Fjord Berry weer @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NTuinenburg

Fjord Berry weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 22:36

Vandaag weer priveles gehad met Berry! Het ging naar mijn idee niet zo heel lekker! Al deed hij wel heel goed zn best. Maar vergeleken met vorige week, en de x daarvoor vond ik het niet zo lekker gaan. Desalniettemin vond mijn instructrise hem wel gegroeid, en dat is natuurlijk altijd leuk om te horen! Lachen
We rijden geen niveau, maar zijn echt puur met de basis bezig.
Oja, hij heeft/had manenexceem, en zn manen waren werkelijk geen gezicht, dus ze zijn wat aan de korte kant momenteel! Knipoog

Instappen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er kwam een ander paard langs..
Afbeelding

En weg concentratie! Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

En daarna weer lekker op de wei!
Afbeelding

Nog 2 foto's van vorige week! Deze vind ik zelf een fijner beeld geven!
Afbeelding

Afbeelding

bedankt voor het kijken! En een berichtje zou leuk zijn! Lachen

Martine123

Re: Fjord Berry weer @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:41

ik vind die van vorige week zegmaar ook fijner:P alleen mag je daar iets meer contact houden, wel een hele leuke fjord trouwens!

liann15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:43

zit er goed uit naar mijn idee .
leuke combi Lachen

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 22:44

@ Martine123: bedankt voor je reactie! Ik moest hem daar juist met een wat langere teugel ook voor elkaar zien te krijgen, dus vandaar de waslijntjes! Tong uitsteken

@liann15: dankjewel!! Haha!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 22:57

Heeey!
Het ziet er inderdaad wat minder ontspannen uit dan vorige week, maar het kan niet altijd goed gaan toch Lachen volgende week wordt wel weer beter! Heb eigenlijk niks verder op te merken, alleen dat je op je pianohandjes moet letten Tong uitsteken ...

Isiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 23:03

Daar is m'n bolletje weer! Hij is best gespierd al... Echt Berry om alles te willen zien:p

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:16

leuke fjord hoor Lachen
ook als je met wat langere teugels wil rijden,moet je toch proberen contact te houden.

succes met hem

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:27

Ik vind die laatste twee foto;s idd ook wat fijnerom te zien. En snoevie heeft wel gelijk. Ook al heb je langere teugels dan kan je nogsteeds contact met hem proberen te maken. Voor de rest leuk paardje zeg! tenminste geen grasbuikFjord Haha! Ook leuke combi:)

edit; ik zie dat je je handen bijna op je benen hebt liggen. Probeer ze wel een beetje voor je te houden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Femke16 op 22-09-08 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 09:29

Nathachou: tnx voor je reactie! Knipoog Mijn houding is echt zo beroerd! hoe vaak ik ook wel niet te horen heb gekregen recht zitten/schouders naar achter.. Tong uitsteken Maar volgende x weer beter idd!

Isis: ja hij begint nu aardig spieren te kweken. nog nietgenoeg hoor! maar het begint erop te lijken! Over het algemeen is hij heel geconcentreerd, alleen toen dat andere paard voorbij kwam aan het einde van mn les, kon ik het wel vergeten. Tong uitsteken

@Snoevie: bedankt voor je reactie! De opdracht was om hem met lange're' teugel over zn rug te krijgen. daarna mocht ik ze gewoon weer oppakken. Lachen

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:24

@femke16: dankjewel! Mijn houding moet idd een stuk verbeterd worden, en ik krijg het 100x naar mn hoofd gegooid over mn handen, maar na 5 minuten ben ik het alweer vergeten. Knipoog
Ik ga er op letten!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:29

Allereerst, het lijkt mij een vrolijke, pittige fjord en zijn manen zijn best okee hoor!
Waslijnen zijn nooit goed. Mijn paarden moeten ook over de rug lopen in het begin v/d trainingsuurtjes, lang, laag en nageeflijk. Anders heb je namelijk niets aan lang en laag als hij de neus eruit drukt. Nageeflijk kan alleen als het paard aanleuning neemt en om dat goed voor elkaar te krijgen moet er een constante verende verbinding zijn van de ruiterhand naar de paardenmond.
Je handen neigen iets naar je bovenbenen waardoor je jezelf onbewust vast zet, probeer daar goed op te letten!
Overigens vind ik je houding verder niet zo slecht hoor, keep up the good work!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 19:51

@Bonita_bon: dat is hij zeker! Maar niet gemeen gelukkig. Lachen Ik heb idd een hoop aandachtspuntjes, en hier word ik ook wel op gewezen hoor met mijn les. Knipoog Na een paar minuten ben ik alleen alweer met iets anders bezig. Tong uitsteken

bedankt voor je reactie!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:43

Ik vind het er heel netjes uit zien, je blijft goed van je binnenteugel af Lachen
Vooral die foto's van de vorige keer, daarop loopt hij nog wat meer ontspannen.
ij loopt ook netjes actief van achter Haha!H

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:08

Daar is hij weer! Ziet er goed uit hoor, de laatste twee foto's zijn inderdaad het leukste om zien maar ik vind de rest ook netjes Lachen ik vind je trouwens heel mooi passen op hem, echt niet storend dat jij zo groot bent!
en zonde van het exeem he Huilen hij is in de winter zo fantastisch mooi met zijn volle coupe ...

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:12

Naar mijn idee liep hij vorige week ook beter.
Houd wel contact, en voel wat die paardenmond doet.
Hij heeft wel mooi de achterhand eronder.. Lachen

Jullie zijn trouwens een leuke combinatie, veel succes nog met hem! Lachen

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:45

leuke fjord heb je. probeer je handen op de juiste positie te houden en probeer evengoed contact te houden. Verder ziet het er ontspannen uit! En mijn complimentjes voor je houding!!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:37

zoals de rest ook al zegt, idd contact houden met de mond. mag ik vragen waarom je met sporen én zweep rijd??

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:41

Die dekjes staan hem leuk! Lachen
Mijn commentaar:
- Probeer je benen niet af te steken
- Geen waslijntjes
- Armen iets meer aan je lichaam

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:11

Heee Berry, wat leuk om die weer eens aan het werk te zien! Hij ziet er goed uit, lekkere dikke nek! Vind het rijden er wel wat gespannen uitzien op sommige momenten, en je binnenteugel hangt wel érg los.. Goed om niet te willen trekken, maar contact kan nooit kwaad, ook niet als je hem dmv veel ontspanning zijn hals wil laten strekken. Anders ben je alles wat je er van acher instopt, van voren al weer kwijt, en dat is zonde, want hij reageert volgens mij juist zo goed op lekker van achter naar voren rijden. Ja

Maar vind hem en jullie als combinatie er goed uitzien! Vraag me alleen af, is hij verkocht aan jou, of verzorg je hem alleen? Hij vliegt van eigenaar naar eigenaar anders! Tong uitsteken

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 10:13

Wat leuk zo plotseling al die reacties! Haha!

Van mn houding ben ik me bewust. Als ik niet oplet ga ik als een bodybuilder zitten! Knipoog

@ Karev: Ik steek nogal een stuk uit met mn benen, met aansporen druk ik gewoon mn kuit aan, reageert hij niet oid, kan ik mn spoor iets aanleggen, hij wil ook nog weleens mopperen op een volte, dan kan ik hem net ff laten 'schrikken' door mn spoor aan te leggen aan de buitenkant. Met mijn stelten is eht onmogelijk om constant te prikken met die dingen. Zijn ook totaal niet scherp oid.
Zweep een beetje hetzelfde verhaal. eigenlijk nooit nodig op een uitzondering na. Lachen

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 10:17

@ Myukii: Over het algemeen begin ik altijd met een losser teugeltje, zodra hij lekker gaat lopen, neem ik hem telkens wat korter. Al vind hij het veel makkelijker om met los'ser' teugeltje te lopen. Maargoed dat komt wel goed! Lachen Ik les zo'n 2/3 keer per maand met hem. Lachen
Ik heb hem niet gekocht, maar zijn huidige eigenaar had toch geen tijd voor hem, en besloot hem een aantal maanden in de lease te doen. Ik heb genoeg plek hier voor hem, en mijn eigen paard is reeds met pensioen. Dus een mooie oplossing dacht ik zo! Lachen Ik heb er momenteel nog een fjord bij staan! Berry zn grote vriend.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:44

Ik vind jou manier van rijden er ontspannen uitzien. Je zit zelf netjes en ontspannen zo te zien.

Alleen ziet je fjord er niet zo ontspannen uit. Ook in de foto's van vorige week zie je goed terug dat hij zijn rug wegdrukt. Probeer hier aan te werken! Probeer zijn hals langer en lager te rijden, zodat hij zijn rug 'opbolt' en zijn rug dus beter gaat gebruiken.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:48

Je moet idd wat meer contact houden.. Maar verder is het toppiie!! Haha! Mooie en leuke combii!!!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:38

Ik zit het er heel vriendelijk en fijn uitzien.
Let wel op , dat je contact houd met de teugels en geen waslijntjes vast hebt.
Maar ziet er echt heel erg fijn uit.
Mooie fjord. Knipoog

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 10:14

Bedankt weer voor de reacties!
Hij komt idd niet lekker over zn rug, hier probeer ik ook aan te werken, hij heeft fijne ontspannen stukken ertussen zitten, maar hij houd moeilijk zn aandacht erbij af en toe, en dan is alle ontspanning weg. Teugels idd op maat houden! Knipoog