Galop ging wel gewoon goed. Heeft iemand tips om mijn zit te verbeteren zodat ik minder afhankelijk wordt van de beugels in draf?Alvast bedankt,
Lisette
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Galop ging wel gewoon goed. Heeft iemand tips om mijn zit te verbeteren zodat ik minder afhankelijk wordt van de beugels in draf?
Aan de longe en bijzet, zodat jij niet op je paard hoeft te letten alleen op je zelf. Zorg dat je allebei de benen lang hebt en ga lekker in het zaddel zitten, je onderbenen moet je helemaal slapen hangen en je voeten dus ook, desnoods doe je je laarzen uit zodat de gene die je longeer kan zien of je je voeten hebt hangen. Als je er bijna vanaf valt probeer zelf echt te gaan zitten en houd je dan even vast aan het zadel of de manen. Probeer zelf ontspannen te zijn en goed aan je zelf blijven denken. ALs je zo goed dooroefent lukt het vanzelf wel!
Shetje14 schreef:Bedankt allemaal!
Ik d8 gisteren ook al: misschien moet ik me maar aan de manen vasthouden ofzow ipv zo aan de teugels te trekkken om te blijven zitten, maar ze heeft zomerexeem en ze heeft al dr manen dr af geschuurd.![]()
Weten jullie nog boeken over hoe je je zit kunt verbeteren btw?