De paddock waar mijn paarden staan is op dit moment echt een grote modderpoel...... ze zakken in de blubber al tot over hun kootbeen weg in de modder.... Nu is dit dus gewoon blubber en plassen water maar van de winter is dit ijswater, en wanneer de bodem die zeer ongelijk is gaat bevriezen kunnen ze er niet eens meer lopen. Daar bij heeft reus nu zo een mok dat ik niet meer weet hoe ik het weg ga krijgen.
Ik heb dus besloten de komende 3 maanden (december, januari en februari te verhuizen) Even naar een (voor mij) luxe stal met 2 binnen bakken en met goed weer veilige uitrij mogelijkheden (niet langs de openbare weg). Alleen het nadeel is dat ze dan dus wel gewoon in een box komen te staan.
Gelukkig heb ik wel kunnen bespreken dat ik ze iedere ochtend mag los zetten zodat je toch nog even hun eigen ding kunnen doen...... Maar toch voel ik me schuldig....
Maar ja het is een beetje kiezen tussen 2 kwade....
Of natte paddock met ijswater, dicht gevroren drinkbakken, ongelijke bevroren bodem, mok en geen mogelijkheid tot rijden met vorst en sneeuw maar wel gewoon de vrijheid.
Of op stal met alleen 's morgens in de paddock maar wel een gezond en droog onderkomen iedere dag beweging onder het zadel/ ander manieren en de mogelijkheid veilig naar buiten te gaan.
Tja wanneer doe je het goed he.... ik heb nu voor de overwintering op stal gekozen met de hoop en het verzoek dat mijn paddock wordt opgeknapt zodat hij na de winter weer boven NAP ligt