Wolder ( Haflinger [3] ) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fjorden007

Re: Wolder ( Haflinger [3] ) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:23

Inderdaad.

Iedereen moet zelf weten wat hij met zijn paard/pony doet.
Je hoeft niet te reageren hoor.
Ik ben er ook klaar mee.

Ik ind dat je hem erg netjes voor elkaar hebt.
Ga gewoon zo door hoor.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:40

Denlamour schreef:
Dat je het voor je vriendin opneemt ok,
Maar blijf wel reeel.

Hoe ze eerst reed is gewoon te veel klaar!
Daar heeft ze nu verandering in gebracht dus ik geef me commentaar verder niet meer Knipoog

Sluit me helemaal bij jou aan. Lachen
En voorderest de mensen die zeggen "De TS kan zelf het beste bepalen hoeveel ze met haar paard doet, ze weet zelf wat het beste is".. kan de TS in het paard zelf kijken? Knap. Knipoog

Maar ik stop ook met reageren hier, volgens sommige mensen is het heel normaal waar de TS mee bezig was. Het is naturlijk ook heel normaal dat ze tegenwoordig bij 3 jarige die net onder het zadel zijn al in één dag een "galopswissel" aanleren.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:44

Ik heb het hele topic doorlezen & oh help, wat kunnen mensen weer zwaar overdrijven.

Bijvoorbeeld over die wissels; de TS legt het netjes uit in een post & 2-3 posts erna blijft dezelfde vraag gesteld worden. Vork

De Ts legt rustig & geduldig uit wat ze met haar paard doet & hoe vaak & nog wordt er haar verweten dat ze niet op het commentaar ingaat.

Ik vind eerlijkgezegd dat ze erg vriendelijk blijft en de moeite neemt om zaken uit te leggen, goed zo!

Verder vind ik het er zeker niet verkeerd uitzien, je hebt een prachtige haflinger! En ik denk dat je wel weet waar je mee bezig bent! Lachen Succes nog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:54

idd als ik margot was, was ik allang uit mijn vel geknapt.
moet wolder dan constant galopswissels springen?
nee, dat heeft ze hem af geleerd.
god o god... om dit soort reacties open ik al geen haw topics meer

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:55

MissToseland schreef:
idd als ik margot was, was ik allang uit mijn vel geknapt.
moet wolder dan constant galopswissels springen?
nee, dat heeft ze hem af geleerd.
god o god... om dit soort reacties open ik al geen haw topics meer

De vraag is wie het een driejarige aan gaat leren? Daar gaat het al mis....

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:56

@binckydenice: lees dan de post van de Ts opnieuw!! Haar haf sprong ze vanzelf, door de hulp aan te leren kon ze beter corrigeren ....

HASser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:18

Snap echt niet dat iedereen zo moeilijk doet over die wissels.
Ten eerste heeft ze die niet aangeleerd, hij deed het vanzelf.
En ten tweede, voor dressuurpaarden zijn de galopwissels een Z onderdeel maar de meeste jonge springpaarden kunnen de wissels wel al hoor.

Het is echt niet slecht om 3 of 4 keer per week een half uur te rijden met een jonge pony. Als je maar 1 keer per week zou rijden kun je echt niet verwachten dat ie spieren opbouwt hoor.

Het ziet er netjes uit, paard geeft vaak zelf ook wel aan wanneer het teveel wordt hoor dus denk dat je dat zelf prima voelt.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:43

Wat een mega trieste mensen hier!
Iedereen is ZO jaloers hier.
Ze heeft een hartstikke mooie haf die gewoon goed kan lopen!
Ik denk dat je zelf wel kan aanvoelen wat je paard kan, mag en wil.
Het gaat gewoon hartstikke goed met rijden zoals jullie allemaal wel kunnen zien.
Ik wilde dus een topic plaatsen van mij en mijn mooie jonge haflinger maar dat hou ik nu ook maar voor gezien. Echt jammer dat dit soort mensen het verpesten en dus zelf hier het verhaal lopen te verdraaien Ach gut .... Ik bedoel met die galopswissels waar sloeg dat op? Ze zegt toch zelf dat ze daar 1 dag mee bezig is geweest en dat alleen maar om het hem af te leren? Hebben mensen hier poep in hun ogen?

De groeten

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:47

Lachwekkend is dit. Huilen van het lachen
We proberen de TS alleen maar te helpen.. daarvoor is HAW.
Ik ben inderdaad erg jaloers op een meisje die haar haflinger zo rijdt.. vooral op die galopswissels ben ik erg jaloers. OK dan!

Voor de TS, misschien handig om door te lezen:
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

juultju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:50

Dat is een mooie halflinger.Wat heeft hij mooie maannen zeg Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:01

UpToDance schreef:
Ik ben inderdaad erg jaloers op een meisje die haar haflinger zo rijdt.. vooral op die galopswissels ben ik erg jaloers. OK dan!

Goeie tip Afgod

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:07

UpToDance schreef:

Je hebt helpen door middel van het geven van tips en het opleggen van je mening. Met tips iemand kan die aannemen, afwijzen met redenen of afwijzen zonder redenen en dan ben je klaar met het geven van tips of als er om meer tips gevraagd wordt geef je er meer. Maar het opleggen van je mening is geen tip. Je wilt enkel dat diegene dat gaat doen en als diegene het niet doet blijf je preken (ja zo zie ik het) omdat diegene niet aan jouw manier wenst te voldoen. Tja ieder mag met zijn eigen paard het zo doen als hij of zij het het beste vind. Iedere ruiter vind dat hij of zij het altijd het beste weet of in ieder geval de beste trainers heeft; prachtig toch iedereen gelukkig. Behalve dat sommigen dan proberen om dit op andere over te brengen.

De meeste springpaarden springen op 3 al een wissel: het is geen verzamelde dressuurwissel maar gewoon zoals paarden ook in de wei van de ene naar de andere galop wisselen. Moet het paard dan ook verboden worden om in de wei te changeren? De meeste sportpaarden (ik zeg dus niks over haflingers) moet op 4 gespierd genoeg zijn om de pavocup te lopen. En nee ook daar zie je geen net van het land getrokken beesten. Dit mag jij verkeerd vinden, maar al die anderen vinden dat blijkbaar niet. Dus doe alsleblieft met jouw paard alles altijd goed, maar preek dan niet tegen anderen. Je hebt je mening gegeven wees er dan eens klaar mee.

Voor de TS is mijn rijtechnische commentaar rechterop zitten en vooral veel plezier hebben van je pony

edit:kleine nuance toegevoegd

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:25

UpToDance schreef:

Anders ik wel Knipoog
Sta rood van jaloezie Boos!
Laatst bijgewerkt door Denlamour op 16-09-08 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:27

Joki, je hebt het helemaal super verwoord

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:31

Joki schreef:
UpToDance schreef:

Je hebt helpen door middel van het geven van tips en het opleggen van je mening. Met tips iemand kan die aannemen, afwijzen met redenen of afwijzen zonder redenen en dan ben je klaar met het geven van tips of als er om meer tips gevraagd wordt geef je er meer. Maar het opleggen van je mening is geen tip. Je wilt enkel dat diegene dat gaat doen en als diegene het niet doet blijf je preken (ja zo zie ik het) omdat diegene niet aan jouw manier wenst te voldoen. Tja ieder mag met zijn eigen paard het zo doen als hij of zij het het beste vind. Iedere ruiter vind dat hij of zij het altijd het beste weet of in ieder geval de beste trainers heeft; prachtig toch iedereen gelukkig. Behalve dat sommigen dan proberen om dit op andere over te brengen.

De meeste springpaarden springen op 3 al een wissel: het is geen verzamelde dressuurwissel maar gewoon zoals paarden ook in de wei van de ene naar de andere galop wisselen. Moet het paard dan ook verboden worden om in de wei te changeren? De meeste sportpaarden (ik zeg dus niks over haflingers) moet op 4 gespierd genoeg zijn om de pavocup te lopen. En nee ook daar zie je geen net van het land getrokken beesten. Dit mag jij verkeerd vinden, maar al die anderen vinden dat blijkbaar niet. Dus doe alsleblieft met jouw paard alles altijd goed, maar preek dan niet tegen anderen. Je hebt je mening gegeven wees er dan eens klaar mee.

Voor de TS is mijn rijtechnische commentaar rechterop zitten en vooral veel plezier hebben van je pony

edit:kleine nuance toegevoegd

Ik vind het knap dat je zegt dat ik bij mezelf en me trainer zweer. Je kent me niet dus zeg dat alsjeblieft niet, ga niet zomaar over mij oordelen. De enige reden dat ik mijn mening blijf geven is dat iedereen erover doorgaat en zeggen dat dit normaal is. Zoals ik al zei, ik zit er absoluut niet mee als de TS de haflinger straks kan laten afkeuren.

Bovendien kan je een paard in de wei die een changement maakt niet vergeleken met een paard die er onder het zadel een moet maken. Lachen

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:42

Vind het ook een beetje raar Joki wat je zegt tegen UpToDance.

Nu wijken we een beetje af van TS vind je niet?
Kan ik net zo goed ook zeggen.
Dravers worden ook gebruikt met hun 2de jaar voor de sulky vandaar dat je ze na 2 a 3 jaar okal kan weg gooie,
En waarom???? omdat ze niet volgroeid zijn.
En dat ie paarden met 4 jaar al op de pavocup lopen zal vast.

We moeten gewoon ff reeel blijven.
Een 3 jarige te veel belasten in 1x is gewoon niet goed!
En ik kan uren en eeuwen blijven door discusseren schieten we toch niks mee op!

Succes verder met dit topic

Adios

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:56

Heeee Margotje!

Het ziet er goed uit hoor Met Wol!
Ik weet hoe je irl rijd en dat is hardstikke netjes.
Wolder heeft niks te lijden en je houd goed rekening met zijn kunnen.
Laat ze maar lekker praten hier!

Ik kijk uit naar je debuut 7 December!
Hopelijk ben ik er ook met Linda Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:00

Natuurlijk een driejarige een wedstrijdje laten lopen is toch heel normaal? AHUM...

Ik vindt dit echt heel vreemd, mijn paardje is 1 juni drie jaar geworden en die heeft nog niet eens een zadel op zijn rug gehad.... Hij speelt nog lekker met zijn soortgenootjes, volgens mij hoort dat ook zo... Een drie jarige hoort niet een uur achter elkaar te worden gereden en al helemaal niet in dit stadium. Er zouden eens iets meer bokker naar hun dier moeten kijken in plaats van hun eigen WIL....

Maar succes met je Haflinger, ik hoop voor jou dat je er nog lang plezier van kunt beleven! AHOI!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:04

soms ben ik het niet met iedereen eens,
een wedstrijdje van 5 min, met 20 min losrijden of een half uur in de bak? what's the differance? Maaaaar..... een simpel proefje dan. Als ik schrijf en er komt een 3 jarige die pas vanaf oktober natuurlijk mag starten binnen en die laat een 5 sterren proef zien dan ben ik niet blij!! Ik wil een 3 jarige nog lekker zien zwabbere en zoeken. Niet perfect in de aanleuning zien!!
En daarom moet je eigenlijk niet starten met een jong paard. Want niemand wil een 3 jarige eigenlijk een perfecte proef zien lopen.

Ik zie alle topics van wolder en ik vind niet dat ze te hard gaat.
Dat wisselgedeelt heb ik niet helemaal meegekregen. en ik neem aan dat jullie ook weten dat wisselen best natuurlijk is voor een paard. Als jullie jonge paard wisselt gaan jullie hem dat dan afleren of wat?

Als mijn 4 jarige toevallig op een goed moment wisselt beloon ik dat. En op een fout moment negeer ik het.

De TS bedoelde er vast niks mee.

Nou meid rij lekker verder met je super mooie haf!! EN trek je niks aan van deze mensen die het topic weer moeten verzieken.

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:19

Dus iemand ergens voor waarschuwen, is gelijk iemand ze topic verzieken? als ik het goed begrijp?

Nou meid bij deze!
Ga lekker door waar je mee bezig was, je doet het helemaal perfect!! Haha!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:26

das nou ook weer lekker overdreven ja..

We bedoelen dat het duidelijk is na 1 of 2 berichtjes!
Dus niet daar over door blijven drammen met ze alle.

Ik hoop dat het nu duidelijk is na weet ik het hoeveel berichtjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:32

ontzettend mooie haf zeg heerlijk!
ziet eruit alsof ie het allemaal makkelijk oppikt en je houding vind ik ook erg netjes. vind het er ontspannen uitzien.

als het zo goed gaat allemaal heb je misschien de neiging wat te snel te gaan met dingen, maar me lijkt dat als je dat aanvoelt, wel weer een stapje terugneemt.

OK dan!

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:35

uukjee_lover schreef:

Dat had ik zelf al vermeld in me bericht ook een paar hier boven, dat het voor TS nu wel duidelijk is Knipoog

Maar ach als mensen het als ''gezeik'' zien dan houd ik mijn mond dicht. Gaaaap

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:36

ik vind het een erg mooie haflinger! (wat een manen Vingers aflikken )
je houding is ook netjes en hij ziet er ontspannen uit, verder als je goed leest zie je dat ze hem geen wissels heeft leren springen maar dat hij dat uit zichzelf deed... lezen is moeilijk ik weet het Knipoog

zelf zul je al snel merken wanneer hij moe wordt en dan rustig aan doen, dus ik vind het er erg goed uit zien OK dan!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:40

Denlamour schreef:
uukjee_lover schreef:

Dat had ik zelf al vermeld in me bericht ook een paar hier boven, dat het voor TS nu wel duidelijk is Knipoog

Maar ach als mensen het als ''gezeik'' zien dan houd ik mijn mond dicht. Gaaaap

oh niet gelezen.