Zorro [de supershet van Ukkiepuk] en ik weer ns in training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne_Pippi

Zorro [de supershet van Ukkiepuk] en ik weer ns in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:25

Hey!

Zaterdag ben ik samen met mn zus Eline weer een keer naar Zorro geweest! Zorro is een Shetlander van 1.08 meter, en Miljoesjka (Ukkiepuk@bokt) rijdt in de M-dressuur met hem tussen de paarden! Sinds februari rijd ik ook af en toe op hem, en in oktober hebben we onze eerste wedstrijd in de L2 Pling
Zorro kan al M-oefeningen, maar ik rij hem ongeveer op L2 niveau (voor de pony's). We doen dus basisdingen maar ook al wijken, schouderbinnenwaarts, contragalop, en zelfs al een keer travers Haha!
Het gaat steeds beter, hij loopt nu bijna de hele tijd aan de teugel, en in de galop gaat hij al minder rennen. Deze keer hebben we vooral veel basis dingen gedaan, veel schakelen in de draf, en van draf naar stap en dan meteen halthouden. En ook op de galop hebben we veel geoefend. En aan het einde nog even het wijken gedaan.

1] Voor iedereen die niet meer weet wie we zijn, hier eerst een poseerfoto!
Zorro, Miljoesjka en ik!
Afbeelding

2] Het draven gaat al heel goed!
Afbeelding

3]Stap
Afbeelding

4]Draf over de diagonaal
Afbeelding

5]Halthouden, Miljoesjka gaf even tips
Afbeelding

6]
Afbeelding

7]Middengalop
Afbeelding

8]Linker galop
Afbeelding

9]Wijken, volgens Miljoesjka kan ie het nog veeeel beter, maar ik vond het al heel goed gaan Haha!
Afbeelding

10]
Afbeelding

11]
Afbeelding

12]Tussendoor hadden we ook nog even poseerfoto's gemaakt:
Afbeelding

13]
Afbeelding

14]
Afbeelding

Dat was het weer! Doei!
Laatst bijgewerkt door Sanne_Pippi op 22-09-08 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Eowyn3003

Re: Zorro [de supershet van Ukkiepuk] en ik weer n keer in train

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:28

Het ziet er echt super uit! Om toch rijtechnische tips te geven, ik denk dat hij soms wat achter de loodlijn is maar ik ken er zelf niet zoveel van. Tong uitsteken Doe zo verder!

Elise_K

Re: Zorro [de supershet van Ukkiepuk] en ik weer n keer in train

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:31

Wat kun je die pony ontzettend leuk rijden! Respect!

Soms houdt ie zn hoofd iets gekanteld over de diagonaal bijvoorbeeld. Misschien dat je daaraan kan gaan werken?

Heb jullie trouwens zien rijden op de shetlanderdag in soest, ben toen ook ff naar jullie toegeweest, en ben al een fan van jullie! Knipoog

Guusje1

Re: Zorro [de supershet van Ukkiepuk] en ik weer ns in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:32

Ik vind het er super uitzien,
Alleen je hangt af en toe wat naar binnen hangt of in je zij knikt( ik heb t ook echt precies dat ik me linker zij in knik haha).
Maar verder ziet het er goed uit en heb ik geen commentaar.
Veel succes verder en ook met de wedstrijden natuurlijk!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:00

Ziet er leuk uit Sanne! Ik vind jou echt een leuke combi met Pippi maar met Zorro ziet het er ook heel goed uit. Voor jouw leeftijd rijd je echt ontzettend goed en vriendelijk, beter dan menig ruiter die dubbel zo oud is. Top! Lachen

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:08

wat ziet dit er leuk uit zeg. Geeft een heel fijjn beeld. respect

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:10

keileuk echt ! Ziet er netjes uit, let alleen op het spoorgebruik, foto 4. Maar volgens mij was dat een moment opname hoor, je rijd echt kei netjes !

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:15

Ziet er netjes uit, maar hoe oud ben je eigelijk ? Knipoog
Je rijd ontspannen, jullie zijn een prachtig paar, veel uitstraling Clown
Let idd. op je sporen gebruik, en hou de knik in je armen, verder commentaarloos ..! Knap hoor !

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:34

Ziet er zo goed uit!!! Jullie zijn een prachtstel Lachen

Heel veel tips heb ik niet maar probeer nog wat meer voor je te kijken, al doe je dit wel regelmatig!

Heel veel succes op jullie eerste wedstrijdje! Leuk ook dat je begeleiding krijgt van Miljoesjka, zij kent hem waarschijnlijk heel erg goed en voor jou is het erg goed dat je zo'n hulp krijgt denk ik.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:47

Wauw wat ziet dit er leuk uit! Haha!
ik hou Zorro toevallig al een tijdje in de gaten, en ik blijf hem onwijs leuk vinden! Jij past er ook heel mooi op. Lachen
Om toch even wat commentaar te geven: Het lijkt alsof Zorro af en toe (wijken, galop) een beetje wil 'kantelen' zeg maar?
Veel plezier nog met dit mooie beessie.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:00

Dit is zo'n leuk stel ! De nieuwe Anky Haha!
het gezicht van het ruitertje... in volle concentratie ! *LOL*

op sommige foto's mag ze iets meer hakken uitdrukken.. maar het ziet er echt top uit!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:06

probeer zelf meer te ontspannen...het ziet er wat stijf en gespannen uit...ook knik je wat in en hang je (vooral op de poseerfoto's) achterover
succes verder

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:26

wat is zorro toch een leuke shet.

ik vind je wel erg 'star' met je handen en armen,probeer wat losser te zijn daarin.
ook valt het me op dat je je voeten een beetje in een vreemde houding hebt soms,waardoor je ook onnodig prikt met je spoor,probeer je hak uit te drukken en je tenen iets naar binnen te houden.

succes

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:14

Hier even een berichtje van de fotografe/trotse zus *LOL*

Wat betreft het rijtechnische gedeelte, hou er rekening mee dat Sanne en Zorro elkaar niet iedere dag zien en het iedere keer weer even wennen is voor allebei. Zorro is niet de makkelijkste (het blijft een Shet Haha! ) dus dat is denk ik ook de reden dat Sanne wat meer gespannen zit dan gewoonlijk.
Zorro kantelt zijn hoofd op de linkerhand (dacht ik) inderdaad iets. Dat is voor hem een moeilijk puntje en ligt niet zozeer aan Sanne. Voor de rest moet Miljoesjka zelf maar even reageren Knipoog

Ik vind zelf iig dat ze iedere keer weer vooruit gaan en Zorro steeds lekkerder gaat lopen met Sanne er op. Lachen

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:29

Aaaah wat schattig Haha! Leuk stel! Prachtige combi!!

Alleen jij wilt te recht zitten, daar door crieër je een holle rug. Ga lekker ontspannen zitten en op je zitbeenknobbels [je kont Nagelbijten / Gniffelen]. En je arme ontspannen. Verder ziet het er super uit! Ga zo door!!!!! Haha!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:11

Het ziet er echt super uit..
OEh was ik nog maar zo klein Haha!
HIhi.
JOessss ik heb nog steeds een cd voor je Bloos

Verder vind ik het erg netjes misschien soms nog wat meer je handen dragen en lekker relaxed op hem zitten Haha! Maar erg knap hoor Ja

x1x1x1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:18

wat een leuke combinatie zeg!!
probeer niet je rug hol te trekken en een knik in je armen te houden
ga zo door !!!!

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:42

wou wat een twee talentjes, ziet er echt heel leuk uit! probeer meer op je kont te blijven zitten, recht en voor je uit kijken, maar verder vind ik het echt knap werk

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:10

Mooie combi Ja . Let inderdaad op, dat hij z'n hoofd niet kantelt bij het wijken , en dat je er zelf recht boven blijft zitten. Neem aan, dat we over een tijdje wel een paar concoursfoto's kunnen bewonderen?

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:28

Wat een super leuke combinatie! Pling
Zorro is echt super lief!
Mijn commentaar: Probeer je armen aan je lichaam te houden en je benen niet af te steken.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:08

Ziet er super uit! Ik vind het altijd leuk om zo'n leuk topic van jullie te bekijken. Soms knik je in je zij, misschien kun je daar aan werken. En op de ene foto is hij gevlochten en op de andere niet??..? Haha!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:49

XClairetje schreef:
Ziet er super uit! Ik vind het altijd leuk om zo'n leuk topic van jullie te bekijken. Soms knik je in je zij, misschien kun je daar aan werken. En op de ene foto is hij gevlochten en op de andere niet??..? Haha!

Haha ja klopt Knipoog Halverwege was zn vlecht uitgezakt, dus toen hebben we de manen maar weer los gedaan. Alleen bij het maken van het topic zijn de foto's een beetje door elkaar gehusseld *LOL*

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:51

Dit is nou echt onwijs leuk om naar te kijken! Haha!

Je rijd die pony super netjes, je past er echt prima op en jullie zijn gewoon een leuke combi!
Probeer alleen je handen wat meer te dragen, nu lijkt het soms dat je ze een beetje vastzet.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:34

Sanne rijdt hier voor de 4e keer in 7 maanden tijd op Zorro en ik vind dat ze dat super doet. Zorro loopt héél anders dan haar eigen pony's en het is voor Sanne niet echt makkelijk om een 'knopjes'pony te rijden Haha! Soms wordt het verkeerde knopje ingedrukt en gaat hij in een mooie schouderbinnenwaarts ipv wijken Vork We zijn vooral bezig geweest met gas en rem. Zorro heeft ze heel goed, maar neemt soms een loopje met Sanne (het blijft een shet Clown )

Het kantelen komt omdat hij niet echt los wilde laten in zijn linkerkaak. Het verreist enige vlugheid om hem daarin los te krijgen en houden, maar dat beheerst Sanne nog niet helemaal, dit wordt naarmate we langer rijden steeds beter.

Strak met haar handen is ze niet, Zorro duikt dan gelijk achter de teugel en achter het been. Handen mogen idd wat meer gedragen en er mag idd een knikje in haar arm. Volgende les Sanne!! Haha!

Verder vind ik het supergaaf om deze combi te zien rijden te begeleiden. Jammer dat Sanne niet dichterbij woont...

Mleenbos schreef:
Het ziet er al wel beter uit dan toen in soest Knipoog

In Soest was het de eerste keer dat Zorro naar een grote wedstrijd ging. Hij was vreselijk overdonderd van de luidspreker en hij had nog nooit zoveel shets bij elkaar gezien Haha! Hij heeft nog nooit met zoveel pony's tegelijk in een ring gelopen, laat staan met zoveel shets Vork Hij was wat bang en liep heel ingehouden. Ik was iig trots op hem, want hij luisterde ondanks zijn angst wel naar Sanne Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen