De training op weg naar de Z-ZZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: De training op weg naar de Z-ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:52

Is dit nou echt serieus... Verdrietig Ik zit echt met zulke ogen te lezen Nors opkijken
Die hackamore, het is inmiddels al vaak gezegd maar ook ik denk "au!!".

En waarom die titel? Als je nog geen B bent gestart denk ik toch eerst op weg naar de L1 Lachen
En de pony snapte het niet helemaal, van de pirouette? Nee, dat lijkt me ook niet zo gek, als elke pony dat zo zou snappen zouden er wel wat meer topcombinaties zijn..
Ook pas je niet echt in het zadel..

Alsjebieft, ga even zelf goed naar die foto's kijken en laat ze aan iemand op je opleiding met verstand zien...
Iedereen geeft hier goed advies, dus doe er wat mee Ja
Succes!

eknein

virgin_lady schreef:
Hmzz volgens de geen waar ik les van had was de oprichting zo juist goed.
Bij de vos is het wel goed volgens jullie?
Heb van 2 verschillende les met de schimmel van een andere dan met de vos. Omdat ze op 2 verschillende plaatsen staan.

Zal eens vragen wanneer hij zijn bit weer in kan.

Vind het heel goed van je dat je ons commentaar leest en er ook wat mee doet! Ik vind zelf dat de vos er al veel meer ontspannend uitziet dan de schimmel. Een paard gaat pas echt voor je werken als die dat zelf wil Lachen .

Needje

Qau rijden is het allemaal wel gezegd.
Vraag me alleen af hoe lang jij de benen van je paard heel denkt te houden met die bodem waar je met die schimp op (nouja, in Clown) rijdt. Nagelbijten / Gniffelen

anneliesdj

Ok, ik denk dat het nu wel duidelijk is, laten we even wachten op een reactie van TS, misschien kan ze meer uitleggen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:53

virgin_lady schreef:

Let eens op je handhouding. Op de eerste foto heb je je handen bijna op je knieën en op de 2e (even uit mijn hoofd) heb je ze erg breed. Probeer je handen meer voor en bij elkaar te houden. Probeer ook niet te veel aan de binnenteugel te zitten maar meer met je been te sturen.
De vos mag imo ook meer op de achterhand komen. Probeer wat meer met de motor bezig te zijn en wat minder met het hoofd, dat komt dan vanzelf wel!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:54

Ik zou toch graag willen weten op welk niveau TS nu werkelijk start op dit moment. Of rijd je helemaal geen wedstrijden?

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 11:54

Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:55

virgin_lady schreef:
Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.

Lieve kind, dit is niet de manier.. Echt niet..

Kymalin

Maar je rijd dus helemaal geen wedstrijden?

Barmat

virgin_lady schreef:
Heb van 2 verschillende les met de schimmel van een andere dan met de vos. Omdat ze op 2 verschillende plaatsen staan.

Zal eens vragen wanneer hij zijn bit weer in kan.

Die instructeur van de schimmel per direct er uit knikkeren!!!

Over de vos kan ik weinig zinnigs zeggen, maar als hij/zij jou een piroutte in galop wil laten rijden vanaf de hoefslag dan heb ik er ook ernstig mijn bedenkingen over, want dat is NIET de juiste manier.

Mijn mening: zoek een andere instructeur, eentje die jou niet voorhoud dat je daadwerkelijk op L/M niveau rijd en eentje niet je niet zulke optomingen als martelwerktuig laat gebruiken.

Verder: het volgen van een paardenopleiding is niet relevant aan je niveau. Ook daar heb je prutsers en beulen tussen zitten, dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten eerlijk gezegd Lachen

Duke

Nou, nou, mensen, met deze aanvallende woorden jaag je TS alleen maar tegen je in het harnas. Ik ben het met de meeste eens, en deze foto's roepen ook wel wat weerstand op bij de meeste bokkers. Ook bij mij. Doet zeer aan je ogen, maar het kan wel iets beschaafder.

Dus... alle kritiek en waarschuwingen zijn al gegeven.

Wel wil ik je dit advies nog geven: Je zet neer dat je aan oprichting werkt, maar dat is een stap (meerdere stappen) te ver voor jullie. Werk juist eerst aan voorwaarts, neerwaarts, om de achterhand te versterken en meer draagkracht op te bouwen. Dit paardje (en jij) zijn nog helemaal niet toe aan oprichting.

Edit: Ik vind persoonlijk de hackamore echt gevaarlijk gebruikt. Dat zeggen er meer hier, maar deze waarschuwing kan niet vaak genoeg gegeven worden. Je breekt de neus van die pony op deze manier heel snel.
Laatst bijgewerkt door Duke op 03-09-08 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Umpiedumpie

Ja, maar er is een verschil tussen Z1 en ZZZ.
Buiten dat moet de ruiter dan ook wel klaar zijn om Z te starten......

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:56

Jouw instructrice vind ik niet helemaal geschikt en zulke uitspraken vind ik helemaal raar. Eerst maar eens goed leren rijden en lekker gaan starten. Waarom in een jaar naar de Z, wat is daar het nut van?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:56

virgin_lady schreef:

Ok onmiddelijk weg bij die instructeur dus! Komop, kan jij in een jaar ineens topsport beoefenen uit het niets? denk het niet!
Ik begin te twijfelen aan de waarheid van dit topic.... gezien de reacties van de ts en haar naam.... kan me herinneren dat er meer onzin topics zijn geweest!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:57

dat is echt onzin dat ieder gezond paardf in een jaar naar de Z kan,je kan toch niet ieder paard over een kam scheren,net als de ruiter?

verder wens ik je veel wijsheid en succes toe,en ik hoop dat je inziet dat het op deze manier nog niet goed gaat komen

(ik vraag me ook af of dit allemaal wel klopt)

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:57

virgin_lady schreef:

ja zou best kunnen

maar ik zou het liever lekker rustig aan doen,

en zelfs op deze manier is het met een gezond paard zeer ongezond om binnen het jaar zo hoog te willen rijden.

maar we wachten op jou visie van de foto's

vertel eens wat jij ziet wat er anders kan,

misschien dat het moeilijk is om dat te vertellen maar probeer het eens

hierdoor kunnen wij je juist helpen, en wie weet eindig je ooit dan in het ZZZ

we wachten met smart

gr

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:58

virgin_lady schreef:

Klopt, dat is ook mogelijk!
En op zich goed dat je 3x in de week les neemt, alleen dit is niet de juiste manier... Echt niet!
Neem het nou van ons aan en probeer op de juiste manier (lees: basis) je beestjes aan het lopen te krijgen..
En de instructie die je krijgt is echt niet de juiste! Ik hoop dat je dat inmiddels wel door hebt na al ons commentaar!!

eknein

Een jaar naar de Z rijden is echt al bijna niet te doen, tuurlijk zal het een enkeling lukken. Maar ga er maar niet van uit.

Elke topruiter begint bij de basis. Als de basis niet goed is zul je echt nooit aan de rest toe komen. Dus stort je maar op de gehoorzaamheid, ontspanning en laag en rond rijden.

Daar gaat het veel sneller van. Als je vanuit het niks ZZ oefeningen gaan doen snapt je paard je toch niet. Het paard moet jou toch ook een beetje leren kennen? Denk je dat die alles gelijk snapt Haha! .

monique4

Ik moet nu toch echt even reageren, ik vind dat je nogal laconiek reageert op alles, iedereen trekt zich het lot van het schimmeltje aan, en jij hebt het maar over presteren.
Sorry, ik heb een gezond paard, maar helaas ben ik niet in 1 jaar in het Z gekomen, dat zijn er maar heel weinig die dat kunnen, door fatsoenlijk en met respect hun paard te rijden en beschikken over de nodige talent.

Ik zou zeggen, zoek zeker een andere instructeur, een die niet in eerste instantie aan presteren denkt maar rijden met respect voor je paard.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:59

Oooooh wat een dommie.

Een paard kan inderdaad in een jaar naar het Z! (hard werken)
Maar dit komt niet echt over alsof je het paard plezier gunt in het rijden, maar alleen jezelf naar het Z wilt en dat is ten nadele van het dier...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:59

virgin_lady schreef:

Om dit paard in een jaar naar de Z te rijden zul je toch eerst een hoop in de basis moeten verbeteren. (ook jouw basis!) Dat ga je op deze manier echt niet redden! Ieder gezond paard is naar de Z te rijden, maar niet in een jaar. Dat is niet de goede manier. En ook geen maatstaf, het duurt zoalang als het duurt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:00

Dit kan je toch niet serieus menen, je moet een grapje maken.

In ieder geval lijkt dit nog helemaal nergens op, ook nog niet op M of L niveau, wat jij zegt nu ogeveer te rijden met deze paarden.

Dus dit lijkt me een grapje.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:00

ik denk ook dat binnen een jaar in het Z echt veel en veel te hoog gegrepen is. Ik ken 1! iemand die het misschien zou redden met haar paardje maar die het omwille van het dier niet doet. Daarbij heeft zij ook wel de nodige ervaring en talent

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:01

1 april is al geweest, maar dat gevoel krijg ik echt bij het zien van jouw foto's en het lezen van jouw reacties.
Hoewel het al meerdere malen gezegd is, herhaal ik het ook nog maar een keer.
Basis. Voorwaart, neerwaarts. Ontspanning!
Een andere instructeur zoeken, die je vanaf deze punten les kan geven. Het allerbelangrijkste!

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:01

de schimmel trainden we niet op ZZ maar L niveau maar de bedoeling dat hij naar het Z gaat.
de vos M2 niveau en wilde ook graag naar het ZZ ermee.
De poging piroutte was niet tijden de les. Maar omdat die pony superveel ervaring heeft dacht ik ik zals eens kijken hoever we zijn. In de les oefenen we die dingen niet. Alleen dus wijken achterwaarts gallop overgangen verzamelen etc. beetje standaard dingen.