Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re: Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 13:56

Kaja schreef:
En ik speel idd op de man af, ik wind nergens geen doekjes om en zeg waar het op staat zonder uitingen van kritiek over hoe of wat of waar iemand in geloofd! Ik refereer telkens naar jou topic en jou eerste post.
Ik hoef mij niet te verantwoorden, jij wel, jij start een topic en jij uit kritiek en net op hetgeen waar ik in geloof! Dus geef ik jou kritiek en vraag om argumenten en duidelijkheid! Snappie-vouz??

Dat dacht ik al, deze discussie met jou komt mij inderdaad over als een geloofskwestie. Jij wilt mij dwingen jouw te overtuigen (maar eigelijk wil je dat niet want van geloof wisselen is moeilijk). Ik heb vele argumenten gegeven en op vele kritiekpunten normaal gereageerd. Dat jij het dan niet eens bent met mijn argumenten en uitleg, betekent nog niet dat ik het dan dus met jou eens moet zijn.
Wij hebben duidelijk 2 verschillende meningen en die zullen elkaar wel nooit helemaal vinden. Daar kan je het dan bij laten en niet meer over hebben, of normaal over praten, zonder elke keer weer te gaan lopen schreeuwen, schelden of kleineren (want dat is geen discussie, maar wat je bij het knikkeren op het schoolplein hoort).

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 13:58

Magique schreef:
En is een keer uit eigen ervaring kunnen vertellen Vingers aflikken Vingers aflikken

Vertel jij eens uit eigen ervaring waar jij gehoord had over het willen aanpassen van de reglementen (hetzij neus voor de LL hetzij nek hoogste punt schrappen).

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:29

QQQQ schreef:
Kaja schreef:
En ik speel idd op de man af, ik wind nergens geen doekjes om en zeg waar het op staat zonder uitingen van kritiek over hoe of wat of waar iemand in geloofd! Ik refereer telkens naar jou topic en jou eerste post.
Ik hoef mij niet te verantwoorden, jij wel, jij start een topic en jij uit kritiek en net op hetgeen
waar ik in geloof
! Dus geef ik jou kritiek en vraag om argumenten en duidelijkheid! Snappie-vouz??

Dat dacht ik al, deze discussie met jou komt mij inderdaad over als een geloofskwestie. Jij wilt mij dwingen jouw te overtuigen (maar eigelijk wil je dat niet want van geloof wisselen is moeilijk). Ik heb vele argumenten gegeven en op vele kritiekpunten normaal gereageerd. Dat jij het dan niet eens bent met mijn argumenten en uitleg, betekent nog niet dat ik het dan dus met jou eens moet zijn.
Wij hebben duidelijk 2 verschillende meningen en die zullen elkaar wel nooit helemaal vinden. Daar kan je het dan bij laten en niet meer over hebben, of normaal over praten, zonder elke keer weer te gaan lopen schreeuwen, schelden of kleineren (want dat is geen discussie, maar wat je bij het knikkeren op het schoolplein hoort).

Op welk punt voel jij je uitgescholden, gekleineerd of heb ik tegen je "lopen schreeuwen"... Die keer dat ik ze*kerd postte??
Kom nou toch op zeg.... Snap je dan niet dat je je eigen vreselijk bent tegen gekomen en dat ik je nu eigenlijk min of meer aan het uitdagen ben? Dit is een discussie van niets en toch haal je keer op keer weer een ander punt aan!

Ik heb niets aan het commentaar wat je aan anderen geeft, ik heb er niets aan wat jij al eerder aan hebt gegeven, ik wil dat je dat tegen mij zegt, ik wil dat je met goede argumenten komt en niet van:
"Ik hoorde Anky zeggen dat zij de regelementen wilt wijzigen..."
Daardoor maak jij jou topic zeer ongeloofwaardig en voer jij een soort vendette tegen Anky en haar LDR systeem en dat jij je tot het klassieke systeem voelt aangetrokken dat helpt je al helemaal niet...

Dus nee beste Q4, ik wil jou nergens toe dwingen en jou al helemaal geen systeem opdringen... Deze discussie gaat gewoon nergens over, want wanneer je je aangevallen voelt kun je nog niet eens jezelf verdedigen.... Je kunt mij alleen maar wijzen op onzin-dingen, omdat je met je rug tegen de muur staat en geen uitweg weet..!!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:40

Is het nou niet mogelijk om normaal te discusieren zonder persoonlijk te worden?

Sommige mensen en daar moet ik QQQQ gelijk in geven als je wilt schelden, kleineren, kinderachtig doen dan moet je in de KINDERGARTEN zijn.

In een discussie mogen alle partijen hun zegje doen. Het gaat om hun eigen mening en in deze mischien een mogelijkheid hetzij met argumenten hetzij met bewijs proberen een ander te overtuigen van het gelijk.

Sommige mensen kunnen echter niet discusieren alleen maar persoonlijke sneren uitdelen.

In de cavallo van 12-2003 verklaart de dierenarts van de Bayerischen Tierkliniek heeft wetenschappelijk het gevaar uitgezocht van het veelvuldig eng rijden in de nek.
Iedere keer als dat gebeurd beschadig je het weefsel en dergelijke, het geneest wel maar er zet zich kalk af in de nek en het nekgewricht.
Datzelfde bereik je ook door het veelvuldig LDR dus Laad diep en rond maar bij de meeste ruiters met de kop op de borst. Bij slechts vijf procent van de paarden voert de afzetting van kalk tot pijn en ontstekingen.
In slimme gevallen kan de speekselklieren ontsteken.

het was een heel intressant onderwerp, ik heb nu pas tijd gehad om het even snel te lezen. Er is wetenschappelijk dus wel degelijk bewezen dat het veelvuldig achter de LL rijden SLECHT is alleen helaas leid het maar bij een kleine kategerie tot pijn en onbruikbaarheid.
En de onstekeing die zich bij een dertienjarige ruin zo veel kalk woekeringen had dat hij een onsteking aan de speekselklieren kreeg, entzundeten Schleimbeutel oftewel Bursitis subligametosa nuchalis. Gedurende de onsteking krijg je dan weer kalkafzetting in het nekgewricht tussen de wervels en de botten. Dan kan de nekbespiering en de klieren scheuren want kalk is scherp. Afijn de 13 jarig ruin is met een hele behandeling gered van.....

Dus nogmaals het is wetenschappelijk bewezen.
En voordat er nu weer een sneer uit een bepaalde hoek komt over van alles en nog wat. Ja ja mevrouw wij weten inmiddels wel dat jij tot de wij rijden ANKY groep behoort. Maar of de wij rijden AKNY groep zo blij is met jouw Promotietoer dat weet ik zo net nog niet.
Want ook jouw bewijzen en gezegdes slaan kant nog wal. In ieder geval hebben velen plezier in jouw rijtechnische uitspraken en heb je toch nog menig een een geweldige tijd bezorgt Clown ik lees je verhalen met een glimlach en denk yep daar is ze weer lachen Pling

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 15:43

Kaja schreef:
Ik heb niets aan het commentaar wat je aan anderen geeft, ik heb er niets aan wat jij al eerder aan hebt gegeven, ik wil dat je dat tegen mij zegt, ik wil dat je met goede argumenten komt en niet van:
Daardoor maak jij jou topic zeer ongeloofwaardig en voer jij een soort vendette tegen Anky en haar LDR systeem en dat jij je tot het klassieke systeem voelt aangetrokken dat helpt je al helemaal niet...

Dus nee beste Q4, ik wil jou nergens toe dwingen en jou al helemaal geen systeem opdringen... Deze discussie gaat gewoon nergens over, want wanneer je je aangevallen voelt kun je nog niet eens jezelf verdedigen.... Je kunt mij alleen maar wijzen op onzin-dingen, omdat je met je rug tegen de muur staat en geen uitweg weet..!!!

Onzin dingen die vooral jij aandraagt....
Je hele toon is aggressief, al vanaf het begin.

Dat jij niks hebt aan wat ik anderen als antwoord geef, dat is jouw beperking en niet mijn probleem.

"Ik hoor Anky zeggen dat..." is geen argument inderdaad, maar een feit dat geleid heeft tot het afvragen waarom ze dit zegt en zou willen. Ik voer geen actie tegen je heilige LDR en je godin Anky, maar zij en haar systeem komen ten sprake doordat we het hier hebben over een uitspraak van haar.

Kom jij eens met een goede verklaring waarom Anky die aanpassing zou willen doorvoeren. En "Anky is de beste dus die weet wel waar ze het over heeft" en aanverwante opmerkingen zijn niet informatief. Denk JIJ eens een keer na over deze hamvraag van dit topic en kom met een antwoord.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:47

Kafue schreef:

Is het nou niet mogelijk om normaal te discusieren zonder persoonlijk te worden?

Sommige mensen en daar moet ik QQQQ gelijk in geven als je wilt schelden, kleineren, kinderachtig doen dan moet je in de KINDERGARTEN zijn.

Sommige mensen kunnen echter niet discusieren alleen maar persoonlijke sneren uitdelen.

Dat moet jij zeggen KAFUE...
Ik geloof dat heel bokt.nl heeft kunnen lezen hoe jij mij een veeg uit de pan wilde geven! Dus a.u.b. het is nu niet aan jou om hier commentaar op te geven.... Clown Clown Clown Clown Clown ...

En wat voor "persoonlijke sneren" geef ik dat wel niet??
Je kunt nu veel gaan zeggen, jullie beide Q4 en Kafue, maar als er iemand kinderachtig reageerd dan zijn jullie het wel...

Ik hoef mijzelf niet te verantwoorden, Q4 wel....
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, al is hier voor mij niets persoonlijks aan! Ik lig alleen de hele tijd in een deuk Clown .... Haha! Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:01

QQQQ schreef:
Kaja schreef:

Dat jij niks hebt aan wat ik anderen als antwoord geef, dat is jouw beperking en niet mijn probleem.

"Ik hoor Anky zeggen dat..." is geen argument inderdaad, maar een feit dat geleid heeft tot het afvragen waarom ze dit zegt en zou willen. Ik voer geen actie tegen je heilige LDR en je godin Anky, maar zij en haar systeem komen ten sprake doordat we het hier hebben over een uitspraak van haar.

Kom jij eens met een goede verklaring waarom Anky die aanpassing zou willen doorvoeren. En "Anky is de beste dus die weet wel waar ze het over heeft" en aanverwante opmerkingen zijn niet informatief. Denk JIJ eens een keer na over deze hamvraag van dit topic en kom met een antwoord.

Q4 Laten we even een ding duidelijk stellen, anders hebben we daar weer een misverstand over...

Ik ben niet agressief, ik post niet agressief, dat maak jij hieruit op, maar dat is echt niet zo....

Ik vind gewoon dat je te simpel denkt in discussies.
Er zijn hier meerdere mensen die iemand simpelweg willen overtuigen om iets te geloven waar zij geen verstand van hebben.
Neem nu aqua8horse, zij noemde het woord dierenkwelling en dan gaan wel mijn haren recht overeind staan Bloos ...

Ik zie jou posts, niet alleen in dit topic, als een aanval op het LDR systeem en in dit topic heeft Anky het weer gedaan...
Als je weet waar je over praat dan weet je dat Anky continue een goedbesproken topic is en vooral om naar beneden gehaald te worden door klassieke beoefenaars van de sport...
Onterecht vind ik, maar het is niet zo dat ik in alles heilig van Anky haar methode overtuigd ben, ik ben het ook oneens met haar... Maar dat doet er hier niet toe...

Jullie hebben het kennelijk niet in de gaten dat jullie ook zo heilig van jullie eigen systeem zijn, jullie kijken vaak alleen naar anderen en dat zou ik nou graag eens anders zien...
Ik heb ook mijn bedenkingen bij het klassieke systeem, hoor je mij daar verder op doorgaan....

Jij start een topic Q4 en daar wil ik het fijne wel eens weten, als ik jou daarvoor uit je tent moet lokken dan doe ik dat graag.
Dat ik geloof in het LDR systeem, is duidelijk maar daar hoef ik geen verantwoording af te leggen... Ik rijdt zoals ik rijdt en daar heeft niemand wat mee te maken...

Als je een topic start moet je je eigen indekken voor kritieken en met goede argumenten komen, weten wat je zegt en daarin geloven...
Niet afdwalen en je dus niet door iemand van de wijs laten brengen...
Je moet dus stevig in je schoenen staan en mij verwijzen naar school of naar het schoolplein, dat noem ik pas kinderachtig!!!

Nogmaals er is een goede discussie mogelijk, maar je krijgt wat je zaait... Als jullie onmogelijk praten kan ik dat ook...
Alleen beleef ik er meer lol aan dan jullie.....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:08

En Q4, als je hierboven het verhaal leest van Kafue, snap je dan nu misschien wat ik bedoel?? Weer zo'n (onzin) verhaal over LDR!
Het is misschien niet vanuit jou hoek gekomen, alhoewel ook Kafue een klassieke beoefenaar is, maar ik zie dit als een aanval op LDR!

Want degene die een systeem "verkeerd" beoefend krijgt problemen, dat geldt zowel voor LDR als voor klassiek!
Als er dus iedere keer zulk commentaar wordt geleverd over LDR, dan blijf je toch bezig... Als dit niet is wat jij bedoeld of wilt met dit topic, waarom zeg je er dan niets over tegen Kafue?????

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 16:13

Als jij een topic wilt over de voor en nadelen van LDR en klassiek, dan moet je dat vooral openen Kaja, en niet hier door blijven zeuren over zaken waar ik je allang mijn uitleg/mening over heb gegeven. Jij bent het niet eens met die mening? Best, je goed recht. Wil je aangeven waarom je het niet eens bent? Doe dat dan en onderbouw je mening. Daar hoef ik het dan weer niet mee eens te zijn etc.
Da's een discussie, daar hebben ook meelezers wat aan, die kunnen dan zelf hun mening wel vormen.
Ik heb geen grote problemen om een topic als dit wat af te laten dwalen naar andere nuttige onderwerpen, daarom ga ik ook vaak wel even mee in discussies die toch wat off topic zijn en probeer ik later de discussie weer on topic te halen. Hoe jij dat interpreteerd zal mij een biet wezen.
Ik heb je al heeeel vaak een on topic vraag gestelt, waarom beantwoord je die nooit?

Kaja schreef:
waarom zeg je er dan niets over tegen Kafue

Kafue: Foei!
Zo beter? Ach gut
Ik hoef geen agentje te spelen en als ik dan na een bericht van jou als reactie op bijv Kafue probeer de boel weer on topic te krijgen, dan neem jij dat als aanval tegen jou op, maar is het net zo goed tegen Kafue (of wie dan ook) bedoelt.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:49

Citaat:

..
Deze discussie gaat gewoon nergens over, want wanneer je je aangevallen voelt kun je nog niet eens jezelf verdedigen...

.

Je kunt mij alleen maar wijzen op onzin-dingen, omdat je met je rug tegen de muur staat en geen uitweg weet..!!!

" Ik voer geen actie tegen je heilige LDR en je godin Anky,

. Denk JIJ eens een keer na over deze hamvraag van dit topic en kom met een antwoord.

Ik ben niet agressief, ik post niet agressief, dat maak jij hieruit op, maar dat is echt niet zo....

Er zijn hier meerdere mensen die iemand simpelweg willen overtuigen om iets te geloven waar zij geen verstand van hebben.
Neem nu aqua8horse, zij noemde het woord dierenkwelling en dan gaan wel mijn haren recht overeind staan Bloos ...

Ik zie jou posts, niet alleen in dit topic, als een aanval op het LDR systeem en in dit topic heeft Anky het weer gedaan...
Als je weet waar je over praat dan weet je dat Anky continue een goedbesproken topic is en vooral om naar beneden gehaald te worden door klassieke beoefenaars van de sport...

Jullie hebben het kennelijk niet in de gaten dat jullie ook zo heilig van jullie eigen systeem zijn, jullie kijken vaak alleen naar anderen en dat zou ik nou graag eens anders zien...
Ik heb ook mijn bedenkingen bij het klassieke systeem, hoor je mij daar verder op doorgaan....

Jij start een topic Q4 en daar wil ik het fijne wel eens weten, als ik jou daarvoor uit je tent moet lokken dan doe ik dat graag.
Dat ik geloof in het LDR systeem, is duidelijk maar daar hoef ik geen verantwoording af te leggen... Ik rijdt zoals ik rijdt en daar heeft niemand wat mee te maken...

Nogmaals er is een goede discussie mogelijk, maar je krijgt wat je zaait... Als jullie onmogelijk praten kan ik dat ook...
Alleen beleef ik er meer lol aan dan jullie.
....

Beste Katja hoe persoonlijker kan je worden? Dit haal ik uit een antwoord van jou.
Op jou en je argumenten kunnen we maar beter niet meer ingaan. Je antwoord altijd met JA maar jij dit en jij dat.

En je verschuilt je er altijd achter dat wat jij zegt waar is en dat wat anderen zeggen onwaar is en b*lshit.
Er zijn meerder wegen die naar Rome leiden.
En als een Tierpraxis wetenschappelijk dingen onderzoekt dan is dat waar, de wetenschap liegt niet.

Een bepaalde trainingsmethode kan nog zo goed zijn, je traint echter alleen spieren als er afwisseling is. Mogen wij ook rijden zoals wij willen rijden, hoe jij rijdt dat weet niemand en wat jouw niveau is ook niet, want voordat de boktopzet veranderde was jouw profiel al leeg er stond alleen dat je beroep instructrice was.we weten zelfs niet eens of en wat voor paard(en) je hebt.

maar ik begrijp werkelijk niet dat jij met "domme"mensen zoals ons in discussie treed.
En ik begrijp ook niet hoe jij je daar uberhaupt voor vrij kunt maken, jij moet het toch hartstikke druk hebben met lesgeven.

Ja en nu ben ik dan weer persoonlijk, en dan kom jij weer met JA maar jij bent persoonlijk geweest tegen mij....................... dus ik zie je wel weer tegemoet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:56

Tact schreef:
Als de nek niet het hoogste punt is en/of de neus achter de loodlijn komt, dan weet je wel dat het paard op dat moment niet correct gereden wordt in een dressuurtest.

Nee; Als de nek niet het hoogste punt is en/of de neus achter de loodlijn komt, dan weet je dat het paard op dat moment nog niet ver genoeg is gevorderd in de training om het vraagprogramma van de betreffende proef uit te voeren zoals correct zou zijn volgens het FEI reglement.

Op de rest van alles wat geschreven is na de laatste keer dat ik hier heb gekeken: sjeeeezzzzz.... jullie hebben een Kindergartencop nodig.... Ach gut

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 16:59

Aimee schreef:
Nee; Als de nek niet het hoogste punt is en/of de neus achter de loodlijn komt, dan weet je dat het paard op dat moment nog niet ver genoeg is gevorderd in de training om het vraagprogramma van de betreffende proef uit te voeren zoals correct zou zijn volgens het FEI reglement.

Goed verwoord, en dat zou dus in de beoordeling terug moeten komen.

Aimee schreef:
Op de rest van alles wat geschreven is na de laatste keer dat ik hier heb gekeken: sjeeeezzzzz.... jullie hebben een Kindergartencop nodig.... Ach gut

Haha!
Ja, waar blijft Arnold toch....? Clown

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:07

Aimee schreef:
[Nee; Als de nek niet het hoogste punt is en/of de neus achter de loodlijn komt, dan weet je dat het paard op dat moment nog niet ver genoeg is gevorderd in de training om het vraagprogramma van de betreffende proef uit te voeren zoals correct zou zijn volgens het FEI reglement.
[/quote]

Dat moet dan toch in de beoordeling van de proef tot uitdrukking worden gebracht. In een proef laten steeds meer ruiters maar al te graag zien wat de jury - ten onrechte - beloond.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:11

Kafue schreef:
In de cavallo van 12-2003 verklaart de dierenarts van de Bayerischen Tierkliniek heeft wetenschappelijk het gevaar uitgezocht van het veelvuldig eng rijden in de nek.
Iedere keer als dat gebeurd beschadig je het weefsel en dergelijke, het geneest wel maar er zet zich kalk af in de nek en het nekgewricht.
Datzelfde bereik je ook door het veelvuldig LDR dus Laad diep en rond maar bij de meeste ruiters met de kop op de borst. Bij slechts vijf procent van de paarden voert de afzetting van kalk tot pijn en ontstekingen.

Eng in de nek staat niet gelijk aan LDR, achter de loodlijn staat ook niet per definitie gelijk aan eng in de nek.

Citaat:
het was een heel intressant onderwerp, ik heb nu pas tijd gehad om het even snel te lezen. Er is wetenschappelijk dus wel degelijk bewezen dat het veelvuldig achter de LL rijden SLECHT is alleen
helaas

leid het maar bij een kleine kategerie tot pijn en onbruikbaarheid.

Verward ?? Die zin is er een beetje krom uit gekomen, maar snap wel wat je bedoeld Knipoog

Snap nu nog steeds niet WAAROM er zo ontzettend naar die loodlijn gestaard wordt? Omdat er bij 5 procent van de paarden die LDR gereden wordt kalkafzetting en pijn worden geassocieerd? Er worden bij véél meer paarden andere aandoeningen geconstateerd (rug!!, benen) en nog niet de helft van die paarden wordt LDR getraind.

Citaat:
En de onstekeing die zich bij een dertienjarige ruin zo veel kalk woekeringen had dat hij een onsteking aan de speekselklieren kreeg, entzundeten Schleimbeutel oftewel Bursitis subligametosa nuchalis. Gedurende de onsteking krijg je dan weer kalkafzetting in het nekgewricht tussen de wervels en de botten. Dan kan de nekbespiering en de klieren scheuren want kalk is scherp. Afijn de 13 jarig ruin is met een hele behandeling gered van.....

Dat paard is gewoon verrot gereden! Er worden op de klassieke manier ook paarden verrot gereden (al mag je dat dan ook geen klassiek meer noemen) maar dan op een ander punt, meer waarschijnlijk de voorbenen en de rug.

Voor de goede orde: ik ben geen klassiekaanhanger, maar ook geen LDR-aanhanger. Wat me wel opvalt is dat de 'klassieken' met de vingertjes naar de LDR'ers wijzen en die laatste groep probeert uit te leggen dat het helemaal zo slecht niet is. LDR'ers lijken geen moeite te hebben met de klassieke manier van rijden, en vinden LDR een toevoeging, terwijl het andersom zo is dat de klassieken niets van LDR moeten hebben. Dit is gebaseerd op een of andere website (ik zou er ook 1 kunnen maken, maar dan bijv pro-ldr Clown ), een onderzoek dat niet waterdicht is maar nog meer lijkt het op vastgeroeste meningen te berusten. Heb me express niet echt in de discussie gemengd omdat het toch op niks uitloopt Knipoog.

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:26

Ik vind het idee van een pro LDR website wel leuk. Een echte LDR fan, die het systeem toepast en overdraagt op andere ruiters, zou dit eigenlijk op moeten pakken. Over klassieke dressuur zijn enorm veel boeken, publicaties en websites te vinden. Over LDR kom je eigenlijk weinig concreets tegen. Als we de top wedstrijdruiters even vergeten die dit systeem toepassen, dan zou het goed zijn als voor een amateur ruiter met minder kwaliteiten de voordelen, de risiko's en de nadelen van LDR op een goede manier duidelijk worden gemaakt. Neem dan ook meteen Schulten-Baumer even mee en geef de verschillen met LDR op de Nederlandse manier even aan. Ik denk dat heel veel ruiters dit heel interessant zullen vinden. Dat wordt smullen Vingers aflikken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:28

Voor de goede orde ik ben ook geen klassiek aanhanger en ook geen LDR aanhanger.
Ik rijd op de manier waarop me het geleerd wordt. Ik lees wat theorie boeken, vraag veel uitleg over hoe wat en waarom aan mensen die rijden, mensen die ook goed gerpesteerd hebben in het rijden.
Het zijn idd wel mensen die al ouder zijn en veel ervaring in het leven op hebben gedaan..
Als ik dan zou moeten zeggen welke manier rijd jij.
Dan zou ik zeggen volgens Das Skala der Ausbildung.
Dus eigelijk rijd ik gewoon op de Deutsche grundlichkeit.
Dat systeem past mij en mijn paard. Alle facetten van de training komen aan de orde en mijn paard is er happy bij. Toont progressie en is goed gezond.
Wat wil ik dan nog meer

Eng in de nek gereden komt toch meestal uit op achter de LL. En iedereen kan idd verrot rijden geen probleem.
Dat houd je toch altijd en meestal willen we zelf gewoon niet horen als we iets niet goed doen en het is heel moeilijk je meerdere te bekennen in iemand anders.
Rijd zoals je rijden wil, zolang je paard er happy en tevreden bij is en jezelf ook laat de anderen dan maar kletsen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:36

Tact schreef:
Dat moet dan toch in de beoordeling van de proef tot uitdrukking worden gebracht. In een proef laten steeds meer ruiters maar al te graag zien wat de jury - ten onrechte - beloond.

Nee; veel ruiters starten paarden in klasses waar die paarden qua trainingsniveau nog niet aan toe zijn. Ze kunnen de kunstjes wel uitvoeren en ze kunnen ook wel los door het lijf van achter naar voren over de rug lopen, maar ze kunnen die twee nog niet combineren én het laten zien met de juiste hoofd/halshouding.
De jury's krijgen die combinaties voorgeschoteld en moeten ze beoordelen. Zij zien dat dergelijke combinaties op dat moment nog niet zo ver zijn, maar wel op de goede weg zijn en in ieder geval op een betere weg dan een combinatie die strak en gedwongen loopt, geen goede basis heeft, maar wel met het neusje eruit loopt. Volledig vanzelfsprekend dat die laatste combi minder punten krijgt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:42

Tact schreef:
Ik vind het idee van een pro LDR website wel leuk.

Ja, leuk. Alleen is het hele LDR gebeuren haast niet schriftelijk over te brengen, de essentie is immers gevoel en dat is voor iedereen anders. Bovendien is LDR maar zo'n ontzettend klein gedeelte van de training, die voor de rest haast gelijk is aan het klassieke rijden. Wil je dus alles goed uitleggen, zal de site voor het grootste gedeelte het klassieke rijden uitleggen.... Gestoord

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:40

QQQQ schreef:
Als jij een topic wilt over de voor en nadelen van LDR en klassiek, dan moet je dat vooral openen Kaja, en niet hier door blijven zeuren over zaken waar ik je allang mijn uitleg/mening over heb gegeven. Jij bent het niet eens met die mening? Best, je goed recht. Wil je aangeven waarom je het niet eens bent? Doe dat dan en onderbouw je mening. Daar hoef ik het dan weer niet mee eens te zijn etc.
Da's een discussie, daar hebben ook meelezers wat aan, die kunnen dan zelf hun mening wel vormen.
Ik heb geen grote problemen om een topic als dit wat af te laten dwalen naar andere nuttige onderwerpen, daarom ga ik ook vaak wel even mee in discussies die toch wat off topic zijn en probeer ik later de discussie weer on topic te halen. Hoe jij dat interpreteerd zal mij een biet wezen.
Ik heb je al heeeel vaak een on topic vraag gestelt, waarom beantwoord je die nooit?

Kaja schreef:
waarom zeg je er dan niets over tegen Kafue

Kafue: Foei!
Zo beter? Ach gut
Ik hoef geen agentje te spelen en als ik dan na een bericht van jou als reactie op bijv Kafue probeer de boel weer on topic te krijgen, dan neem jij dat als aanval tegen jou op, maar is het net zo goed tegen Kafue (of wie dan ook) bedoelt.

Natuurlijk, soort zoekt soort..... Haha! Haha! Haha!
Bla, bla, bla..... Als je nog iets zinnigs te melden hebt, PB me dan!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:41

Remember schreef:
Kafue schreef:

Eng in de nek staat niet gelijk aan LDR, achter de loodlijn staat ook niet per definitie gelijk aan eng in de nek.

Citaat:
het was een heel intressant onderwerp, ik heb nu pas tijd gehad om het even snel te lezen. Er is wetenschappelijk dus wel degelijk bewezen dat het veelvuldig achter de LL rijden SLECHT is alleen
helaas

leid het maar bij een kleine kategerie tot pijn en onbruikbaarheid.

Verward ?? Die zin is er een beetje krom uit gekomen, maar snap wel wat je bedoeld Knipoog

Snap nu nog steeds niet WAAROM er zo ontzettend naar die loodlijn gestaard wordt? Omdat er bij 5 procent van de paarden die LDR gereden wordt kalkafzetting en pijn worden geassocieerd? Er worden bij véél meer paarden andere aandoeningen geconstateerd (rug!!, benen) en nog niet de helft van die paarden wordt LDR getraind.

Citaat:

Dat paard is gewoon verrot gereden! Er worden op de klassieke manier ook paarden verrot gereden (al mag je dat dan ook geen klassiek meer noemen) maar dan op een ander punt, meer waarschijnlijk de voorbenen en de rug.

Voor de goede orde: ik ben geen klassiekaanhanger, maar ook geen LDR-aanhanger. Wat me wel opvalt is dat de 'klassieken' met de vingertjes naar de LDR'ers wijzen en die laatste groep probeert uit te leggen dat het helemaal zo slecht niet is. LDR'ers lijken geen moeite te hebben met de klassieke manier van rijden, en vinden LDR een toevoeging, terwijl het andersom zo is dat de klassieken niets van LDR moeten hebben. Dit is gebaseerd op een of andere website (ik zou er ook 1 kunnen maken, maar dan bijv pro-ldr Clown ), een onderzoek dat niet waterdicht is maar nog meer lijkt het op vastgeroeste meningen te berusten. Heb me express niet echt in de discussie gemengd omdat het toch op niks uitloopt Knipoog.

AMEN!!!!!

(En bedankt....) Knipoog ....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:43

Kafue schreef:
Citaat:

..
Deze discussie gaat gewoon nergens over, want wanneer je je aangevallen voelt kun je nog niet eens jezelf verdedigen...

.

Je kunt mij alleen maar wijzen op onzin-dingen, omdat je met je rug tegen de muur staat en geen uitweg weet..!!!

" Ik voer geen actie tegen je heilige LDR en je godin Anky,

. Denk JIJ eens een keer na over deze hamvraag van dit topic en kom met een antwoord.

Alleen beleef ik er meer lol aan dan jullie.
....

Beste Katja hoe persoonlijker kan je worden? Dit haal ik uit een antwoord van jou.
Op jou en je argumenten kunnen we maar beter niet meer ingaan. Je antwoord altijd met JA maar jij dit en jij dat.

En je verschuilt je er altijd achter dat wat jij zegt waar is en dat wat anderen zeggen onwaar is en b*lshit.
Er zijn meerder wegen die naar Rome leiden.
En als een Tierpraxis wetenschappelijk dingen onderzoekt dan is dat waar, de wetenschap liegt niet.

Een bepaalde trainingsmethode kan nog zo goed zijn, je traint echter alleen spieren als er afwisseling is. Mogen wij ook rijden zoals wij willen rijden, hoe jij rijdt dat weet niemand en wat jouw niveau is ook niet, want voordat de boktopzet veranderde was jouw profiel al leeg er stond alleen dat je beroep instructrice was.we weten zelfs niet eens of en wat voor paard(en) je hebt.

maar ik begrijp werkelijk niet dat jij met "domme"mensen zoals ons in discussie treed.
En ik begrijp ook niet hoe jij je daar uberhaupt voor vrij kunt maken, jij moet het toch hartstikke druk hebben met lesgeven.

Ja en nu ben ik dan weer persoonlijk, en dan kom jij weer met JA maar jij bent persoonlijk geweest tegen mij....................... dus ik zie je wel weer tegemoet.

LEZEN Kafue... L-E-Z-E-N.... Dromen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:47

Kafue schreef:
Voor de goede orde ik ben ook geen klassiek aanhanger en ook geen LDR aanhanger.
.

Pardon... Is er iemand van zijn geloof gevallen.... Tong uitsteken !!!

Nou als jij zo makkelijk van je systeem afstapt....
Kan mij herinneren dat je, ook in je profiel, fervent aanhanger bent van de klassieke rijmethode en deze ook beoefen..!! Geeft niets hoor, maar nu snap ik er niets meer van... (Zal wel aan mij liggen..) ( Ja vast...)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:54

Haha! Succes in deze (ON) zinnige discussie....
Ik zal zo nu en dan eens mee lezen en lachen...
Ik heb mijn zegje gedaan, maar krijg daar continue de vragen terug die IK stel!! Jaja discuseren is ook een vak..!!
Alleen is de geloofwaardigheid van TS en zijn aanhangers beneden peil geraakt...
Jammer maar helaas komt het nu neer op "jou woord tegen het mijne", onzinnig dus... Haha!

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:03

Heb ik de 1000ste reactie ? Het zal toch niet waar zijn Vingers aflikken

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:03

De 1000ste reactie.