Mijn trainer loopt altijd te hammeren dat ik met mijn linkerarm niet moet trekken. En dan denk ik bij me zelf, dat doe ik ook niet. Ben er is op gaan letten, maar het probleem is dat ik hem niet stil kan houden waardoor het lijkt als of ik elke keer trek.... en niet vraag. Wat kan ik hier aan doen???? Tips????
Misschien eens langs de fysio of chiropractor met je probleem? Wie weet zit het wel ergens vast in je rug of kunnen ze je oefeningen geven om dat meer onder controle te krijgen!
ik had ook zo iets. ik moest van mij lerares plastic tasjes om mijn elleboog hangen met iets zwaars er in. En zo een paar keer rijden. het heeft bij mij echt geholpen
Moet je mee oppassen, dat leerde ze mij ook.. Ik ging op de duur helemaal verstrakken en armen en schouders dan ben je nog verder van huis. Probeer te leren los te laten en ontspanning in je lijf te krijgen, door regelmatig zelf los te laten.
ik heb dit trekje ook maar dan met rechts. mijn instructrice kwam met het volgende irritante goede oefening. In beide handen de uiteinde van je teugels doen... dus wat je in links overhebt in rechts pakken. Eigenlijk rij je dan met dubbele teugels en hou je je handen netjes naast elkaar. Het rijd voor geen meter maar werkt wel. succes
Het is zo raar..... Vanavond was ik ook weer aan het trainen, en dan gaat die arm weer., dan denk ik stil, stil, stil Als ik hem tegen mijn lichaam aanhoud wordt het alleen maar erger... Als ik mijn hand inderdaad iets naar voren stak werd het iets minder... Met doorzitten het ik er meer last van dan licht rijden. Het is zo jammer, want ze begint eindelijk los te worden en als ik te hard trek, dan denkt ze aan me hoela hoela hoep!! (kan haar daar ook geen ongelijk in geven). Ik probeer als ze braaf is de linkerteugel ook ietsje losser te houden zodat ze geen last heeft van dat gepruts van mij... Bedankt voor jullie hulp.
Dit probleem heb ik zelf ook een beetje, maar je moet denk ik netzo lang op jezelf hamer dat het een automatisme wordt. Klinkt makkelijk, maar dat is het niet. ook heb ik er met doorzitten minder last van dan met lichtrijden. Ik had ook altijd dat ik te veel stelling naar de linkerkant had. Als ik dara op ging letten, ging mijn hand ook een stuk minder op en neer. Ook nu mijn trainer altijd er op let, is het bij mij wel een stuk minder geworden.