B-debuut Sweet Lysander (Samico (Samber) x Darlington

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lysander

B-debuut Sweet Lysander (Samico (Samber) x Darlington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 12:27

Dit weekend heb ik in de Middenbeemster eindelijk mijn B-debuut gehad met Lysander!

Lysander is een 6-jarige merrie van Samico (Samber) x Darlington. Hoewel ze na het uitladen voortdurend liep te brullen, was ze superbraaf toen ik er eenmaal opzat. Wel was ze nog een beetje onder de indruk, waardoor ze een beetje terug bleef. Dit waren ook de struikelpunten in de proef, middenstap en -draf kwamen er niet genoeg uit, ze kwam afentoe te diep/achter de teugel en op de volte in galop sprong ze links, rechts, overkruist en weer terug! Hartstikke knap natuurlijk, maar dat werd nog niet gevraagd. Koe

Ach, het was voor het eerst dat ze echt op gras liep, dat hadden we nog niet zo heel veel geoefend wegens de staat van ons land, dus ik was hartstikke tevreden! Punten waren 177 en 185, en ik heb alleen foto's van het losrijden, aangezien mijn voorlezer het tijdens de proef te druk had Knipoog . Als jullie tips hebben over bovengenoemde punten in wedstrijdomgeving hoor ik het graag! Thuis zitten alle B-knoppen er op, maar met name het voorwaarts houden tijdens de proef vinden we nog moeilijk! Natuurlijk zou het helpen als ik gewoon rechtop ga zitten, pff, confronterend hoor, foto's!

Ik hoop dat dit zo voldoende informatie is, nu de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SuperSonny

Re: B-debuut Sweet Lysander (Samico (Samber) x Darlington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:33

ik vind het er supernetjes uitzien hoor, mooi paard! Let wel op je eigen houding sommige foto's lijkt het of je naar voren valt, en je hakken uitdrukken soms ligt je been wat ver naar achteren. Dit kunnen natuurlijk moment opnames zijn. Vaak wil het helpen als je over je paard heen kijkt daar waar je naartoe wil, natuurlijk is je eigen paard het mooist en wil je die de hele tijd zien maar toch maar die paar minuutjes van je proef eroverheen kijken hoor. Ga zo door jullie zijn super bezig!! Haha!

barcaseig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:27

Ziet er netjes uit hoor!
Leuk paard!
Je mag idd iets rechterop, maar ja, als ze niet genoeg voorwaarts zijn valt het ook niet mee om een keurig nette houding aan te houden..

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:10

Wat een leukerd! Ja.
Vind het er netjes uitzien hoor, let inderdaad even op je eigen houding!
Rechtop zitten, en soms leg je je been ook wat naar achter.

Veel succes nog!

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 14:16

Bedankt voor de leuke reacties!

@SuperSonny: ik vind mijn paard inderdaad het mooist, maar je hebt helemaal gelijk Haha!

@barcaseig1: dat is idd niet makkelijk Lachen. Maar ik denk dat het haar wel helpt om in de galop beter haar balans te bewaren zodat ze niet gaat overspringen.

Maar goed, nog genoeg te oefenen dus de komende tijd!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:21

Ik vind dat je een heel aansprekend paard hebt hoor!!
enne gewoon lekker gaan rijden! Aan het werk zetten en scherp maken op je hulpen. Dan zal ze ook wat minder op de omgeving letten en is ze meer voorwaarts.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:29

Geeft een rustig beeld.
Voor een eerste keer vind ik dat heel belangrijk. Laat haar vertrouwen opdoen en rustig blijven, dat scherp maken komt met de tijd wel.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:34

Dankjewel allemaal!

@Liezel1: dat was ook mijn doel, als zij er ook lol in heeft, gaat het allemaal een stuk makkelijker! Maar er kwam van alles voorbij en ze keek niet op of om, het enige wat eng was, was een pony met een zweetdeken op, die klopte anatomisch gezien niet meer en dat vond ze heel verdacht, haha.