Opstappen met krukje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xchanel01

Re: Opstappen met krukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:42

ik niet ben bang dat als ie er vandoor schiet krukje om of krukje valt om en dan schrikt ie ofzo

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:48

Blond Toen ik bovenstaande zin las snapte ik het effe niet meer. Maar ben er nu achter.

Je bent dus bang dat het krukje omvalt. Nou dan moet je een opstapje nemen die niet kan omvallen, zoals bijvoorbeeld een boomstam Haha! of een perron, of een bakrand of een hek.
Mijn paardje schrikt ook wanneer ik via een stoel op stap en deze valt om.....of erger nog ik zak door de stoel heen Haha! Maar tot nu toe ben ik er daarna altijd weer opgekomen Clown

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:50

Ik stap ook altijd op met een krukje, puur om haar rug te ontlasten.
Toen ik haar kocht moest je in draf opstappen, nu blijft ze braaf staan tot dat ik aangeef dat ze weg mag stappen.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:54

Die van mij heeft, zeker in de winter, last van zijn rug. De DA heeft aangeraden ALTIJD met krukje op te stappen. Doe ik mijn pony en heel groot plezier mee en zo'n grote moeite is het niet om even een bankje oid op te zoeken Lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:09

Laatst zag ik een nogal dikke dame zich op haar paard hijsen, het zadel hing helemaal scheef, het arme beest bleef nog braaf staan ook terwijl ze zo aan het paard hing. Ongelooflijk, dat zulke mensen niet in de gaten hebben wat ze hun paard aandoen, een opstapje is toch zo fijn voor een paard, maar nee dat staat zo raar. Stoom uit je oren

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:45

Ik ben sinds kort begonnen met opstappen via een krukje, was wel even
wennen omdat je zo hoog staat, maar het is beter voor de rug dus gewoon
even aan wennen dus Haha!

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:45

ik ben ook iets zwaarder maar als ik zou merken dat het echt niet te doen meer zou zijn om zo op te stappen dan maar een krukje en ik zou me er echt niet voor schamen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 11:50

zoekatje het is altijd beter om met een krukje op te stappen. Ongeacht hoe zwaar of hoe lenig je bent. Het is een kleine moeite en je doet je paard en jezelf er een groot plezier mee.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:11

ik gebruik geen krukje
mijn verzorgpaard is daar bang voor
ik heb het al een keer geprobeerd en toen ging hij steigeren
dus voor mij geen krukjes meer

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:18

Ik stap altijd met krukje op. Paard heeft in het verleden veel gek gedaan tijdens het opstappen, dus ik gebruikte het om er snel op te kunnen zitten! Nu gebruik ik het eigenlijk nog steeds, vind het voor mezelf erg prettig en dan hoef ik ook niet zo aan mn paard te lopen hijsen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:22

saffire schreef:
ik gebruik geen krukje

Ah, jij laat je dus gemakkelijk africhten door je verzorgpaard Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:26

Ik stap altijd op via het hek (bij gebrek aan een krukje Clown ) Beter voor de rug en beter voor het zadel.

In begin vond Anouar het ook lastig, hij snapte niet dat hij langs het hek moest gaan staan en dan moest wachten. Nu weet hij het precies. Zodra ik hem uit het hekje laat gaat hij meteen naast het grote hek staan (er zitten twee hekjes naast elkaar) zodat ik kan opstappen

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:41

bij ons hebben we ook een krukje staan voor de vrouwen die op de dinsdagavond lessen Clown
ik vind het wel een goede oplossing en een prettig idee voor de paarden, aangezien die vrouwen niet de lenigsten meer zijn en ook niet de slanksten zijn Knipoog

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:07

Haha! Nog maar 15 jaar en dan al zulke foute opmerkingen naar de vrouwen

Effe wakker schudden een paard krijgt niet meer last van zijn rug omdat een vrouw opstapt hoor Haha!

Priisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:51

Ik stap ook altijd op met een krukje.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:11

kleinere paarden stap ik zo op. maar bv mijn merrie van ong 1.65 stap ik met krukje op, ik merkte dat ze dat fijner vond dan zo opstappen dus doe het voortaan zo, ja op concours dan niet maar das dus 1x per week

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 18:21

Ik eigenlijk bijna nooit. ik ben zelf 1.78 en me paard is 1.65 ik ben wel wat forser van stuk maar stap eigenlijk bijna altijd gewoon zo op, en anders maak ik me beugel gewoon ietsjes langer. ik heb wel een tijdje spit in me rug gehad en als ik dan al kon rijden moest dat met zo'n ruggeding dan kan je bijna niet buigen Bloos en dan stapte ik wel echt heel vreemd op zo wie zo met opstapje en dan helemaal voorover Bloos Bloos Maja ik ben wel voor want het is beter voor de rug van het paard voor je zadel en eigenlijk ook voor jezelf(I.V.M je rug enz.)

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:53

Zelf zou ik altijd wel met een krukje willen opstappen en dat om de rug te ontzien er komt een massa kracht en gewicht vrij, maar wat ik vervelend vind als ik alleen ben is dat krukje in de bak. Ik heb het wel geprobeerd met het krukje in een hoek maar ja juist dan gaat zo'n dier weer met je aan de wandel Haha! .

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:45

Waratje schreef:
saffire schreef:
ik gebruik geen krukje

nee kheb geen zin in ongelukken Bloos

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:12

saffire schreef:
Waratje schreef:

nee kheb geen zin in ongelukken Bloos

Paard steigert omdat het iets niet leuk vindt, het iets wordt weggenomen en komt niet meer terug, paard heeft succes gehad met het wegkrijgen van het "iets" door te steigeren. Stel dat hij hetzelfde gedrag gaat vertonen als je met een zweepje aankomt? Laat je dan in het vervolg maar het zweepje weg? En als je daarna met sporen aankomt, hij gaat steigeren, doe je dan de sporen ook maar weg? En als je aankomt met een wormenkuur, hij gaat steigeren, dan ontworm je maar niet meer?
Wie richt er nou eigenlijk wie af? Het is allemaal hetzelfde principe, hoor.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:14

Volgende keer wil ze opstijgen en steigert ie. Dus stapt ze niet meer op Haha! probleem opgelost Bloos

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:15

Van af nu stap ik ook op met een krukje Haha!
ik rij nu een paardje bij en de eigenaresse wil dat graag..
daarbij is het idd beter voor de rug van het paard en wil ik het straks ook bij mijn eigen paard gaan doen en dan zowel rechts als links !

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:26

Dinopino schreef:
Volgende keer wil ze opstijgen en steigert ie. Dus stapt ze niet meer op Haha! probleem opgelost Bloos

Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Dan hoeft ze niet meer zonder krukje op te stappen, maar gewoon helemaal niet meer. Lost zich inderdaad vanzelf op Haha! Haha!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:30

Het valt me op dat er toch best veel mensen zijn die met krukje opstappen, in ieder geval meer dan ik had gedacht.

Overigens mag ik mij sinds een paar dagen de gelukkige eigenares noemen van een nieuw IKEA-krukje ('t vorige was gejat), voorzien van extra noppen onder de poten zodat het beter staat én nog wat hoger is! Go jij! Go jij!

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:33

Als er een in de buurt is, altijd. Beter voor de rug