Protest.. Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Protest.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 15:57

Heey

Al bijna een jaar rij ik een paardje ongeveer 3 a 4 keer in de week.
De eigenaar rijd dr zelf met slof of een tiedeman.
De eerste paar keer dat ik dr reed heb ik ok de tiedeman om gedaan bij dr.
Maar omdat ik graag wedstrijden wil gaan rijden met dr heb ik
de tiedeman aan de wilgen gehangen.

Ze loopt nu zo'n 8 maanden zonder tiedeman en sinds die tijd kan ik geen normaal
rondje rijden.
Zodra ik opstap en een contact teugel neem (dus niet trekken ofzo) , gaat ze stil staan, rondjes draaien, achter uit lopen of dreigen dat ze omhoog komt.

zodra ik me teugels dan helemaal los gooi en dus met lange teugels rij loopt ze wel, maar zodra ik dan met die zelfde lange teugel ga aan drafen komt ze weer in protest.
Gister was ik zo wanhopig dat ik van elende weer een tiedeman dr om heb gedaan en ze liep best goed voor haar doen dan Bloos , Vandaag heb ik het weer geprobeert ook nu weer de tiedeman om gedaan , maar mevrouw was het dr niet mee eens en kwam weer heel de tijd in protest , dus de tiedeman dr weer afgehaald en toen werd het nog erger Ach gut .

Het is niet dat ze me uitprobeert ofzo want vorige keer deed ze het ook en toen is iemand anders dr even opgegaan en toen deed ze het ook.
Het zadel,tanden, rug alles is nagekeken en is allemaal in orde!
Voor de mensen die het willen weten het is een 9jarige merrie!

Iemand tips? Ik zit echt met me handen in het haar!

Bedankt voor het lezen!

Rixt95

Re: Protest.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:59

Ik denk dat je er eens met een profesinal (weet niet hoe je het schrijft) iemand over moet hebben

Ik denk zelf dat hij zo gewent is aan die tiederman/slofteugel, dat ie zo vast zit dat hij last van zn rug heeft....
Mijn vroegere pony: .. Wou nooit aan de teugel lopen maar als ik een slof om deed ging ie wel, en dan hingen die touwtjes erbij alsof het niks was.. Later bleek gewoon dat hij zo vreselijk vast zat dat ik er niks mee kon beginnen, ze is uiteindelijk verkocht

Houd me op de Hoogte ! Haha!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:55

wat bij mij het eerste opkomt is dat ie last van zijn rug kan hebben.
Misschien eens een fysio ernaar laten kijken?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:57

Ja dat dachten wij dus ook en die is dr bij geweest en is helemaal in orde...

denken jullie dat een ander bit misschien kan helpen?
Ik weet niet hoe het bit heet wat ze nu in heeft maar hij is wel behoorlijk scherp.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:11

Een zacht bit kan zeker helpen, grote kans dat je haar gewoon pijn doet als ze zo'n scherp bit erin hebt hangen. Dan klinkt die staakreactie ook heel logisch. Past het bit ook wel goed? Heeft ze voldoende ruimte in haar mond voor het bit?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 21:20

hij past goed ik denk zelf dat die misschien zelfs iets te groot is...

maar zou ik dr dan ook al pijn kunnen doen met een contact teugel? want het is niet zo dat ik zit te trekken ofzo ..