Gisteren stond een van de belangrijkere tornooien van het seizoen op het programma. Na een niet zo sterke zomer mochten we toch door naar het provenciaal. Het was ondertussen al 3-4 weken geleden dat ik nog een tornooi had, en na dat laatste heb ik hem wat rust gegeven. Dat heeft hem duidelijk deugd gedaan en hij loopt over het algemeen veel ontspannender en losser rond. En dat is wat ik vooral zoek op wedstrijd want daar gaat hij zich gauw vastzetten. Ik ben ook veranderd van bit, ik er lang mee gewacht maar ben ik blij dat'k de beslissing genomen heb. Hij loopt meer in evenwicht en ik kan hem meer met men been ertegen aanrijden. Nu rijden we op L1 niveau, maar zullen waarschijnlijk gauw de overstap naar L2 mogen maken. Thuis werken we nog steeds aan lossigheid en activiteit, en eenmaal hij goed los en ontspannen is kan ook wat aan zijgangen gaan werken wat dan ook goed gaat.
Over de wedstrijd: Het ging allemaal heel fijn! Meer tijd dan anders genomen dan anders om in te rijden. Hij voelde heel fijn aan. Jammer maar helaas maakte ik 2 grote fouten in mijn proef (Middendraf werd gallop en ik ging te laat naar draf dus daar heb ik wat punten op verloren) We eindigden 4de! Zonder die fouten was ik waarschijnlijk 2de geworden, ach ja

Oja, Megin is een Welsh Cob, 1.47m (Trevallion Telynor Prince x Hendrewen Prince) van 8 jaar, ik heb hem sinds zijn 3.5. Twas een lange weg, maar ik ben blij waar we nu zijn. Springen is nog steeds onze favoriete bezigheid, ik start hem nu in de 1.10 bij de paarden
Heel graag commentaar en tips!
eerst wat foto's van de training zaterdag:
1.

2.

3.

en van op wedstrijd:
4.

5.

6.

7.

8.

9. vind ik niet zo fijn beeld

filmpje:

Heb nog een ander filmpje, dat zal ik er ev. later opzetten.
Groeten!

Als hij zo vlot loopt is hij inderdaad lekker aan de hulpen