te snel in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

semmiiee

te snel in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:09

hallo alemaal!

zoals de titel het al noemt... mijn pony gaat veel te snel in galop.
en trouwens het is ook nog eens niet zo netjes.
ik vind het dan ook moeilijk om te blijven zitten in het zadel.
weten jullie hoe ik hem zachter krijg?
en nog wat ja!
als ik van de galop over ga naar de draf dan gaat dat heel slordig want hij gaat dan natuurlijk hardstikke snel draven...
en dat is heel iritand
kunnen jullie mij helpen?

anoukring

Re: te snel in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:10

krijg je al les?

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:15

pony moet reageren op je zit, zodat je kunt schakelen in de overgangen, ook in een overgang terug naar draf dat je hem gelijk op kunt vangen, maar ik zou het met je instructeur over hebben, vanuit een stukje tekst ga je het niet leren

semmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:26

anoukring schreef:
krijg je al les?

ja al bijna een jaar

semmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:27

juudje84 schreef:
pony moet reageren op je zit, zodat je kunt schakelen in de overgangen, ook in een overgang terug naar draf dat je hem gelijk op kunt vangen, maar ik zou het met je instructeur over hebben, vanuit een stukje tekst ga je het niet leren

oke ga ik morgen doen! Duivel

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:31

Vanaf hier is het heel moeilijk advies geven omdat we natuurlijk niet weten hoe jij rijd.Les nemen is denk ik de beste oplossing.

Herman52

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:45

Les nemen inderdaad, en op kleine voltes willen rijden werkt ook wel eens. goed buitenhand erbij houden.
Rust rust rust houden bij jezelf ook.

Nic_Urani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:16

Het is ook belangrijk dat je het paard niet de kans geeft om hard te gaan, wat natuurlijk heel moeilijk is. Probeer niet te lange stukken te galoperen, maar juist kleine stukjes, gevolgd door een overgang naar de draf, zo leert het paard op jou letten! Probeer ook niet te rechte stukken te galoperen, maar juist veel voltes te rijden, dan krijgt je paard minder de kans om hard te gaan.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:12

Veel overgangen rijden en veel oefenen met rustig inhouden net zo lang tot hij zo hard loopt als jij wil, weer gasgeven terugnemen etc..

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:14

Hoe springt ze aan? Als je haar vanuit de volle draf in galop laat aanspringen, heeft ze het tempo er al behoorlijk inzitten. Ook dan is het moeilijk om haar direct weer op te vangen. Probeer dus vanuit de draf al heel rustig en ontspannen aan te laten springen.

lutsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:00

Aanspringen en als ze dan gelijk te hard gaat terugnemen of op de grote volte zetten.
Heel rustig gaan zitten en jezelf zwaar maken Haha!

Succes;

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:12

Ga eerst op de volte galoperen, als ze steeds harder gaat maak je de volte kleiner. Als het dan weer goed gaat, kun je de volte weer groter maken. Probeer jezelf zwaar te maken, zodat ze terugkomt op je zit. Zorg ook dat je altijd contact hebt met haar mond en probeer telkens met een klein kneepje met je handen haar iets meer terug te krijgen. Als je gaat trekken krijg je een soort touwtrekgevecht en daardoor het tegenovergestelde effect van wat je zou willen. Veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:13

En vergeet je ademhaling niet. Wss ga jij klemmen omdat je bang wordt van de harde galop (Wat op zich logisch is) daardoor gaat je paard alleen maar harder.
Goed diep in het zadel gaan zitten, vér voor je uitkijken welke richting je gaat en rustig doorgaan met ademen.
Dan kan je een paard al een heel eind op weg ondersteunen en jezelf ook.