Friezen in de dressuursport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:44

daisies schreef:
Die eerste 2.. tsja, ik hoop niet dat ik zo ooit als dressuur ruiter eindig

de 3e
geen slechte foto, aalleen heb genoeg bemerkingen waarom ik dit paard niet mooi vindt

Ik neem aan dat je weet wie deze ruiters zijn, wil je kunnen zeggen dat je niet zo wil eindigen? Ik weet dat de amazone op de eerste foto Margreet Zwaagstra is. Ze is een goede amazone en heeft ook al veel meer bereikt dan jij zelf hebt. Zal als ik jou was dus niet zo snel zeggen 'ik hoop niet dat ik ooit zo als dressuur ruiter eindig."

Wist je dat dit ook Margreet is? http://www.melissen.nl/nl/photos/detail ... offset=285
http://www.melissen.nl/nl/photos/detail ... ?offset=40

:D

Daisies

Re: Friezen in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:15

Ik vond op die foto's dat paard écht verschrikkelijk lopen! Deze foto's zijn beter maar nog niet zoals een geheel plaatje eruit moet zien. En nee ik ben geen topruiter,

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:22

Jij vind jezelf volgens mij echt onwijs goed dat je zoveel kritiek hebt op mensen met paarden waar ik alleen maar van kan dromen..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:23

jildau misschien heb je ook nog zoiets als smaakverschil :) ?

en een foto is een momentenopname. zegt ze nog niet dat ze die ruiter slecht vindt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:24

Jildau schreef:
Jij vind jezelf volgens mij echt onwijs goed dat je zoveel kritiek hebt op mensen met paarden waar ik alleen maar van kan dromen..

Klopt :j

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:33

_Lott schreef:
jildau misschien heb je ook nog zoiets als smaakverschil :) ?

en een foto is een momentenopname. zegt ze nog niet dat ze die ruiter slecht vindt.

Zo komt het wel over ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:34

Dat mag, maar ik heb een paar foto's gezien op die arabo fries, en dat is om te huilen!!

Hoe ze het op anderen paarden doet, weet ik niet, interesseert me niet!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:38

eigenlijk vind ik dat we deze discussie beter ergens anders kunnen voeren. aangezien we het hebben over Friezen in de dressuur :)

niet over wat wij van arabofriezen vinden :)

want volgens mij is dat wel duidelijk he

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:45

Overduidelijk! :)

Ontopic dan: Ik vind dat elk paard mee kan doen en thuis hoort bij dressuurwedstrijden. Dressuur is immers de basis. Als er alleen maar KWPN-ers zouden lopen zou dat behoorlijk saai worden.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:47

mooi zo, vind het namelijk wat zinloos worden

en anders moet er gewoon een ander topic voor geopend worden :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:51

Jildau schreef:
Overduidelijk! :)

Ontopic dan: Ik vind dat elk paard mee kan doen en thuis hoort bij dressuurwedstrijden. Dressuur is immers de basis. Als er alleen maar KWPN-ers zouden lopen zou dat behoorlijk saai worden.

Groot gelijk in. En als jij je kan bewijzen met je arabo fries, dan hoop ik voor je dat je ver komt want het moet met elk paard kunnen. Wil niet zeggen dat elk paard er echt geschikt voor is. :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:02

Ik denk niet dat ik degene ben die Valko gaat bewijzen aangezien ik geen wedstrijden rijd. ;) Wat ik overigens wel erg jammer vind. Misschien wordt het wel een waardeloos dressuurpaard, hij is nu nog wat te jong om daar een uitspraak over te doen denk ik. Plus dat ze hem toch hebben voor het mennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:19

Maar hij is toch drie, dan zou je toch volgend jaar gemakkelijk kunnen starten? En waarom geen dressuur rijden met een paard wat ook regelmatig aangespannen wordt gereden?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:42

Ik ga er wel dressuur mee rijden en ik zou ook dolgraag willen starten maar mijn ouders hebben niks met paarden en geen E-bewijs dus ik kan simpelweg niet bij de wedstrijden komen. ;)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:43

E rijbewijs heb je zo gehaald hoor :j

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:52

_Lott schreef:

Niet iedereen heeft hier geld voor. ;)

Wie zij dat ook alweer, dat Friezen niet konden Bokken? Heb het gisteravond anders gemerkt dat ze heel goed kunnen bokken. :') Lag na 1,5 rondje bokken toch met m'n kont in het zand.

Ook nog een vraagje voor de mensen hier omdat we toch met allemaal Friezen mensen hier zijn, wie weet er een goed zadel met een extra brede boom? We hebben een Fries gekocht die dus een hele brede schoft heeft. Ik dacht dat mijn zadel wel goed zou liggen maar nee die ligt niet goed. Iemand enig idee?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:53

Kost ook nog centjes en dat heeft ook weer niet iedereen. ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:56

Kn, heb daar een brede boom van, maar of ze ook extra breed hebben.. durf ik niet te zeggen :n

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:00

Jetske schreef:
_Lott schreef:

Niet iedereen heeft hier geld voor. ;)

Wie zij dat ook alweer, dat Friezen niet konden Bokken? Heb het gisteravond anders gemerkt dat ze heel goed kunnen bokken. :') Lag na 1,5 rondje bokken toch met m'n kont in het zand.

Ook nog een vraagje voor de mensen hier omdat we toch met allemaal Friezen mensen hier zijn, wie weet er een goed zadel met een extra brede boom? We hebben een Fries gekocht die dus een hele brede schoft heeft. Ik dacht dat mijn zadel wel goed zou liggen maar nee die ligt niet goed. Iemand enig idee?

iemand zei dat tegen mij, dat het uniek was een bokkende fries :)) ze had zelf ook een fries!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:01

Ghehe, wat een onzin dan. :') Zelfs m'n KWPNer bolt z'n rug nog niet zo man man man, heb een spierpijn nu. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:01

Hm, ik doe al weken pogingen een Fries fatsoenlijk onder het zadel te krijgen maar die kan zo naar het WK bokken...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:05

oh, heb je een talentvolle fries :))

en uniek, want met Jara kreeg ik er ook nogal vaak opmerkingen over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:07

Reken maar dat ze talent heeft, maar er zijn meer Friezen die er in uitblinken. Vooral het bol maken van de rug en lekker met het snuitje tussen de voorpootjes, heerlijk!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:09

Valt me sowieso op dat die zwaardere paarden dat enorm goed kunnen... We hebben thuis een Tinker die er ook wat van kan. Ik weet dat het geen fries is maar daarvan beweren mensen ook altijd dat die niet kunnen bokken... Nóu...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:09

heerlijk, maar mijn friezen slaan meer dan dat ze bokken :j