Friezen in de dressuursport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:34

casperrr schreef:
Goh dit topic was me niet eens is opgevallen! Gaan we weer zullen we maar zeggen :D Ben M2+7 met een fries geweest, en start nu een arabofries, die het errug goed doet!

Zijn dit de twee paarden van onbekende afstamming die in je profiel staan?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:37

horseyfries schreef:
_Lott schreef:
ik vind het een beetje flauw, het gaat hier toch om Friezen in de dressuursport

niet over arabofriezen..

Op de één of andere manier schijnen die er altijd weer bijgesleept te moeten worden en oh wee als je iets minder leuks over ze zegt,
dan ben je opeens héél gemeen.
Van Friezen mag iedereen alles echter roepen, dat is doodnormaal......

Héél verstandige mensen die zoiets vinden, ja hoor.... :roll:

nou inderdaad.. en als je zelf foto's gaat neerzetten terwijl wij aangeven niet van arabofriezen te houden

vraag je er toch om ? ga je anders even een ander topic openen

_Patrick_

Re: Friezen in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:21

Ik zeg altijd elk gezond paard met 4 benen kan een dressuurproef lopen.
Bij het ene ras zal je er meer aan moeten werken als bij het andere ras.

Er zullen heus jury's zijn die tegen een Fries in de ring zijn.
Maar ik vind als je een goede proef neer zet krijg je ook de punten ervoor.

Ik vind het juist leuk om verschillende rassen in de dressuur te zien lopen.

Rij zelf ook een Fries, ik vind het niet makkelijk een warmbloed is denk makkelijker te rijden over het algemeen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:31

horseyfries schreef:
Jildau schreef:
Nee dat begrijp ik niet. Snap die zin ook niet helemaal. :+

Welke zin? Of je al begrijpt dat ook jij aardig in de propaganda van de arabo's bent getuind?

Een andere manier om te vragen of het je duidelijk is dat je door de informatie van de arabofriezen ten onrechte dacht
dat Dark Ynte ZZ licht dressuur loopt.
Ze schrijven in het Showpaard dat hij ZZ licht loopt, maar op hun website zetten ze ZZ licht startgerechtigd.
Dat is niet hetzelfde.

Begrijp je dat nu?

Ook ben je nog altijd niet ingegaan op mijn antwoord dat de Arabofriezen al sinds midden jaren zeventig gefokt worden, en dat de snelle vooruitgang
die ze beloven wel erg lang op zich laat wachten dan.
Ter vergelijk: wij fokken ook Friezen sinds midden jaren zeventig en hebben met minder paarden en zonder kruisen inmiddels wel meer Z2 paarden en Lichte Tour paarden gefokt dan de hele Arabovereniging bij elkaar.

Ik ben bang dat al die menners die net de top niet haalden met hun Friezen die nu zijn overgeschakeld op Arabofriezen, straks zullen merken dat alle jubelverhalen die ze gelezen hebben pure fictie was. Maar we zullen zien hoe jouw paard straks in de sport gaat presteren, wanneer gaan ze met hem beginnen mennen?

Oke dat begrijp ik dan inderdaad.

Maar volgens mij zijn de Arabo's sinds de laatste tijd pas "in" hier in Nederland. En naar mijn idee zijn er ook véél meer Friezen dan Arabo's. Ik ben, voordat ik Valko begon te rijden, echt heel erg op zoek geweest op Bokt naar mensen die een Arabo hebben en naar topics op ITP en HAW met Arabo's maar die kon ik niet vinden. Als je naar ITP en HAW gaat kom je heel veel topics tegen met foto's van mensen met Friezen maar nooit topics van mensen met Arabo's. Daarom denk ik dat er automatisch ook minder Arabo's op hoog niveau lopen dan Friezen. Kan het misschien niet zo goed uitleggen maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Misschien word het inderdaad wel helemaal niks met Valko, maar hij kwam ook niet verder met verschillende Friezen spannen dus het valt te proberen toch? Ze zijn al bezig met hem te mennen, ook al in 2span met zijn broertje maar hebben nog geen wedstrijd gedaan.

_Lott: Ik neem aan dat dat over mij gaat. Ik plaatste die foto (zoals al 100x gezegd) alleen om te laten zien dat het geen Arabier is met sokken en dat is het. Ik had heus geen reactie's verwacht met: 'Waaauw die is prachtig!' Ik wist van tevoren wel dat er geen leuke reacties op zouden komen en dat maakt me ook helemaal niet uit. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:40

Tuurlijk valt het te proberen, alleen vraag ik me altijd als mensen in de topsport willen presteren, waarom ze zich dan beperken tot een bepaalde ras of paard. Dan lijkt mij de kans dat je echt een topper krijgt sowieso al héél klein, ongeacht het ras waar je voor kiest.

Voor wat betreft de sport: ik denk dat gemiddeld gesproken juist meer Arabo's veel kansen krijgen in de sport, met betere ruiters en menners, juist omdat er zoveel promotie gemaakt wordt dat dit een goed sportpaard zou zijn en mensen er dus veel minder voor gaan kiezen voor recreatie, maar juist mensen die voor de eerste plaats gaan door die verhalen geneigd zijn om voor de Arabo's te gaan.
Verder zou ik verwachten dat goedgekeurde dekhengsten met profruiters beter presteren en vind ik dat ook niet bepaald voldoen aan het vantevoren opgeroepen verwachtingspatroon.
Jij wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:52

Dat is het ook, van te voren werd dat verwachtingspatroon opgelegd en tot op heden is dat niet waargemaakt.
Ik herinner me nog de aanzet tot de Arabo, de hengst Quibus, half Fries, half Arabier. Hij zou een revolutie moeten ontketenen destijds, maar behalve een vergeeld krantenknipsel zijn er geen sporen meer terug te leiden naar hem.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:51

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:58

Zal ik dan maar met een leuk Friezen in de dressuursport on topic komen? Afgelopen zondag had ik op de Gooische in de eerste proef als enige winst met mijn knappe vriend! :) :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:07

Gefeliciteerd!
Is jouw paard gefokt door Roelof Klok uit Fluitenberg?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:01

Ja! Ken je hem? (Het is overigens niet mijn paard, maar van de eigenaresse mag ik hem als mijn eigen paard beschouwen :+: )

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:29

Ja, ik heb meer dan twintig jaar geleden met hem menles gevolgd ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:49

Wat leuk! Dan ken je Xander zijn moeder ook wel, Mellonie? En ken je Xander van toen?

edit...laat maar, ik zie staan meer dan 20 jaar geleden :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:50

Mellonie heb ik nog wel gekend ja, Xander niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:58

Helaas loopt dit topic al een tijdje niet zo soepel meer. Omdat er veel offtopic reacties zijn en veel reacties die echt niet prettig zijn qua sfeer heeft het team besloten dat dit topic beter op slot kan.