Van veel belovende dressuur hengst tot probeem paard. TIPS!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Van veel belovende dressuur hengst tot probeem paard. TIPS!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:05

Als TS denkt dat ie juist harder gaat door het bit, dan lijkt bitloos toch een logische keuze? (Heb zelf geen ervaring met paarden die bitloos niet te houden zijn, eerder met paarden die harder gaan als je aan de teugels gaat trekken als er een bit in zit)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:55

Meelezer meldt zich :D :wave: Ben al vanaf begin trouwe volger :)

Ik ga me lekker nog steeds niet mengen in het topic, denk dat je heel goed bezig bent en goed reageert op de adviezen. Ben uiteraard wel erg benieuwd naar meer foto's/ filmpjes *-:)

In welke regio zoek je een osteopaat? In het Noorden weet ik een erg goede, die tevens fysio is.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 16:24

Ik zit in noordholland (onder aan in noordholland)

Ik heb contact gehad met Fred van der Putten van http://www.osteopaard.nl/
kent iemand hem en wat zijn jullie ervaringen?

Mini update:
Reus heeft vandaag weer echt heerlijk gelopen heb volgens mij nog nooit zo fijn en makkelijk gereden sinds ik hem heb. Gister ging het ook al fijn dus hoop dat we op de goede weg zijn.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:01

Als het zo goed gaat, dan zou ik hem persoonlijk niet direct laten behandelen, of eerder een fysio of holistische osteo laten komen, want na een "kraker" lopen ze vaak wel eventjes slechter, zijn dan behoorlijk stijf.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:18

:\ hwn, ik weet niet precies wat jij onder "kraker" verstaat, maar het is echt niet de bedoeling dat een dier na een behandeling slechter of stijver loopt, integendeel zelfs.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:42

@Sanne, heb hier normaal een holistische osteo (ICREO opgeleid), en daar lopen ze idd beter van. Heb echter al een paar keer iemand gehad die wel nogal hardhandig kraakte (2 verschillende personen zelfs) en die deden meer kwaad dan goed. Of mss hebben mannen dit minder goed in de vingers dan vrouwen? Die kunnen bijv. ook de organen niet voelen, terwijl mijn vrouwelijke osteo dat wel kan. Maar je hebt helemaal gelijk dat ik niet mag veralgemenen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:05

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:35

hwn schreef:
@Sanne, heb hier normaal een holistische osteo (ICREO opgeleid), en daar lopen ze idd beter van. Heb echter al een paar keer iemand gehad die wel nogal hardhandig kraakte (2 verschillende personen zelfs) en die deden meer kwaad dan goed. Of mss hebben mannen dit minder goed in de vingers dan vrouwen? Die kunnen bijv. ook de organen niet voelen, terwijl mijn vrouwelijke osteo dat wel kan. Maar je hebt helemaal gelijk dat ik niet mag veralgemenen.

Bij dier-osteopaten verschillen de uitvoeringen heel erg per persoon en per opleiding. Ik denk inderdaad ook dat er een groot vrouw/man verschil is := Over het algemeen zijn dier-osteopaten hardhandiger, dan dier-chiropractoren. In tegenstelling tot bij mensen, heel raar.
Organen kan je bij een paard niet voelen, dat valt meer in de categorie "energie werk", net als cranio-sacraal. (verder geen oordeel daarover ;) ). Bij mensen en honden kan je wel makkelijk de buik voelen!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:20

@Sanne, hier is mijn (vrouwelijke) osteo heel zacht (behandelt mij trouwens ook), ze doet idd ook cranio (en heeft al paar keer een diagnose gesteld die achteraf bevestigd werd door de DA, dus zij heeft het duidelijk in de vingers). Heb hier es een chiropractor gehad die moest verdoven omdat ie zo hardhandig was.

Ik begrijp wel dat je soms iets harder moet doorduwen voor een hardnekkige blokkade, maar erg gevoelige paarden gaan zich dan juist opspannen, van mijn merrie kon je de laatste keer ongeveer gitaar spelen op haar rugspieren toen ie haar behandelde, gewoon van de stress.

Moraal van mijn verhaal: voor ik nog iemand nieuws loslaat op mijn beestjes, moet ik die toch es gesproken of aan het werk gezien hebben.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:59

Cassidy schreef:
Ik heb Heleen Slebos een aantal keren bij mijn paarden gehad. Icreo opgeleid, kan haar van harte aanbevelen.

http://www.fysio-osteo-paard.nl/

Hier nog iemand die heel blij is met haar behandeling.

Artsen zaten met handen in het haar en wisten niet wat mijn merrie mankeerde(staken met rijden) maar Heleen heeft haar na 1 behandeling alweer op de rit gekregen.
Mijn merrie heeft nog nooit zo fijn gelopen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:41

Heleenxx hier op bokt. :D

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:26

Hoe gaat het met reus?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:34

Heleen, kan ik idd ook aanraden!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:48

Zag nu je topic pas weer, had dus wat updates gemist!

Wel benieuwd hoe het nu gaat met Reus en jou?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:59

Hoe gaat het met je reus?

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:50

Daar ben ik ook wel benieuwd naar?!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:54

Hoe gaat het met jullie :o ?
Ben idd benieuwd naar een update want je stilzwijgen vind ik maar eng :j !
Ga dan toch vanalles denken ( sorry) maar je zal misschien gewoon weinig tijd gebben ivm je nieuwe :D ?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:37

Ik ben ook benieuwd!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:43

Ik ook!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:10

:( lijkt bijna, als ik haar andere topic lees, of ze reus niet meer heeft?! :(
Hoop dat ik het verkeerd geinterpeteerd heb, en anders dat ze er een geweldig ander baasje voor gevonden heeft.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:07

Ik was ook wel heel benieuwd hoe het met de reus is? TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:05

Ik denk niet dat we nog een antwoord hoeven verwachten van TS, anders had ze allang gereageerd. Is haar goed recht natuurlijk maar wel jammer voor de volgers van dit topic..

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:41

doebidon schreef:
:( lijkt bijna, als ik haar andere topic lees, of ze reus niet meer heeft?! :(
Hoop dat ik het verkeerd geinterpeteerd heb, en anders dat ze er een geweldig ander baasje voor gevonden heeft.

Die indruk krijg ik ook uit dat topic, :o

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 16:47

Hoi hoi,

Sorry voor de late reactie onderhand blijk ik mezelf een nieuw probleem op de hals gehaald te hebben......(dit keer alleen ongepland)

Met reus gaat het erg goed!
Dressuur is en was zijn ding niet, ik heb het lang geprobeerd maar hij heeft er absoluut geen plezier in, en aangezien ik niet op een plek sta waarregelmatig buiten rijden geen optie is heb ik besloten een nieuw baasje voor hem te zoeken.

Ik heb hem verkocht als ABSOLUUT niet geschikt voor de dressuur en zijn hele verhaal erbij over zijn angsten voor de ruiterhand en zijn verleden. Zodat de toekomstige eigenaar precies wist wat ze aan hem zouden hebben.
In mijn ogen schreeuwde de advertentie bijna "koop mij niet, koop mij niet". Helaas blijven er dan toch goud zoekers komen, mensen die denken voor een prikkie toch een paard te hebben wat ze wel even klaar stomen voor de dressuur......
Iedere idioot die me belde of ze er wel een L proef je mee konden rijden 1 keer per maand of ze er misschien lekker mee konden gaan springen heb ik afgewezen.

Uiteindelijk kwamen er mensen (55+ echtpaar :D ) die hem recreatief wilde gaan rijden en voor de kar wilde zetten. Omdat ik geen enkel idee had hoe hij het voor de kar zou doen heb ik gezegd dat ik het de moeite waard vond om het te proberen, maar dat het absoluut ALLER vriendelijkst moest worden aangeleerd. Dit is bij deze mensen op stal gebeurd. De eerste paar keer ben ik er bij geweest dit ging geweldig! Toen hij helemaal beleerd was ben ik wezen kijken en mee geweest op de kar ECHT EEN COMPLEET ANDER PAARD oren naar voren en gewoon een vrolijk beest. Als hij had kunnen glimlachen had hij dat gedaan.

Dus al met al is het helemaal goed gekomen, heeft hij nu een plek voor het leven en een nieuwe hobby *\o/*
Laatst bijgewerkt door DDDara op 29-03-14 16:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:51

Och wat leuk toch voor die reus. Eindelijk zijn hobby met mensen gevonden!
Wat moet dat heerlijk zijn voor hem: eindelijk iets waar hij met gemak goed in is. Dat zal vast veel doen voor zijn zelfvertrouwen.

Super!