Santé is sinds november vorig jaar mijn bijrijdpaard. Het is een 9 jarige ruin van Democraat van 1m72 hoog. We hebben nu pas 3x les gehad ivm omstandigheden en ik merk dat het nu eindelijk weer wat beter gaat. Je hebt toch die les nodig en voor mij was het al 7 jaar geleden dat ik echt les heb gehad met mijn pony. Kun je nagaan wat voor foutjes erin waren geslopen! We starten M1 dressuur. Maar in de training gaan we nu voorlopig alleen maar bezig met de basis omdat de oefeningen allemaal wel gaan maar we op wedstrijden tegen steeds dezelfde punten aan lopen zoals impuls verlies, hij gaat op de handrem, de aanleuning is weg en ik kan niet goed doorzitten. Daarnaast ben ik eindelijk (sinds de 14 jaar dat ik nu paardrijd) bezig met zitlessen omdat ik absoluut niet door kan zitten en merk dat ik gewoon niet goed zit. We doen na elke les 15 min aan de longeerlijn.
Mijn eigen punten:
- Ik zit voorover maar daar zijn we dus mee bezig
- Mijn handen mogen soms nog wat hoger en bij elkaar (al ben ik al wel tevreden met vergelijkingen waar ik mijn handen breder houd)
- kantelen van mijn polsen
- Santé mag bij middengangen beter in de aanleuning blijven, hier drukt hij soms zijn rug bij weg.

Kwaliteit foto's zijn soms wazig omdat ik ze in de camera 'getrimmed' heb waardoor je dus kan inzoomen...