Replay en ik @ "work"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Replay en ik @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:03

Na 2 maanden niet gereden te hebben, omdat ik bij de manege weg was, ben ik 2 weken geleden eindelijk weer in het zadel gestapt!
Een goeie vriendin was zo lief om mij op haar paardje te laten rijden!

Wat een heerlijk gevoel was dat zeg Tong uitsteken

Hier eerst even wat info over het super leuke paardje!

Naam: Replay
Geslacht: Merrie
Stokhoogte: 1.67
Ons niveau: Op het moment nog niks

De overgang van pony naar paard (reed eerst op een pony van 1.30/135m) was erg groot!
Ik voelde me daarom ook net een beginner Tong uitsteken
Heb er nu 2x op gezeten en het begint gelukkig al te wennen!

Dus waar we (nou ja ik) aan ga werken in me houding weer een beetje goed te krijgen, en verder een beetje dressuurmatig verder te gaan.
Haar "probleem" is dat ze het heel moeilijk vind om te ontspannen en naar beneden te lopen.
Maar dit gaat vast wel goed komen!

Nou hier de foto's! Commantaar is zeer welkom, maar hou het wel vriendelijk, en hou er rekening meer dat ik ineens 30 cm verschil had en er pas voor de 2e keer op zat Tong uitsteken

Afbeelding
Draven
Afbeelding
Volte in draf.
Afbeelding
Inzet volte
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even stappen tussendoor Lachen Ze begint hier al iets te ontspannen!
(wat voor haar ook best moeilijk is, omdat ik het zelf soms nog een beetje spannend vind)

Afbeelding
Halthouden. Nog erg vast in de hals/kaak. Ik moet mijn rug recht houden, een kniek in mijn ellebogen houden, en zelf ook meer ontspannen Tong uitsteken

Afbeelding
Lief paard (L)

Afbeelding
In draf

Afbeelding
Nog even buiten uitstappen Lachen vind ik zelf nog wel een beetje spannend, en dat is aan mijn houding ook goed te zien Tong uitsteken

En nog een leuk om het af te sluiten! (hier lacht ze Vork )
Afbeelding

Oke nog 2 om het af te leren Bloos
http://www.mijnalbum.nl/Foto-74FRTQV4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GVGG6QAR.jpg

Wat een knappe meid he!
We worden al vriendinnetjes Tong uitsteken
Ik hoop dat ik nog vaker op der mag rijden, en natuurlijk komt er dan vanzelf weer een topic met (hoop ik) verbeteringen!

_Kimo_

Re: Replay en ik @ "work"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:14

niemand? Vriendjes zijn?

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:19

Ik vind het er nog goed uit zien hoor! Lachen Snap dat het enorm wennen is.
Je hebt een klein beetje een stoelzit, daarom zou ik als ik jou was je beugels 1 of 2 gaatjes langer doen.

Jullie zijn een leuke combi. Lachen

Edit: die laatste foto is leuk! Vork

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:22

Dank je Haha!
Ja die stoelzit klopt, werk ik zo ong heel mijn "paardrij carriére" aan Tong uitsteken
Zit hier ook op een dressuurzadel (zat normaal altijd op vzh) dus me gaatjes moesten sowieso al langer Lachen
Ga ik de volgende keer ook proberen!
Weet nu een beetje hoe ze is (en dat is super lief Tong uitsteken ) dus durf het nu ook wel aan.
Heb op de 1 of andere manier nl altijd het gevoel dat als ik korter zit, ik beter kan blijven zitten Tong uitsteken

Bedankt voor j commentaar/tips!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:34

Dat is inderdaad een enorme stap ja! Dat voelt meteen heel anders! En dat ontspannen naar beneden lopen komt vast allemaal goed, gewoon lekker veel oefenen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:48

Hey Angela,
leuke foto's!
Leuk paard ook, lief koppie.
Welke stal is dit eigenlijk? Herken het niet.

Ik heb het idee dat je heel erg achterin het zadel zit, en dat doet je zit geen goed. Beugels langer maken zal hier ook zeker in schelen. Verder rechtop zitten, tenen naar binnen, en mooie knik in je armen houden. Haha! Je kan wel zien dat je gespannen was, maar volgens mij gaat het de volgende keer een stuk beter.
Het plaatje wordt ook gelijk mooier met langere beugels, daar knapt je hele zit van op. Naar mijn idee kunnen de teugels ook wel een stuk korter, je bent het contact nu regelmatig kwijt en het paard loopt daardoor ook erg lang in de hals.

En ik snap precies wat je bedoelt met het wennen aan de hoogte van het paard, ik zat maandag ineens op een paard van 1.75 terwijl ik normaal gesproken op Amo rij met zijn 1.52. *LOL*

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:53

angela ! tijd geen foto's gezien.
kan me voorstellen dat de overstap erg groot is.
ik zou ook je beugels langer doen, probeer er ook op te letten dat je ontspant (vergeleken met in het eggie vind ik je erg gespannen zitten) maar dat komt misschien omdat je nog moet wennen. wat me ook opvalt is dat je handen niet rechtop hebt Knipoog

ik hoor nog wel van je Lachen (weet niet of je het wist ik ben ook bij paardendal weg, dus als je nog een leuke manege weet ?? )

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 10:23

Liek_Volan schreef:
Dat is inderdaad een enorme stap ja! Dat voelt meteen heel anders! En dat ontspannen naar beneden lopen komt vast allemaal goed, gewoon lekker veel oefenen!

Ja in het begin had ik echt het gevoel dat ik op een kameel zat Nagelbijten / Gniffelen
We blijven gewoon lekker door oefenen, en zodra er weer resultaat is komen er vanzelf weer foto's Haha!
Mocca schreef:
Hey Angela,
leuke foto's!
Leuk paard ook, lief koppie.
Welke stal is dit eigenlijk? Herken het niet.

Ik heb het idee dat je heel erg achterin het zadel zit, en dat doet je zit geen goed. Beugels langer maken zal hier ook zeker in schelen. Verder rechtop zitten, tenen naar binnen, en mooie knik in je armen houden. Haha! Je kan wel zien dat je gespannen was, maar volgens mij gaat het de volgende keer een stuk beter.
Het plaatje wordt ook gelijk mooier met langere beugels, daar knapt je hele zit van op. Naar mijn idee kunnen de teugels ook wel een stuk korter, je bent het contact nu regelmatig kwijt en het paard loopt daardoor ook erg lang in de hals.

En ik snap precies wat je bedoelt met het wennen aan de hoogte van het paard, ik zat maandag ineens op een paard van 1.75 terwijl ik normaal gesproken op Amo rij met zijn 1.52. *LOL*

Hej!
Ja bedankt Haha!
Dit is bij Stal Meursing Lachen (van dierenkliniek meursing)
Ja me zit is echt erg op het moment..
Van vzh zadel naar dressuur zadel, van 1,30m/1,67m Tong uitsteken
ben echt net weer een beginner Vork
ZOndag ga ik weer rijden, en dan ga ik gelijk me beugels wat langer doen Lachen
En weer een beetje proberen te letten op me houding Tong uitsteken
Merkte al dat ik mijn balans ed al sneller vond dan de 1e keer, dus dan hou ik weer wat meer tijd over voor me houding gelukkig!

Ik heb me teugels wat langer, omdat ik dus mijn balans nog niet zo goed kon vinden, en dan zit ik iig niet zo aan der mond te trekken tijdens bijv het lichtrijden en in galop.
Maar zodra dat wat beter is, en ik mijn hand dus ook weer wat stiller kan houden, gaan ze natuurlijk een stuk korter Tong uitsteken

Bedankt voor je tips!

Runn_love_ schreef:
angela ! tijd geen foto's gezien.
kan me voorstellen dat de overstap erg groot is.
ik zou ook je beugels langer doen, probeer er ook op te letten dat je ontspant (vergeleken met in het eggie vind ik je erg gespannen zitten) maar dat komt misschien omdat je nog moet wennen. wat me ook opvalt is dat je handen niet rechtop hebt Knipoog

ik hoor nog wel van je Lachen (weet niet of je het wist ik ben ook bij paardendal weg, dus als je nog een leuke manege weet ?? )

Yasmine!
Nee klopt, ben ook een heeeele tijd paardloos geweest Tong uitsteken
De beugels ga ik zondag proberen Lachen
En ik ontspande gelukkig de afgelopen keer al weer iets meer dan de 1e keer!
Dus dat gaat vast goedkomen Lachen
(komt ook nog een beetje door me Democraat fobie.. Vind paarden nogsteeds behoorlijk spannend Tong uitsteken )
Handen zal ik ook gelijk wat meer op gaan letten!

Ja ik hoorde dat je weg was bij het paardendal..
Weet helaas geen leuke manege sorry.. (als ik die wist , had ik dezelfde week daar nog gereden Tong uitsteken )

Bedankt voor je tips Haha!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:22

Mocca = tamara :-o
Dacht ga eens kijken wie het is, omdat ze me naam weet (A)
En toen zag ik dat jij t was Tong uitsteken hihi

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:22

an! Haha! ziet er heel leuk uit hoor, alleen een beetje ontspannen en trots gaan zitten joh! (wel logisch dat je gespannen was hoor! Knipoog )
verder idd je beugels wat langer en dan komt t helemaal goed Haha!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 10:22

Dank je wel!
Ja die ontspanning komt beetje bij beetje terug.. Komt vast helemaal goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:11

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 11:20

Hier een kleine update Haha!
Vandaag weer gereden!
Nou ja, gereden..
moet een week stappen op het harde omdat ze weer een gal erbij heeft..
maar dit leek me gelijk een goede gelegenheid om die ontspanning in mezelf en haar te vinden!
Nou de ontspanning was ver te zoeken Tong uitsteken
Ze stapt nu al 5 dagen, dus ze was lekker fris! (logisch natuurlijk)
Maar na ong een half uurtje, begon ze toch te ontspannen en kwam ze wat naar beneden! (jeej)

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:37

hee an
ziet er goed uit

en wat een goede beslissing heb je gemaakt!! top top top!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:47

Ik hoop inderdaad dat je wat meer ontspaning gaat vinden. Ik vind het er behoorlijk gespannen uitzien, zelfs bij het uitstappen. Ging het beter met langere beugels, of heb je dat nog niet geprobeerd?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:23

mesastamp schreef:
hee an
ziet er goed uit

en wat een goede beslissing heb je gemaakt!! top top top!

Hejj!
Dank je Haha!
Ja goed he!
Voelt ook echt heerlijK!!

MyrtheNH schreef:
Ik hoop inderdaad dat je wat meer ontspaning gaat vinden. Ik vind het er behoorlijk gespannen uitzien, zelfs bij het uitstappen. Ging het beter met langere beugels, of heb je dat nog niet geprobeerd?

Ja dat komt omdat ik normaal altijd op pony's rij, en op de manege waar ik eerst reed heb ik een tijdje op een paard gereden maar dat ging helemaal niet goed!
Die ging ervandoor als je:
* opstapte
* aan je binne teugel zat
* je stijgbeugel kwijt raakte
* er een ander paard langs kwam
* etc etc..

Hierdoor ben ik dus ontzettend vaak gevallen, en is mn zelf vertrouwen naar 0,0 gegaan.. En ben ik dus ook bang geworden om op paarden te rijden.
Want heb daarna weer op een pony gereden, wat ook niet altijd goed ging, maar dat vond ik toch een heeeel stuk minder eng (heel raar, weet ook niet hoe het kan Tong uitsteken )

Dus vandaar dat ik ontzettend gespannen erop zit..
Dankzei Replay gaat het steeds wat beter, en begint mn zelf vertrouwen weer wat terug te komen gelukkig Lachen

Gister was ik al een stuk meer ontspannen! En toen was ze zelfs fris!
Heb toen ook mn beugels een gaatje langer gedaan, en dat ging eigenlijk best goed!
Dus hou het denk maar zo Tong uitsteken

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:30

hey een naam genootje van mijn pony Knipoog..

maar het ziet er goed uit. alleen de beugels mogen wel ietsje langer en let opje handen soms heb je kapstokjes Knipoog

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:39

Relien schreef:
hey een naam genootje van mijn pony Knipoog..

maar het ziet er goed uit. alleen de beugels mogen wel ietsje langer en let opje handen soms heb je kapstokjes Knipoog

Jou Replay is echt mooi!! (ben schimmel verslaafd, zie profiel Nagelbijten / Gniffelen )
Ja heb gister me beugels al een gaatje langer gedaan, en me houding was gelijk een stuk beter!
Mn handen zal ik ook meer op gaan letten Lachen
Bedankt!