Dit jaar ben ik eind juli op kamp geweest in Hof Ter Zeedycke paardenmelkerij diksmuide.
Deze foto's zijn genomen de voorlaatste dag van het kamp en de dagen ervoor had ik redelijk intensieve lessen zowat 3uur/dag achter de rug dus de alertheid en de concentratie is ver te zoeken
(de vermoeidheid was dicht bij).Nu, dit is Oilily een paardje dat 1jaartje aanwezig is op de manege, zij trekt het hooft heel erg naar links (vermoeddelijk iets met de tanden of dergelijke als het bit in zit). Dus als je een uurtje hebt gereden doen je armspieren pijn van het op z'n plaats houden van het hoofd. Nu ja dit is geen excuus voor fouten, maar dit zullen jullie mss opmerken uit de foto's.
De laatste weken probeer ik me te richten op aan de teugel rijden, en mijn houding. Ook wil ik na vele angsten weer beginnen met springen. in 3 weken tijd zit ik op 80cm waar ik erg trots op ben voor mijzelf! Dit niet met Oilily maar een ander paard uit de manege waar ik regelmatig mee rijd. Op kampen rijd je met veel verschillende paarden weliswaar
. Hiervan volgen vast nog wel eens foto's. Het aan de teugel rijden begint een beetje te lukken, alle begin is moeilijk. (eindelijk begin ik de trukjes te vinden!)Laten we dan maar beginnen:
1. Proberen beetje meer krul in te stoppen.

2.

3. Poging tot bokje?

4.

5. Volte halve baan, hier was ik nog niet aan het draaien op de middellijn maar weer dat hoofd die naar links gaat.

6.

7. de camera man die mijn aandacht trok. (weer dat hoofd die links neemt)

8. Ongeveer "vierkant" staan.

9. camera man had aandacht nodig (sorry voor houding op dit moment)

10. De draai (die best moeilijk gaat) ze draaid niet rond je been zeg maar maar loopt met haar schouder voor de bocht in (als je begrijpt wat ik bedoel) hier word aan gewerkt.

11.

12. hoofd...

13.

14.

15. volte

- armen!
(normaal gezien als ik oplet en op een ander paard gaat dit beter, dit is ook door het trekken van het hoofd)- hakken uitdrukken
- teen kapstokvoeten
Dit was een pure FUNLES. Toch wil ik eens weten hoe ik rij als ik helemaal er niet netjes probeer te rijden. Goeie foto's van echt (proberen) werken zal ik in de toekomst nog plaatsen.
beetje vriendelijke commentaar gezien de situatie dank

!