Twister bij mij voor het eerst op bokt @ WORKK!!! [TROTS]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Twister bij mij voor het eerst op bokt @ WORKK!!! [TROTS]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:37

Watch_Me schreef:
Meis ik heb een tip voor je.
Koop een groter zadel voor je pony en dan zul jij al een stuk beter op je paard zitten zodat het plaatje al helemaal veranderd.
Je bent echt te groot voor je zadel, kan ook niet echt lekker zitten.
Kijk het plaatje is niet top, maar het kan echt nog wel.
Waarom moet bokt nou overal op zeiken zeg, het plaatje moet PERFECT zijn anders word je de grond ingestampt.
Als je wat dikker bent of langer etc etc kun je bijna al geen topic meer plaatsen omdat je dan helemaal wordt afgezeken.

Dat bedoel ik idd. Het plaatje past nog prima. Een halve inch grotere zadel geeft al een heel ander beeld.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:40

sjonge jonge jonge here we go again.
Klinkt me heel bekend in de oren dit allemaal.

Ja voor het plaatje is ze te groot, maar ik denk dat bokt hier vrij weinig verandering in kan brengen. Dus waarom door pushen?

Let op je eigen houden, probeer ook niet te ver achter in het zadel te gaan zitten, op sommige fotos zit je namelijk best goed in je zadel. Maar op veel fotos zit je helemaal achterop de lepel.
Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad,terwijl mijn zadel mij prima past. Probeer je bekken goed te kantelen, dat heeft bij mij iig geholpen. Succes!

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:51

Ik vind dat het op veel foto's lijkt dat je met je voeten zijn voorbenen bijna raakt of raakt. Dit lijkt mij(en ik ben nog een leek) voor de pony niet echt prettig.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:54

rindin schreef:
* Zit met stijgende verbazing te lezen *
Ik vind je egoïstisch tegenover de pony. Ten eerste vind je dat je best op deze pony kan rijden, want JOUW leven is geen leven zonder paarden.. Maar tegen iemand die wel een leuke reactie geeft zeg je dat ernaast lopen net zo leuk is :? Kijk nou zelf eens goed naar de foto's, jij bent te groot en je zadel en pony zijn te klein. 1 en 1 is 2, ga er lekker naast lopen!

Dat gaat over mij en onze verzorgshet van 85 cm. Deze is volledig beleerd voor kar en onder zadel. Is leergierig, makkelijk en nieuwsgierig. Een heel ander beestje dan Twister. Ik haal het dus echt niet in mijn kop om op hem te gaan zitten (dat laat ik mijn kids wel doen van 3 en 6). Maar ik longeer die shet en ga Lange Teugelen met hem. Dat vind IK leuk. En de TS misschien wel niet? Het is een fijn werkpaardje die dat echt leuk vind.

Mennen en longeren etc wordt hier geopperd voor Twister. Nogmaals: ik zou het na moeten vragen maar mij staat bij dat dit soort zaken met Twister niet te doen zijn, niet leuk en dat hij het ronduit vervelend vindt. Bereden worden vind ie wel leuk. Een klein jong ruitertje erop zetten is aan de riskante kant. Het is echt geen kinderpony. Het is een pony voor een sterk in de schoenen staand persoon en die zijn helaas vaak groot. Je zou kunnen zeggen dat Twister te klein is voor zijn ego en karakter. Oordeel dus a.u.b. niet over wat er wel met hem gedaan kan worden als je de pony alleen op een foto ziet. Er zijn pony's die houden van longeren en lange teugelen etc en er zijn pony's die dit dus echt niet leuk vinden. Net zoals je springruiters en dressuurruiters hebt. En ruiters die graag op een pony zitten en ruiters die het ook leuk vinden om erachter te lopen.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:10

Citaat:
Een klein jong ruitertje erop zetten is aan de riskante kant. Het is echt geen kinderpony. Het is een pony voor een sterk in de schoenen staand persoon en die zijn helaas vaak groot.

Maar zijn er dan geen ruiters te vinden die klein, sterk, volwassen zijn en ervaring hebben?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:18

mik1981 schreef:
Citaat:
Een klein jong ruitertje erop zetten is aan de riskante kant. Het is echt geen kinderpony. Het is een pony voor een sterk in de schoenen staand persoon en die zijn helaas vaak groot.

Maar zijn er dan geen ruiters te vinden die klein, sterk, volwassen en ervaring heeft?

Euhhh Nee? Vork

Ikzelf ben 1,60 en de eigenaar is al kleiner dan ik ben. De TS is 3 cm groter dan de eigenaar. Ik schat zo in dat TS dus ongeveer net zo lang is als ik ben. Wij zijn alledrie dus al klein. En volwassen dus. Ik ben dus te zwaar (geef ik ruiterlijk toe Koe ) en dus niet geschikt. TS is dus net zo lang ongeveer en licht genoeg en wordt door velen dus als te lang bestempeld. De eigenaar is dus iets kleiner en van hetzelfde gewicht als TS. En die wordt zelfs al als wat te lang gezien.

Vraag: waar vind je een volwassen doorgewinterde ruiter onder de 1,60 met ene goed gewicht voor een pony die van aanpakken weet???

Geloof me, de tieners hier zijn OF nog langer dan TS OF absoluut niet volleerd OF staan niet sterk in hun schoenen. En dan heb je nog het aspect van hoe er met het dier omgegaan moet worden (niet trekken, schoppen, in de krul trekken, zagen, onverantwoord crossen, slaan etc). Want als er 1 ding is waar de eigenaar oplet is dat er met respect met het dier wordt omgegaan (En dan nu dus niet komen met: een te lange ruiter is ook geen respect. Ik heb het hier over de manier van rijden en de omgang met het paard).

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:20

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar bokt kennende weet ik al precies waar het allemaal overgaat..

Waarom mag de TS geen plezier met haar pony hebben omdat ze toevallig wat langer is dan de 'norm' doet voorschrijven?? Ze is waarschijnlijk niet veel zwaarder als kortere mensen, dus wat maakt het dan uit? Het ziet er niet naar uit dat de pony er last van heeft...

TS, ik vind het er goed uit zien hoor! Probeer alleen niet te ver achterop je zadel te gaan zitten, misschien is idd een groter zadel een optie..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:25

qua gewicht kan je pony het goed hebben
maar qua lengte echt niet
je kan jezelf wel wat wijs maken maar je pony heeft wel degelijk last van jou lengte
door je lengte breng je je pony uit balans

je bent maar een paar cm kleiner dan mij en ik heb zelf een paard van 1.68 en soms denk ik zelfs wel van dat ik iets te groot ben
maar dat kan dus niet
als je bij mijn fotos in mijn profiel kijkt zie je dat het ook prima past
maar zo kleine b pony waar jij op rijdt kan echt niet
het is niet eerlijk tegenover de pony dat je daaraan niet wilt toegeven

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:29

Zilfstar schreef:
Euhhh Nee? Vork

Ikzelf ben 1,60 en de eigenaar is al kleiner dan ik ben. De TS is 3 cm groter dan de eigenaar. Ik schat zo in dat TS dus ongeveer net zo lang is als ik ben. Wij zijn alledrie dus al klein. En volwassen dus. Ik ben dus te zwaar (geef ik ruiterlijk toe Koe ) en dus niet geschikt. TS is dus net zo lang ongeveer en licht genoeg en wordt door velen dus als te lang bestempeld. De eigenaar is dus iets kleiner en van hetzelfde gewicht als TS. En die wordt zelfs al als wat te lang gezien.

Vraag: waar vind je een volwassen doorgewinterde ruiter onder de 1,60 met ene goed gewicht voor een pony die van aanpakken weet???

Geloof me, de tieners hier zijn OF nog langer dan TS OF absoluut niet volleerd OF staan niet sterk in hun schoenen. En dan heb je nog het aspect van hoe er met het dier omgegaan moet worden (niet trekken, schoppen, in de krul trekken, zagen, onverantwoord crossen, slaan etc). Want als er 1 ding is waar de eigenaar oplet is dat er met respect met het dier wordt omgegaan (En dan nu dus niet komen met: een te lange ruiter is ook geen respect. Ik heb het hier over de manier van rijden en de omgang met het paard).

Maar dan is de eigenaar dus helemal geen 3 cm. kleiner dan de TS, want de TS is 1.65, en in dr profiel staat zelfs 1.68 Nagelbijten / Gniffelen
Dat verklaart ook direct waarom de eigenaar er wat beter op past.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:30

Ik het profiel staat trouwens dat de TS 1.68, dat ik dus 8 cm groter dan dat jij bent. Ik denk dat als je op Bokt een oproepje plaats om iemand te zoeken met het juiste profiel dat je echt wel iemand vind die geschikt is.
Op de foto's raakt ze bijna of ze raakt ze, de voor benen van de pony. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar goed daarin kan ik fout zitten. Ik zie wel dat ze echt niet te zwaar is. Maar snap de reacties van de mensen wel. Tuurlijk heeft ze plezier met der pony en dat is ook belangrijk maar ik vind wel dat ze wat met het commentaar kan doen. Ze plaats immers foto's om commentaar te krijgen.
Ik vind dat je dan ook serieus wat met dat commentaar kan doen. Daarop antwoorden dat de eigenaar het niet erg vindt dat ze wat te groot is is niet kritisch kijken naar wat er nu echt gezegd wordt.
Hoe weet ze bv dat de pony er echt geen last van heeft? Dus als een pony haar er niet afgooid heeft de pony geen last? Dat de pony niet protesteert wil zeggen dat ze er geen last van heeft? Ik ben serieus benieuwd hoe je kan weten of een pony geen last van je heeft.
En mag ik even vragen wat deze smilie Vork betekent?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:35

x_Marr schreef:
Zilfstar schreef:
Euhhh Nee? Vork

Maar dan is de eigenaar dus helemal geen 3 cm. kleiner dan de TS, want de TS is 1.65, en in dr profiel staat zelfs 1.68 Nagelbijten / Gniffelen
Dat verklaart ook direct waarom de eigenaar er wat beter op past.

Sja... Wat maken nou die paar cm uit? 165, 168, ik 160, eigenaar dus ook iets van 160...
Het verschil is dus iets van 8 a 10 cm. Waar hebben we het over? Als TS nou 180 was ja, dan heb je een punt.
De vraag was of er een klein genoeg iemand te vinden is dus ben ik met onze lengtes aan de haal gegaan.
Ik heb eigenaar nooit opgemeten Knipoog maar zo uit mijn hoofd zeg ik dat ze kleiner is dan ik.
De eigenaar is volgens mij dus de kleinste van ons 3 en die wordt door sommigen al te lang gevonden.

Blijft mijn vraag: waar halen we dan een goede ruiter vandaan kleiner dan 155?

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:38

Ik vind het opzich wel mee vallen hoor, dat je te groot voor hem bent. het zit net op het randje. gelukkig ben je niet te zwaar voor hem, en zet je hem ook niet te erg aan het werk. Misschien is het wel leuker als je hem voor een karretje gaat beleren! dan kunnen jullie samen nog heel lang genieten. als je op hem blijft rijden, moet je idd niet zo achter in je zadel gaan zitten.
veel plezier nog!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:41

mik1981 schreef:
En mag ik even vragen wat deze smilie Vork betekent?

In mijn ogen gewoon een leuke smilie om de luchtigheid in mijn antwoord aan te geven Vork

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:43

jUst_eVa schreef:
Ik vind het opzich wel mee vallen hoor, dat je te groot voor hem bent. het zit net op het randje. gelukkig ben je niet te zwaar voor hem, en zet je hem ook niet te erg aan het werk. Misschien is het wel leuker als je hem voor een karretje gaat beleren! dan kunnen jullie samen nog heel lang genieten. als je op hem blijft rijden, moet je idd niet zo achter in je zadel gaan zitten.
veel plezier nog!

Als je het topic doorleest zul je zien dat ik aangeef de pony ook te kennen en weet dat dit dus echt niet leuk is voor en met hem?
Hij heeft echt een gebruiksaanwijzing en daarbij: niet elke pony is geschikt voor de kar!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:47

het is nu de tweede welsh pony die ik zie binnen 24 uur die er absoluut niet door is en z'n rug volledig wegdrukt,ik heb het helemaal niet eens over de lengte of het gewicht van ts,ik wil maar een ding zeggen....neem les,en LUISTER ook naar degene die les geeft......

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:01

ik ben het eens met de reacties over het zadel en je lengte.
ook vind ik dat je de sporen beter af kunt laten als het al een pony is die overal heftig op reageert en de bak door racet.. Lachen
als je per see op deze pony wilt blijven rijden zou ik veeel meer aan de ontspanning gaan werken.
de pony drukt zijn rug nu helemaal weg en daardoor kunnen blokkades komen.
lekker veel stappen en stelling vragen, (slangen)voltes-, 8jes, gebroken lijnen enz. rijden.
dit allemaal om je pony losser in het lijf te krijgen.

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:03

pfff beginnen we nu weer! Tis echt zooo verschrikkelijk vermoeiend dit.

Ik zal niet ontkennen dat je wat groot bent. Maar goed hij heeft er naar jouw zeggen geen last van en ik zie ook niet dat hij last van je heeft. Maar blijf wel goed opletten!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:05

Moet er dan per se gereden worden? Ik snap dat echt niet
Je hoeft helemaal geen passende ruiter te zoeken, je hoeft aleen te zorgen dat het beessie genoeg beweging krijgt, en dat kan heel makkelijk zonder ruiter..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:35

toscan schreef:
Ik rijd nog omdat ik me nu even goed voel .... en omdat ik sinds mn geboorrte het word paard ken en zonder paard heb ik geen leve ... ik moet mijn emoties bij paarden kwijt jullie mogen me raar vinden maar als je weet wat in me afspeelt .. is dat mijn enigste optie .. sorry hier voor !

Ik denk ook aan de pony .. maar als de eigenaar zegt dat ik te groot ben praten we verder .. zei is 3 cm kleiner dan mij .. en weegt ietsjes meer.. als wij van deze pony'tjes houden dan moeten wij er mee door gaan ! Ze heeft al meerdere keren deze pony's gehad .. en die hebben er nooit wat aan overgehouden zover wij weten ...

Heb niet alle reactie's gelezen maar wil even volgende kwijt. Ik heb me hele leven gereden maar door een ongeval kan ik door o.a. me rug niet goed meer rijden. Ik ben alleen in staat me te ontspannen op paard. (Heb veel spierproblemen) toch doe ik dat mijn paard niet aan. Hoe graag ik ook zou willen. Ik heb hier een pony staat die ik ook erg graag zou rijden maar ben te zwaar. Misschien zou ze het best kunnen hebben maar doe het niet. ook niet 1 keer, als je echt van paarden houdt dan zijn er genoeg andere leuke dingen. Zo heb ik een leuke berijder gezocht die ik les geef. geeft ook voldoening.

Mijn advies is zoek een ander bijrijdpaard wat bij je past en zoek een passende voor deze leuke pony.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:42

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.