heeft iedereen nu sporen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: heeft iedereen nu sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:27

nee hoor,dan heb je toch niet de goede gevonden,want ze zijn helemaal glad.

ik geef je groot gelijk dat je liever niks draagt overigens

devilseye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:27

ik draag ook geen sporen en ik gebruik de zweep ook alleen maar voor hulpmiddel

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:11

toen ik nog een verzorgpaard op een manege had, zag ik ook best veel mensen met sporen rijden. Nu begrijp ik dat sporen net even een subtiele hulp kunnen geven, daar waar je al verder in de sport bent. Maar anders lijkt het me nutteloos om ermee te rijden. Sommige mensen die ik ermee zag rijden, konden hun benen nog niet stil houden, of gebruikten de sporen om hun paard voorwaarts te krijgen. En dat lijkt me toch ook niet de juiste toepassing van sporen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:47

ik snap ook niet perse waarom je verder in de sport moet zijn.
als je er goed mee omgaat doet je niveau er niet toe.

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:14

ik hoef bijna nooit mijn benen te gebruiken tijdens het rijden (echt fijn! ) want ze luister gewoon super ( ze is al 16 jaar )

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:12

vnd der niks stoers aan.... je kan beter zonder rijden.. beter voor het paard

mariska_aspi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:54

Ik heb op mijn vorige verzorgpaard wel met sporen gereden, als je je been goed laat afhangen, hoeft dat geen probleem te zijn. Ik reed er mee omdat ik tijdens de buitenritten nog wel eens paarden tegen kwam en daar trapte ze naar. Met het spoortje, gewoon een knopje, kon ik haar beter corrigeren en trapte ze ook niet. Nu rijd ik een haflinger zonder een spoortje. Het voorwaartsrijden hebben we voorelkaar gekregen door bij te tikken met de zweep. Dat is voldoende als je het goed aanpakt.

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:58

Jah sporen worden wel gehyped,, ikzelf rijd op mijn connemara met korte sporen omdat het nodig is, op arabier zonder want da's helemaal ni nodig en hij vindt ze ook niet echt prettig als ik hem er een por mee geef...
Wat ook opvalt is dat ruitertjes steeds jonger sporen gaan dragen.. Bij ons in de rijvereniging voor pony's moeten de ruitertjes van het achttal beginnelingen VERPLICHT sporen dragen, het gaat dan om kinderen van 8 tot 12 jaar (!!) die uberhaupt niet eens verantwoord met sporen kunnen rijden... :(

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:49

Ik gebruik alleen sporen in de proef. Tijdens de trainingen en losrijden gebruik ik geen sporen. Ik rijdt nogmaar L1 en vindt dat ze ook zonder sporen actief moet zijn op mijn been. Echter in de proef komt ze zoveel druk door alle spanning dat ik dan met een klein knop spoortje rijdt.