zaterdag had ik mijn 1e wedstrijd met frids.
hij is nu een jaar onder het zadel. we hebben nog geen startkaart mar misschien komt die er wel in januari. we hebben de wedstrijd in de oefen B gestart.
moet vooral letten op mijn houding, zijn stelling en buiging
hij was met het losrijden best wel wat dribbelig/zenuwachtig maarjah dat is typisch frids. omdat ik zelf een peesbuisontsteking heb aan mijn rechterring vinger rijd het dus minder fijn dan anders en maakt meneer buidelijk gebruik van! maar ook dat komt wel een x goed.
ik zou tervreden zijn met 170 punten en ben met 184 thuis gekomen dus ik ben blij!
middendraf en middenstap waren we nog niet echt mee bezig, gaat me meer om de rust, ontspanning en basis. omdat hij zo opgefokt was ging de middendraf wel lekker door ff me handen iets naar voren te zetten. middenstap was toch nog een 6 waard met commentaar, mag meer. tja ik weet het. rechtergalop vind hij heel moeilijk. sprong verkeerd aan, terug, en weer opnieuw,goed(gelukkig)
nou genoeg geklets hier de fotos...

losrijden

ergens in de proef

vind ik persoonlijk weleen mooie foto

net voor de middenstap. hij heeft al een hele ruime stap dus voor mij extra moeilijk

afgroeten, netjes 4kant

middendraf, even voorbeeld. wee dat ik hem ronder moet houden maar zie mijn tekst bovenaan

na het zien van deze fotos word het wel duidelijk dat ik flink aan me houding moet werken!!!
schrok er zelf best wel van. het zijn echt moment opnamens, kreeg namelijk wel een 7 ervoor!
verder, benen niet afsteken, handen hoog, rechtopzitten, buiging en stelling kan beter
iemand anders nog tips....
, en je punten zijn ook goed!
met rechtrichten zijn we al bezig. gaat al een stuk beter dan eerder. misschien komt het ook wel omdat hij voor de kar loopt. als hun dan galopperen maakt het niet uit hoe hij zit en bij mij moet hij opeens netjes lopen en dat zou ik ook lastig vinden als ik paard was. bij de ene doe je het 'verkeerd' en bij de ander maakt het niet uit.