amber@work 3e keer rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

amber@work 3e keer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 10:38

ik rij amber nu 1 week en dit was de 3de keer dat ik op haar reed.
ze is 5 jaar niet onder het zadel geweest,dus dit was voor ons allebei weer wennen Knipoog
we zijn dus nog niet echt bezig met goed rijden maar aan elkaar wennen Knipoog
mijn commentaar: hakken meer uitdrukken en handen wat meer naar voren zetten!
amber loopt uit zichzelf al best ontspannen vind ik zelf,soms loopt ze nog wat met haar neus in de lucht,maar ben echt trots op haar Haha!
we hebben ook nog voor t eerst een galopje geprobeerd,daar had ze wel wat moeite mee omdat ze de hulpen niet meer kent,maar dat ging op zich best goed,heb ik helaas geen foto's van Knipoog
commentaar is welkom maar hou het wel een beetje vriendelijk,dit is tenslotte pas de 3e keer dat we gingen rijden Knipoog

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

RRteam

Re: amber@work 3e keer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:47

Ziet er opzich best netjes uit
maar toch lijkt hett wel dat je je handen vast zet
Probeer zelf wat onspanender te gaan zitten

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:53

Wat een leuke haf Haha!.
Het algemene beeld vind ik nog te gespannen, maar ik zag in de titel dat het de 3e keer was dat je erop zat.
Probeer je lichaam wat meer te ontspannen, je zit er nog iets te gespannen op. Vermoedelijk is de pony daarom ook nog wat gespannen. Probeer ook om een knik in je armen te houden, dan zet je je hand minder snel vast. Succes! Het komt helemaal goed met deze combi Haha!!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 11:15

ik moet inderdaad wat meer ontspannen,ik denk dat het ook komt omdat mijn vorige verzorgpaard bijna altyd gespannen was en vaak schrok,dit is natuurlijk een heel ander paard en daar moet ik zelf ook nog even aan wennen Bloos
ik ga de tips uitproberen en bedankt voor de reacties! Knipoog

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:53

leuke combi zijn jullie!

Probeer inderdaad wat meer te ontspannen, maar dat komt wel goed als jullie wat meer aan elkaar gewend zijn!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:03

ontspanning! Als jij niet ontspant doet het paard het zeker niet. Probeer anders eens om bewust op je ademhaling te letten en gewoon met een lekker los teugeltje te draven. Voel de beweging en let op je ademhaling, dat kan goed helpen om zelf wat los te laten en te ontspannen!
Het lijkt idd alsof je erg je handen vast zet (misschien vanwege je vorige paardje?) Knik in je armen en handen wat hoger en misschien wat naar voren maar vooral naar boven zo te zien.
De ontspanning begint bij jezelf! Oja, ze heeft een lekker koppie maar daar niet zo naar kijken he? En ik zie af en toe kapstokteentjes!
Verder ziet het er al best aardig uit voor de 3e keer hoor, komt vast helemaal goed met jullie! Ik vind jullie een leuk duo zo!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:11

Ik zet hier maar meteen een stipje bij, ik rij nu ook na 5 jaar voor de 4e keer weer op mijn pony Knipoog
Even de aanmerkingen;
*Let op je houding, hou de knik in je armen !
*Ontspan je Knipoog
Je hebt een mooi paardje, lekker koppie heeft ze Clown
Het ziet er al best goed uit voor de derde keer, je komt nog wel hogerop met zo'n beauty !

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:27

dankjulliewel voor de leuke reacties! Haha! Bloos
zwerte: dat ik mijn handen vast zet komt denk ik inderdaad vanwege mijn vorige paardje,moet ik nog wel een beetje aan wennen,dat van die kapstokteentjes is echt een momentopname,ik heb ze namelijk (bijna) altijd naar binnen zoals t hoort,mn voet gaat zeer doen als ik mn tenen naar buiten heb namelijk Haha! Knipoog
mitchall: hoe ging het bij jou na 5 jaar? Haha!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:51

Maar ook met een gespannen paard moet jij je als ruiter ook niet gaan vastzetten, dit werkt alleen maar averechts. Dus probeer je toch meer te gaan ontspannen.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 12:20

maykie schreef:
Maar ook met een gespannen paard moet jij je als ruiter ook niet gaan vastzetten, dit werkt alleen maar averechts. Dus probeer je toch meer te gaan ontspannen.

nee dat weet ik,van de eigenaresse moest ik met rijden veel druk op de teugels zetten om haar naar beneden te krijgen....
ook 1 van de redenen dat ik daar gestopt ben omdat ik niet op die manier wilde rijden eigenlijk,maar daardoor leer je het jezelf wel aan helaas Bloos

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:27

Wat een leuk paardje is Amber. Ja.
Even wat puntjes:
- De ontspannenheid komt vast en zeker wel, mits jij ook lekker gaat ontspannen, rijd dus gewoon lekker relaxd en ontspannen.
- Goed vooruit kijken
- Armen in 'n knik.
- Niet je handen vastzetten
- Je been ietsjes naar achter leggen
- Tenen goed naar binnen.

Veel succes nog! Lekker dooroefenen!

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:04

Voor de drede keer gaat het hardstikke leuk. Probeer misschien iets meer ontspannen te rijden. Ik kan mij wel voorstellen dat de derde keer dat nog niet lukt. Ga zo door.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:18

ellenAST schreef:
dankjulliewel voor de leuke reacties! Haha! Bloos
mitchall: hoe ging het bij jou na 5 jaar? Haha!

Haha, hij doet het echt super Knipoog

Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:08

Hey Ellen,

Leuk paardje hoor!

Ik zal geen commentaar geven want volgens mij is het wel duidelijk Haha! En anders gaan we hier zo papegaaien hihi

Nou ik wens je veel succes met Amber (zonder gezeik van de eigenaar Tong uitsteken )

Dikke kus Rianne.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:11

Oooh, wat is ze leuk! *smelt* Qua maat past ze ook goed bij je Lachen Zoals anderen al zeggen: probeer wat te ontspannen, dat weet je zelf ook en dat is lastig om weer aan te wennen... je kiepert nu soms een beetje achterover en zo hinder je Amber in de beweging. Is er iemand (de eigenaar?) die haar kan longeren terwijl je er op zit? Dan hoef je minder bezig te zijn met je teugels en met waar je heen rijdt en kun je je een keer goed concentreren op hoe het voelt. Als je durft zou je zelfs je ogen dicht kunnen doen. Heel veel plezier met Amber!
Laatst bijgewerkt door Koper op 26-09-08 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:27

Probeer inderdaad te ontspannen.
Als jij deze houding blijft aanhouden, kan Amber ook nooit ontspannen.

Ik zou alleen even kritisch naar je zadel kijken.
Volgens mij is het voor jou erg aan de krappe kant, waardoor je erg veel druk produceerd op de rug van het paard.
Dit aangezien je nu achterop de lepel zit. Dit kan op (langere) termijn zeker problemen gaan geven.
Als regel kun je aanhouden, dat er een platte hand achter je billen moet kunnen liggen.
Dan weet je dat je voor jou de goede maat hebt.

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:49

Denk om het knikje in je elleboogen. Probeer hem ook iets meer onder je te rijden (zn achterhand dan). Vanzelf zal hij dan nagefelijker worden

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 19:01

Silence schreef:
Probeer inderdaad te ontspannen.
Als jij deze houding blijft aanhouden, kan Amber ook nooit ontspannen.

Ik zou alleen even kritisch naar je zadel kijken.
Volgens mij is het voor jou erg aan de krappe kant, waardoor je erg veel druk produceerd op de rug van het paard.
Dit aangezien je nu achterop de lepel zit. Dit kan op (langere) termijn zeker problemen gaan geven.
Als regel kun je aanhouden, dat er een platte hand achter je billen moet kunnen liggen.
Dan weet je dat je voor jou de goede maat hebt.

dank voor je reactie.
het ontspannen gaat al een stuk beter en merk dat zij dan ook veel fijner loopt Knipoog
ik heb er even op gelet wbt het zadel en ik kan bijna een platte hand er achter leggen.
het kan op de foto ook een momentopname zijn wan tin de draf wil ze nog wel eens opeens versnellen en dan wordt ik echt in het zadel gedrukt Bloos
maar ik ben al aan t kijken voor een groter zadel Knipoog
@rianne: dankjewel!idd een heerlijk paard zonder vervelende eigenaar Tong uitsteken Haha!
@pauline: ja ze is zo leuk hé Haha! dat zou idd wel kunnen,bijv als ik les heb!
dat plezier zal vast en zeker lukken! Knipoog
@Nroos18: ik heb afgelopen donderdag mijn eerste les gehad en we zijn bezig de achterhand er goed onder te krijgen!