Ik ben hier voor de eerste keer op bokt. Als ik dus iets fout doe komt dat daardoor .
Ik zal me even voorstellen, ik ben Yvonne en ik ben 18 jaar oud. Tosca is mijn verzorgpaard, ze is 8 jaar oud en ze word als fokmerrie gebruikt. Ze heeft 5 jaar achter elkaar een veulentje gehad, maar aanstaand jaar krijgt ze geen veulentje, want haar eigenaar neemt wat gas terug met het fokken om het zo maar even te noemen. Tosca is een KWPNer. Ze heeft ongeveer een half jaar stil gestaan, omdat ze kreupel liep, na veel behandeling van de vee-arts loopt ze eindelijk weer goed. Wat het nu precies is geweest weet niemand echt goed, maar ik ben blij dat het nu weer goed met haar gaat. Ik ben rustig aan weer begonnen en de foto's zijn gemaakt toen ik voor de tweede keer weer met haar reed. Ik wil ook nog graag even toelichten waarom ik met een stang rijd, zodat ik daar misschien wat vragen over kan voorkomen? Of misschien wel afkeuringen? Tosca is over het algemeen een lief paard, als ze maar weet dat iemand haar aankan. Met een gewoon bit ging ze altijd lopen vervelen en wilde ze er altijd vandoor gaan. Toen heb ik eens een stang geprobeerd en dit ging gelijk al geweldig! Misschien vinden sommige het gemeen ofzo maar ik ben me er altijd heel erg van bewust dat ik er voorzichtig mee omspring. Sinds ik met dit bit rijd is er veel meer ontspanning tussen ons twee en kunnen we allebei meer genieten van het rijden.
Genoeg gepraat denk ik zo, hier de foto's:

1. Tosca voor het rijden, nog even een dutje doen
.
2. Aan het instappen.

3. Hier valt ze volgens mij een beetje op haar voorhand?

4. Even poseren
.
5. Nog steeds stappen.

6. Zoals ik al zei ik begin rustig aan, dus nog steeds in stap.

7. Hier mag ik wel wat netter gaan zitten

8.

9. Deze vind ik mooi
10. Tosca ziet iets interessants..

11. Draven, hier loopt ze wel mooi maar ik kijk een beetje vreemd?
(ik deed een poging tot doorzitten in een middendraf
) Erg slordigehouding van mijn armen

12.Dravan en oortjes naar voren

13. Net aanspringen in galop.

14. Weer draf.

15. Blije leuke foto
Bedankt voor het kijken een reactie zou leuk zijn. Ik rijd puur voor plezier dus echt een niveau heb ik niet. Tips zijn altijd welkom, probeer het wel een beetje vriendelijk te houden want ik rijd niet echt op een niveau. Ik weet dat Tosca een beetje een hangbuik heeft gekregen van alle veulens die ze heeft gehad, dit vind ik erg jammer en hoop dat dit ooit bijtrekt.. Maar ik vrees het ergste.
Owja, van het uitstappen heb ik geen foto's gemaakt. Mijn zus heeft de foto's gemaakt, bedankt daarvoor!!
Groetjes Yvonne.