Pride & ik @ Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Pride & ik @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:51

De laatste foto's waren al weer een hele poos geleden dus werd het tijd voor een updateje.

Sinds na mijn vakantie (juli) liep het niet zo lekker. Voor mijn gevoel waren we ver gedaald ten opzichte van waar we voorheen waren. Er kwam een medisch probleem bij en vervolgens was het dus weken bagger..
Nu sinds 2 weken gaat het weer wat beter, zelfs mijn intructie zei dat het nu weer echt begon te stralen Haha!.

We rijden niet echt een nivo omdat we nog geen wedstrijden gestart zijn. Oefeningen zijn gewoon B&L maar bovenal lol maken en verder geen haast.
Pride is een 4 jarige (Welsh Cob) merrie en daarbij is dit mijn eerste paardje wat ik zelf inrijd dus al met al moet je niets hoogs verwachten Knipoog

Punten die we weten/trainen:
- Pride mag niet voor duikboot spelen, achterhand eronder en van mijn benen af omhoog rijden.
- Blijven zítten in de galop (niet voorover duikelen/haar helpen)
- Tenen niet naar buiten en hakken laag!

ps: De bak was bagger zwaar.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zitten blijven! Bloos

Afbeelding
Lekker lang uitdraven

Nog even poseren Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lautj_Moedj

Re: Pride & ik @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:55

Ziet er goed uit hoor Kim! Pride is echt een mooi beestje!
Probeer idd wel om te blijven zitten in de galop!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:06

Mooie foto's !!! Haarscherp & profesioneel gemaakt.
Leuk paard ook ; al lijkt hij niet van de grootste.
Mijn enige opmerking zou zijn dat je je handen lijkt vast te zetten boven op je zadel waardoor je paard als het ware gaat "duiken" en dus achter de teugel gaat lopen.
Maar ik denk dat je dat zelf wel ziet Lachen
Oefening baart kunst Haha!
Jullie lijken me een leuke combinatie als je aan je teugel voering blijft werken Vork

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:07

pride ziet er echt super uit joh,gaat duidelijk veel beter...ze loopt zeker al minder op de voorhand.

leuke frontriem,die heb ik ook voor winoa en pepper

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:08

Prachtige foto's van een schitterend paard *LOL*
Commentaar geef je eigenlijk zelf al vind ik, dus daar heb ik weinig aan toe te voegen. Vind dat je paard behoorlijk lekker loopt hoor Lachen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:09

Hij is erg mooi geworden maar net als wat je zelf al aangeeft. Veel overgangen rijden zodat hij niet
teveel gaat duiken.

Als je dat voor elkaar krijgt is het plaatje helemaal af. Ziet er wel ontspannen uit en volgens
mij heb je er echt lol in.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:17

Volgens mij zijn deze foto`s allemaal nadat ik weg ging, niet? Ik vind het er zo op de foto`s heel netjes uit zien, maar ook in het echie hoor! Knipoog
Dat van je tenen en blijven zitten riep ik net ook al. Verder vind ik idd dat jullie beiden heel erg vooruit zijn gegaan! Ja en Pride ziet er super uit momenteel, lekker glimmend en kort in `t vachtje! Lachen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 00:53

Devi786:
Thanx Lachen. Mijn fotograve is Laurie (Saul @ bokt). Pose foto's heb ik zelf gemaakt met mijn nieuwe Canon 50mm portretlens. Niet alle foto's waren even goed gelukt en ik moet nog flink oefenen zag ik maar de resultaten bij goed gebruik zijn geweldig *LOL*
Pride is btw geen paard maar een Welsh Cob pony van 1.45 Haha!

LiesJ:
Het hoofdstel is een Kieffer, de frontriem heb ik los gekocht (merkloos) Lachen.

Koortje:
Klopt, dit was na je bezoek Knipoog. Het ''2e deel'' van de reeks was duidelijk beter *LOL*

Verder bedankt allemaal voor de lovende woorden en opbouwende kritiek. Veel punten ken ik en werken we hard aan maar dat valt niet altijd mee *LOL* Clown

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 07:24

Op sommige foto's lijkt het alsof je paard in je hand 'hangt' Ik vind zelf dat het neusje er soms meer uitmag. Veel overgangen rijden maar daar zijn jullie al mee bezig, cavaletti kan soms ook helpen en is natuurlijk leuk voor de afwisseling. Foto 6 vind ik trouwens wel leuk, haar oortjes staan er lekker op. Veel succes in de toekomst!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 07:53

wat leuk jou ook eens rijdend te zien. Het ziet er fijn uit. De draf is nog wat beter dan de galop, daar wordt ze wat lang en diep maar je gaf zelf al aan dat je er aan werkt. korte stukken schakelen helpt daar ook bij, even wegrijden om het neusje eruit te krijgen en dan gelijk weer terug sluiten

heb je ook plannen om te gaan starten?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:06

Ziet er netjes uit Lachen ze galopeerd lekker krachtig

het is echt een van mijn favoriete welsh cobs van bokt om te zien Lovers

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:05

Ze loopt heel erg op de voorhand, en het lijkt alsof ze heel erg
op je handen hangt. Probeer veel overgangen te maken, schakelen
enzovoort. Hangt ze; Dan doe je gewoon een ophouding en been.
Let ook op je handen en voeten Knipoog Verder vind ik dat je netjes
zit en dat je een leuk paardje hebt! Lachen

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:55

Mooie foto's Lachen
Ik zou proberen je handen nog net wat meer te dragen, verder vind ik dat je best een nette houding hebt.
Als je je handen iets meer draagt is het denk ik ook nog makkelijker om haar op achter te rijden.
Ik vind haar Galop echt goed, mooi op achter valt me altijd op Haha!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:43

leuke cob zeg! (vind het allen jammer dat je haar manen kort hebt).
maar ze loopt al leuk hoor, wij hebben zelf ook wat moeite met de galop, maar vind het er bij jullie al goed uitzien hoor.
(mag ik vragen wat voor zadel jij op haar hebt liggen?
ik wil ook graag een dressuurzadel, maar vind het lastig omdat mijn cob zo'n korte rug heeft)

Kinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:12

Wat een mooierd!! Zoals je zelf al zegt; niet te hard van stapel lopen want ze pakt het snel op zo te zien! Lekker overgangen blijven rijden en veel schakelen. Dat sneusje komt er dan vanzelf wat uit! succes!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:14

Wat een leukerd Haha!!
Over het algemeen loopt ze nog iets teveel op de voorhand maar gezien haar leeftijd is dat nog niet zo'n groot probleem. Wel kun je hieraan gaan werken door veel te schakelen en vooral heel veel overgangen te gaan rijden. Succes!! Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:03

Je had geen plannen om te gaan starten? Wel doen joh, t ziet er echt heel fijn uit..

Werk aan het te diep gaan door inderdaad heel veel te schakelen, en probeer vooral bij dat schakelen ook heel goed rechtop in je zadel te blijven zitten, dat helpt al een heel eind Haha! Succes joh, want ik vind jullie echt een heeeeel knap stel Haha!

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:03

Erg leuk paard zeg, zit een fijne galop onder zo te zien. Probeer hem wat minder in d ehand te rijden. Volgens mij zoek hij veel steun in je hand.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:38

Chaelle:
Dat hangen valt wel mee, ze voelt totaal niet zwaar aan en de minste verandering in mijn handen reageert ze op.
Neusje er uit klopt wel! Ik had al het gevoel dat ze er 'ver uit' liep maar toen ik de foto's bekeek zag ik dat dit nog te weinig was! Ik moet dat punt van goed nog even zoeken nu ze wat hoger ingesteld is... Lachen

Nimber:
Je hebt toch wel vaker foto's van ons gezien? Haha!
Klopt, de galop vind ze nog heel moeilijk. Of lang en wat rustiger of meer oprichting en zóef (die ook ook super moeilijk uit kan zitten in de opsprong). Ach, we oefenen verder Knipoog

Leentje:
Dank je Cool

Drunksheep:
Precies waar we mee bezig zijn Lachen Het hangen valt zoals ik hier boven schreef heel erg mee, ze is totaal niet zwaar op de hand (haha dubbel zinnig).

Abaigeal:
Zal het eens proberen!

Nog even algemeen over het voorhand lopen:
Ze is inderdaad nog maar 4, dus we trainen er wel op maar direct verwachten dat ze altijd zo loopt is nog wat ver. De bak is vreselijk mul, hierdoor is het lopen uberhaupt al zwaar en gaat het duiken nóg sneller. Op egaal terein merk je duidelijk dat het al anders is. En daarbij, bekijk haar stand foto eens, Cobs zijn nogal op de voorhand gebouwd, maakt het ook niet direct makkelijker allemaal *LOL*.
Geen woorden om me eronderuit te praten want we werken er hard aan maar wel een vrij nette verklaring voor mij werkwillige pony Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:55

wat ontzettend zonde van je manen! ze waren zo ontzettend mooi..

Verder: wat je zelf aangeeft, blijven terugzitten, je helpt je pony niet met naar vore gaan maar komt op dr voorhand en zit haar daarmee alleen maar tegen!

verder voor 4 jaar vind ik haar erg netjes lopen, ga niet te snel en behoud je paardje, dan kan je er nog ver mee komen Knipoog!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:06

Kim, het gaat echt goed!
Het ziet er heerlijk beheerst uit, en stúkken beter dan een paar maandjes terug.

Pride is een knappert, dr manen vind ik wel gaaf! Ze is gewoon een stoere cob, ipv een "barbie" cob Haha!

I_040

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:24

Wat een leuk dier! Het rijden ziet er netjes uit, je hebt een nette houding

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 17:33

Bedankt allemaal Lachen

De manen heeft 3 redenen:
* Er was door schuren vorig jaar 1 pluk heel kort, dus zag het er vreselijk onverzorgd uit.
* Mijn anti slib teugel (last van snel te lange teugels Knipoog ) hielp mee om de manen af te laten breken, dus het werden van die piek sprieten. Sportcoupe is dan veel makkelijker Knipoog
* En de hoofdreden is dat ze zomerexceem heeft... Een stuk is door haar boett deken afgekneld en dus korter geworden. Dus al zóu ik het willen, dit jaar zaten lange manen er niet in...

Ik kijk haar zelf ook vaak aan en dan denk ik "Je bent een KWPN wanna-be Bloos "
Ach, we zien wel wat er komt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:19

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:58

Wat een heerlijke staart heeft die zeg... jeetje (jaloers) Kwijl

op sommige foto's lijkt het of je kapstokjes heb..
verder ziet het dr goed uit, Let op de puntjes die je zelf al noemt!

suc6