Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mariannedeb schreef:Les nemen.
Dan zou ik het eens aan je instructeur/instructrice vragen of ze het voordoet, het zijn nl echt maar kleine hulpen die je moet geven...
poniemiepie schreef:ik heb een welshmerrie, en ze wil maar niet aan de teugel lopen, geef ik haar misschien de verkeerde hulpen? hebben jullie misschien wat tips? help me!!!! ik heb het nodig!

_Josien schreef:mijn paard gaat ook heel moeiljk aan de teugel..
ze vind het heel moeilijk haar spieren in haar rug te ontpannen vandaar dat ze met haar hoofd hoog gaat lopen.
wat ik leer is dat ik goede druk om de teugels moet houden en haar wel goed door laten lopen en net zo lang die druk behouden tot ze toegeeft.. ook rijd ik vaak met een slof, dat help ook goed! zo onwikkeld ze de spier tenmisten die ze krijgt als ze aan de teugel loopt
ik vind het zelf ook nog heel moeilijk en het lukt zonder de slof eigleijk niet!
maar ik hoop dat het door veel oefenen en trainen vanzelf komt
succes er meee!
. Jij trekt het paard gewoon naar beneden... dat is niet aan de teugel rijden maar in de krul trekken. En jij zegt dat je hierdoor spieren traint! Niet dus! Dat is NIET de manier! Het enige wat je hiermee bereikt is: een harde mond, een paard met een fameuse onderhals, een gespannen paard met spier en rugpijn...
:pres schreef:
. Zie inderdaad het centrale topic.