Megin @ Provenciaal dressuurkampioenschap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X__Trees

Megin @ Provenciaal dressuurkampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 21:28

Hoi,

Gisteren stond een van de belangrijkere tornooien van het seizoen op het programma. Na een niet zo sterke zomer mochten we toch door naar het provenciaal. Het was ondertussen al 3-4 weken geleden dat ik nog een tornooi had, en na dat laatste heb ik hem wat rust gegeven. Dat heeft hem duidelijk deugd gedaan en hij loopt over het algemeen veel ontspannender en losser rond. En dat is wat ik vooral zoek op wedstrijd want daar gaat hij zich gauw vastzetten. Ik ben ook veranderd van bit, ik er lang mee gewacht maar ben ik blij dat'k de beslissing genomen heb. Hij loopt meer in evenwicht en ik kan hem meer met men been ertegen aanrijden. Nu rijden we op L1 niveau, maar zullen waarschijnlijk gauw de overstap naar L2 mogen maken. Thuis werken we nog steeds aan lossigheid en activiteit, en eenmaal hij goed los en ontspannen is kan ook wat aan zijgangen gaan werken wat dan ook goed gaat.

Over de wedstrijd: Het ging allemaal heel fijn! Meer tijd dan anders genomen dan anders om in te rijden. Hij voelde heel fijn aan. Jammer maar helaas maakte ik 2 grote fouten in mijn proef (Middendraf werd gallop en ik ging te laat naar draf dus daar heb ik wat punten op verloren) We eindigden 4de! Zonder die fouten was ik waarschijnlijk 2de geworden, ach ja Lachen

Oja, Megin is een Welsh Cob, 1.47m (Trevallion Telynor Prince x Hendrewen Prince) van 8 jaar, ik heb hem sinds zijn 3.5. Twas een lange weg, maar ik ben blij waar we nu zijn. Springen is nog steeds onze favoriete bezigheid, ik start hem nu in de 1.10 bij de paarden
Heel graag commentaar en tips!

eerst wat foto's van de training zaterdag:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

en van op wedstrijd:
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9. vind ik niet zo fijn beeld
Afbeelding

filmpje:
Afbeelding

Heb nog een ander filmpje, dat zal ik er ev. later opzetten.
Groeten!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-08 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irritant kleine lettergrootte + boldcode verwijderd. Normale letters zijn goed genoeg.

Blommen

Re: Megin @ Provenciaal dressuurkampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:33

Wat een kleine letters. Tip: naar voren kijken in plaats van naar beneden:)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:14

Filmpje ziet er goed uit Lachen Jammer van het foutje!
Hij loopt lekker vind ik zo. Vlot en erg goed aan de hulpen niet?

Tips: voor je kijken en je tenen naar binnen Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:45

hey Teresa,

allereerst gefeliciteerd met je 4e plaats!
Je had trouwens daar ook een slechte ring he. Ik had de ring daarachter, lag nog vreselijker Nagelbijten / Gniffelen

Anyway ik vind hem erg netjes lopen! Al zou je in je proef een fractie rustiger mogen rijden in je arbeidsdraf. Dan hoef je er niet alles uit te persen bij de middendraf om verschil te laten zien. Je wil nu teveel, maar dat hoeft nog niet. Dat is pas bij de uitgestrekte draf later.
Je "S" was erg netjes. Overgang naar halthouden vanuit stap was net iets te bruusk, waardoor je hem er niet meer helemaal doorheen had.

over het algemeen wel erg netjes gereden. Hij heeft ook een mooie voorbeenexpressie Lachen

Ga je ook over naar de L2 nu?
succes verder!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 10:18

Wino: Ik moet inderdaad veel meer voor me kijken, ik vind het zelf nogal een storend gezicht.

Alizé: Dankjewel Haha! Als hij zo vlot loopt is hij inderdaad lekker aan de hulpen Lachen Een keer dat hij zich begint vast te zetten is dat gedaan, maar das ergens ook wel normaal nee?
Vooruit kijken en tippen naar binnen houden worden een werkpunt!

Kim: Die ringen lagen inderdaad om te huilen, de pony's van brabant hadden er een tornooi gehad, waarschijnlijk in de modder, en de putten van de hoeven zijn erin gedroogd.
Misschien mag de arbeidsdraf iets rustiger maar dan verliest hij soms wat de activiteit van het achterbeen. En vastlopen is dan het gevolg. Maar inderdaad, dan zou ik niet zo moeten rijden om er een middendraf uit te krijgen. Halthouden was inderdaad iets te bruusk, daar wordt nog steeds aan gewerkt want in het begin van de zomer kwam hij steeds helemaal tegen mijn hand.
Edit: Voorlopig heb ik nog enkele punten tekort om over te gaan naar L2, maar dat komt deze winter hopelijk in orde Lachen Kzou hem volgend jaar graag in de M hebben, dat wordt nog werken!

Heel hard bedankt, het is fijn om eens de visie van iemand anders te horen Haha!

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:08

Ziet dr fijn uit Trees! Lachen
Foto 2 is mooi! Haha!

Tips kanik niet veel geven, kan er alleen maar jaloers om zijn Knipoog
Je mag wel wat meer vooruit kijken en hakken uitdrukken Lachen

veel succes nog met je leuke pony! Knipoog

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:34

Dankje Yoicka!
Idd veel meer voor me uit kijken en hakken uitdrukken Lachen
Wordt aan gewerkt!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:37

Ziet er goed uit hij loopt actief door en is goed aan het been mooi beestje wees er zuinig op Knipoog

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 12:38

Dankje iedereen, zal er zeker zuinig op zijn!

Complicated

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:01

Zo die loopt actief Lachen
kan balou nog wat van leren, maar die vindt gras eten bij het
halsstrekken voorlopig nog belangrijker.
Foto's van training zijn erg mooi!!
Mooie gangen, mooi voorbeen en hij oogt groter onder het zadel.
Mooie aanleuning ook
grtjs Heleen

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:47

Zie ik nu toevallig dat jouw pony de kleinzoon van mijn pony is Haha!
Ik ben de eigenaresse van Hendrewen Prince, wat leuk dat ik weer een pony van hem in de dressuursport zie! Vind hem erg mooi lopen!
Soms ging je inderdaad iets te vlug en toen kreeg je moeite met de middendraf. Soms ietsje meer vooruit kijken en het plaatje is helemaal compleet! Ja

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:03

essie_blue schreef:
Zie ik nu toevallig dat jouw pony de kleinzoon van mijn pony is Haha!
Ik ben de eigenaresse van Hendrewen Prince, wat leuk dat ik weer een pony van hem in de dressuursport zie! Vind hem erg mooi lopen!
Soms ging je inderdaad iets te vlug en toen kreeg je moeite met de middendraf. Soms ietsje meer vooruit kijken en het plaatje is helemaal compleet! Ja

Hé das leuk! Ken je soms meerdere nakomelingen ven Hendrewen Prince?