

Galop 1e dag, zie de binnenhand wederom;

Zo willen we het hebben
;
Even overleg met Horst!!!

2e dag gaat het al iets beter:
Stukje wijken; Normaliter loopt Monty erg over de schouder weg, nu ging het best lekker;

Andere outfit
Hier gaat het al vooruit, maar we hadden wel spierpijn zeg!!
;

Dag 3, verbetering is te zien qua houding, en we rijden zonder sporen!!!;
Hier deed hij wel zijn mond open aangezien hij wat zoekerig was soms op mijn hand!

Stukje schoudervoor wat lekker ging alleen mijn hak moet naar beneden;

Al met al een geslaagde midweek, en we zullen binnenkort ook weer een lesdag gaan bijwonen. Mindfields hier op bokt kan jullie daar vanalles over vertellen....
Ik zou graag jullie mening horen met tips en verbeterpuntjes....

. Het is of/of.. Maar verder liep hij best fijn hoor!! Ga maar mee naar de lesdag hoor, hartstikke leuk!! @Noor/Mindfields, wanneer was deze nou ook alweer???