Dat is inderdaad nu vooral ook mijn instelling ja.
puppy1128
Geplaatst: 22-09-16 09:06
Nou ik snap op zich wel hoe TS zich voelt.. Een jaar geleden niet te oud? Misschien was ze wel 'blind' door de verliefdheid.. Dan maken veel dingen op dat moment niet uit. Meer mensen kopen een paard doordat ze blind Zijn en achteraf denken ze 'goh misschien toch minder ideaal dan ik dacht'.. En de een wilt een ziek/oud paard zo lang mogelijk zijn leven rekken, met of zonder pijn.. De ander wilt het juist besparen. En tjah.. Wat is dan goed? Daar verschilt de mening over.
Ik zou het iig niet prettig vinden als je maatje juist zijn leven wordt gerekt terwijl hij op is..
Zoveel dingen waar een paard last van kan hebben.. Met geluk heb je na 1 test al een uitslag wat het paard heeft en is het makkelijk te behandelen.. Maar wie weet ben je gewoon een jaar verder en je bent nog niks verder gekomen? Dus ja.. Ik snap TS wel..
En een paard die je 'maar een jaar' hebt is denk ik toch wel een beetje anders dan een paard die je al meer dan 5 jaar heb of zelfs 15 jaar.. Zeker voor ouders die er geen verstand van hebben en alleen een gelukkig kind zien en een minder gelukkige portemonnee.
Mocht het zover komen TS, wens ik je veel sterkte.. Geniet er nog van zolang het kan.