Flip op springwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Susanna_

Flip op springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 20:42

Vandaag had ik een onderlinge springwedstrijd met Flip. Voornamelijk als oefening, want we moeten allebei nog een hoop leren. Ik ben mijn kleine pony gewend, die je makkelijk kunt sturen en terugnemen, maar dit is heel anders. Ineens moest ik veel grotere bochten nemen, waardoor we dus de helft van de tijd niet goed uitkwamen, omdat ik het niet gewend was. En hij is een stuk lastiger terug te rijden in tempo, waardoor ik nog wel eens teveel ging trekken. Verder moet ik m’n handen laag houden en meer mee gaan zitten met een sprong. Flip had nog wat moeite met z’n evenwicht, maar daar werken we aan. Hij wil wel graag leren, dus dat hebben we iig mee.

1. Meet Flip <3
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Aan het werk!
Afbeelding

4. En toen lag ik er bijna naast xD
Afbeelding

5. Maar we blijven lachen!
Afbeelding

6. Piano op
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Midden in de dubbelsprong
Afbeelding

9. Dit vind ik een hele mooie foto, jammer van mijn hoofd en dat ik teveel aan de teugels trek..
Afbeelding

10. Ik zit er weer eens heel vreemd bij =/
Afbeelding

11. En op zo’n reuzesprong was ik niet bedacht xD (stom hoofd..)
Afbeelding

12. Zo klaar, weer fijn de wei in!
Afbeelding

Ik zou blij zijn met commentaar en tips, maar hou het wel aardig, we vinden het allebei nog erg moeilijk (:

IrisNicolet

Re: Flip op springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:43

Mooi paardje hoor, echt heel erg mooi
Alleen bij foto; 4 kan je der voortaan aan denken dat als ze weigert dat je dan je handen laag houd. & iets meer met je lichaam naar mee buigen met de sprong (als je begrijpt wat ik bedoel, dan heeft je paard meer evenwicht om te springen & je handen iets naar voren
zo ontspant het paard ook meer tijdens het springen. =)
Voor de rest ziet het der erg netjes uit.
Groetjes Iris

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:19

Leuk paardje Lachen
Probeer alleen wat meer voorover te leunen als je uit het zadel komt (in de verlichte zit gaat zitten), misschien helpt het als je je beugels een gaatje korter doet? Als je wat meer voorover gaat zitten gaan je handen namelijk automatisch ook mee naar voren Knipoog

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:38

probeer in de sprong niet in zijn mond te zitten. Meestal gebeurt dit als je paard springt op een moment dat je het niet verwacht. Dus rij hem actief en probeer zelf aan te geven wanneer hij moet springen.

Gewoon veel springen en afstanden oefenen, dan komt het helemaal goed!!

_Susanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 18:19

Bedankt voor de reacties en de tips! (:
Ik zal m'n beugels de volgende keer korter doen.
@ Renszke: Ik denk, nu je het zegt, idd dat dat het probleem is.. Ik vraag me bij iedere sprong af oftie wel gaat springen, laat staan dat ik het moment weet.. Maar we zullen gaan oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:57

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen