Friezen in de dressuursport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Friezen in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:12

Ik ken ook wel KWPNers die ontzettend goed kunnen bokken :D en het nadeel daarvan vind ik dat ze net even een fractie sneller zijn dan Friezen en je er ook net wat eerder naastligt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:23

_Lott schreef:
heerlijk, maar mijn friezen slaan meer dan dat ze bokken :j

Mijne ook, vooral als je erlangs wil en je niet even tevoren meld aan de receptie maar zo ineens out of the blue aan die reet zit.. moet je ECHT opletten hoor, meestal waarschuwd ze eerst maar ze durft gerust te stampen! (Ik moet zeggen, het komt me best wel eens goed uit met die irritant dicht langs fietsende wielrenners.... O:))

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:26

mijn ene slaat bij alles, als een ander paard aan der ruikt. longeerlijn in de buurt van haar kont. zweep in de buurt. echt raar ding

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:36

_Lott schreef:
mijn ene slaat bij alles, als een ander paard aan der ruikt. longeerlijn in de buurt van haar kont. zweep in de buurt. echt raar ding

Dan dus net niet eigenlijk..... Alleen als je dus zonder schriftelijke toestemming vooraf aanraakt. Ik kan onder haar hangen om haar mokplekjes schoon te maken en in te smeren daar knippert ze nog niet van met haar ogen, maar als er iemand nét langs af gaat buiten als ik erop zit of idd haar ass aan durft te raken dan wel... ook een raar ding hoor, dat wijf van mij. :D

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:44

ja dat vind ik ook weer vreemd gedrag

beetje echt merrie ofzo :D

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:48

Mijn merrie slaat juist niet, die bokt juist weer heel erg, gelukkig alleen maar in de winter als het koud en zij dus ook lekker fris is....

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:48

Ow ja zo ken ik ook 1. Ik ben ook eigenlijk de enige die haar achterbenen kan beet pakken := Aparte dingen, die frieschen :?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:54

ja mijne slaat tegen mijn voet aan :))

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:00

FunkyMistiC schreef:
Ow ja zo ken ik ook 1. Ik ben ook eigenlijk de enige die haar achterbenen kan beet pakken := Aparte dingen, die frieschen :?

Ik ben de enige die het durft hihihihi. Toen ik haar kocht werdt ze altijd gesedeerd voor de smid... En na een half jaar kon ik haar gewoon beetpakken en de voetjes uitdoen. Heeft wel het eea aan doorzettingsvermogen gekost hoor! (om over bloed zweet en tranen maar even niet te beginnen)

Ze kan trouwens ook bokken, maar dan als een oud wijf en als ze steigert moet ik er altijd iemand met een meetlat naast hebben zodat ik zeker weet dát ze toch echt van de grond af kwam met haar voeten...

Idd, raaare snoeshaenen die Fryske Hynder als je zo kijkt... en de gebruiksaanwijzing is ook al niet leesbaar of niet bijgeleverd, die mag je ook zelf bij elkaar puzzelen.

Edit, stomme spelvaut

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 05:54

maar waarom zou het positief zijn dat je fries zou slaan bokken enz.
sorry ik zie daar het nut niet echt van in....

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:20

ninz schreef:

Dat is Fryske Hynder humor... als je die niet snapt kunnen we het ook niet uitleggen.... ;)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:21

ninz schreef:

ja als ik dat wist had ik er ook niet zo raar bij gekeken

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:56

Jildau schreef:
Nee dat begrijp ik niet. Snap die zin ook niet helemaal. :+

Welke zin? Of je al begrijpt dat ook jij aardig in de propaganda van de arabo's bent getuind?

Een andere manier om te vragen of het je duidelijk is dat je door de informatie van de arabofriezen ten onrechte dacht
dat Dark Ynte ZZ licht dressuur loopt.
Ze schrijven in het Showpaard dat hij ZZ licht loopt, maar op hun website zetten ze ZZ licht startgerechtigd.
Dat is niet hetzelfde.

Begrijp je dat nu?

Ook ben je nog altijd niet ingegaan op mijn antwoord dat de Arabofriezen al sinds midden jaren zeventig gefokt worden, en dat de snelle vooruitgang
die ze beloven wel erg lang op zich laat wachten dan.
Ter vergelijk: wij fokken ook Friezen sinds midden jaren zeventig en hebben met minder paarden en zonder kruisen inmiddels wel meer Z2 paarden en Lichte Tour paarden gefokt dan de hele Arabovereniging bij elkaar.

Ik ben bang dat al die menners die net de top niet haalden met hun Friezen die nu zijn overgeschakeld op Arabofriezen, straks zullen merken dat alle jubelverhalen die ze gelezen hebben pure fictie was. Maar we zullen zien hoe jouw paard straks in de sport gaat presteren, wanneer gaan ze met hem beginnen mennen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:58

HF ik vind je erg negatief doen over het ras, het ras waar jij propaganda voor voert was laatst meen ik in het nieuws ivm de grote hoeveelheid inteelt. ;) Zeuren en klagen dat elk ander iets dúrft te zeggen over friezen maar dan zelf wel gaan kappen op arabo friezen. :n

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:05

Ik vind jou erg negatief doen over mij, ik meen dat ik op de vorige pagina's en ook in eerdere discussies ook al positieve dingen over sommige arabofriese paarden had gezegd.

Verder is dit een openbare discussie waar ik mijn mening geef, dat is iets heel anders dan zoals de Arabofriezen vereniging in publicaties in tijdschriften een ras gaan afkraken waar ze notabene zelf mee kruisen, en pertinente onwaarheden schrijven.
Als jij mij één voorbeeld kan geven waar ik iets onwaars zeg over de Arabo's, dan hoor ik dat graag.
Ik kan je zo een heel aantal voorbeelden geven van onwaarheden die zij gepubliceerd hebben.
Als jij dat verschil niet wilt zien omdat je graag mij persoonlijk wilt aanvallen, dan moet je dat vooral doen. Zegt veel over je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:16

Ik val je persoonlijk aan in mijn bericht? :(:)

Jij valt mij hier nu persoonlijk aan enkel omdat ik het niet fijn vind overkomen hoe je naar Jildau doet. Je doet erg neerbuigend over haar paard of iig zo komt het over, als jij dat persoonlijk aanvallen noemt is dat allerminst mijn probleem. Maar wil je er dan al wat van zeggen, zorg dan op zijn minst dat je niet hetzelfde doet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:20

Ach gut... die inteeltstories over de Friezen, alleen al als je de bronnen checkt wordt je er niet goed van.
Elke insider weet dat de inteeltpercentages drastisch omlaag zijn gegaan de laatste jaren, en nog meer omlaag zullen gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:20

Dat hoop ik van harte want het is zonde als een prachtig ras op die manier verloren zou gaan.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:21

Kom op zeg dames. Zo kan het wel weer, het wordt nu wel heel erg een welles nietes discussie...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:24

pharagirlke schreef:
Ik val je persoonlijk aan in mijn bericht? :(:)

Jij valt mij hier nu persoonlijk aan enkel omdat ik het niet fijn vind overkomen hoe je naar Jildau doet. Je doet erg neerbuigend over haar paard of iig zo komt het over, als jij dat persoonlijk aanvallen noemt is dat allerminst mijn probleem. Maar wil je er dan al wat van zeggen, zorg dan op zijn minst dat je niet hetzelfde doet. ;)

Echt wel grappig dat je nu gaat ontkennen dat je bericht een persoonlijke aanval was. En dan nog mij verwijten dat ik hetzelfde doe bij Jildau.
Jildau en ik voeren hier de discussie on topic: over paarden.
Dus als je het op wilt nemen voor Jildau (al geloof ik niet dat ze dat nodig heeft), reageer dan on-topic ipv persoonlijk. Dat zou iets volwassener overkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:29

En jij komt nu volwassen over vind je? Je maakt er een enorm drama van dat ik vind dat je wat neerbuigend doet over het ras. Ik vrees dat niet ik, maar jij degene bent die persoonlijk word zonder reden. ;) Maar goed, bij deze is het voor mij afgesloten. Eentje moet de verstandigste zijn en het is zonde van dit topic. :j

edit; Typo

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:36

Goh dit topic was me niet eens is opgevallen! Gaan we weer zullen we maar zeggen :D Ben M2+7 met een fries geweest, en start nu een arabofries, die het errug goed doet!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:39

Kom op geen ruzie maken! :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:40

ik vind het een beetje flauw, het gaat hier toch om Friezen in de dressuursport

niet over arabofriezen..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:32

_Lott schreef:
ik vind het een beetje flauw, het gaat hier toch om Friezen in de dressuursport

niet over arabofriezen..

Op de één of andere manier schijnen die er altijd weer bijgesleept te moeten worden en oh wee als je iets minder leuks over ze zegt,
dan ben je opeens héél gemeen.
Van Friezen mag iedereen alles echter roepen, dat is doodnormaal......

Héél verstandige mensen die zoiets vinden, ja hoor.... :roll: