Tosca (welsh) @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Tosca (welsh) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:49

Liins schreef:
Wilawander schreef:
Een pony met wat voor een vorm van bronchitis dan ook hoort niet onder het zadel. het is zo een vorm van dampigheid. Zou met zoiets alleen stappen.

Shannon heeft ook Brochitus, word ook gewoón gereden!
DA heeft als advies gegeven, rijden mag.. maar hou het beperkt
en bouw het op. Zodra ze benauwd word, gaan we stapen tot
het beter gaat en we rijden door. Of althans, de verzorgster nu.

Dus alleen stappen, hoeft niet met een Brochituspaard.

Is toch hetzelfde als een Astmamens. Mag die dan ook nooit meer Paardrijden? Hardlopen?
of iets?

TS:
Leuke pony! commentaar is gegeven, en misschien is les een idee voor jou
en je pony. Lachen

Ten eerste is Astma geen Bronchitis. Ik dacht toch ergens te hebben gelezen dat de pony hoest tijdens het rijden. Bij elke hoest kunnen er longblaasjes kapot gaan. Doe je dit te lang dan wordt de pony dampig. En dan is het rijden voorbij.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een dierenarts zegt van ga maar rijden. Ja stappen maar niet draven en dergelijke. Wordt de pony dan benauwd dan heb je al veels te veel gedaan.

Ik heb best medelijden met deze pony. Bronchitis en dan zo gereden worden met teveel belast. Weggedrukte rug enz. Hoop dat er in een paar jaar nog iets van over is.

Jongens wees zuinig op een dier......... Bloos

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:51

Keedie schreef:
Ik trek niet aan de teugels,maar tos moet elke keer hoesten, vandaag haar open mond. Nagelbijten / Gniffelen
In iedergeval, mn tenen ( schaaaam schaam) ik moet rechtop zitten, en weer die handen!
Afbeelding

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:18

Ik wil alleen even zeggen; pas op dat je je hakken niet te veel uitdrukt! op sommige foto's druk je ze helemaal nar beneden, zo kan niet veren door je enkels wat dus wel de bedoeling is!
Ik denk dat jullie ook lekker moeten oefenen op met zit rijden Ja
Is ze altijd zo schrikkerig? dat lijkt me best vervelend, zeker als je haar daarom niet kan laten ontspannen..

Dienekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:25

LEuk pony!
<Maar ben je niet een beetje te zwaar en te groot??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:25

Dienekeee schreef:
LEuk pony!
<Maar ben je niet een beetje te zwaar en te groot??

die vraag lijkt me wat onnodig

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:17

Omdat TS het topic zat is reageer ik hier voor de laatste keer aangezien mijn vorige reacties ook zijn weg gehaald.
@ Lieniemini: Pony is niet altijd zo schikachtig hoor, van de week ging het ook erg lekker.

@ de rest: Jullie zijn geen DA of tenminste misschien wel maar jullie hebben deze pony niet onderzocht dus jullie kunnen niet zeggen dat er over een jaar oid niets meer over is van deze pony

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:20

Kamy schreef:
Vooral op de laatste foto wekt de TS de indruk van: Vasthouden en overleven. En zo heb ik ook een tijdje op mijn jonge dier rondgestuurd: "op hoop van zegen". En dat werkt dus niet!!!! Want dan weten ze dat ze de baas zijn over de ruiter.Mijn paard ging tekeer alsof het een wild beest was, en ik zat bang vast te houden. Terwijl wanneer ik op dat moment de teugels los gaf en zelf ontspande, was er voor mijn paard geen lol meer aan om wild te doen. En dat straalt Tosca ook een beetje uit op deze foto's. Ze wekt geen "bange"indruk, maar ze kijkt meer van "hmmm, waar zit een kabouter die het op mij gemunt heeft?". En TS kan het niet omzetten naar ontspanning.
En daarvoor zal ze toch echt haar handen lager moeten houden, en ZELF ontspannen! Vaak is het een kwestie van bluffen. Diep zitten, diep uit de buik ademhalen (voor de yoga mensen onder ons Knipoog ) en de teugels ontspannen in een contact houden. Niet de vuisten dichtknijpen en de armpsieren spannen, maar juist ophoudingkjes maken met losse armen.Laat die armen voor je gevoel maar "vallen". Dat lost meer op dan vasthouden. Paard is toch sterker en wint het toch! En zo kijkt Tosca ook een beetje: Ik heb mijn ruiter volledig onder controle! Ipv andersom....

om de eerste zin moest ik wel even positief lachen.
Misschien is dit wel zo ja, en dat Tos de kabouters opzoekt kan inderdaad ook wel zo zijn.
Zal dit morgen doorgeven aan TS

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:22

Is de pony uberhaupt WEL onderzocht en is er groen licht gegeven?
Voor gewicht + lengte ruiter en rijden met bronchitis?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 05:47

rijden op een pony die hoest is echt niet verstandig.........
ik ben ook benieuwd,is ze onderzocht?

ik moet zeggen dat ik haar wel heel mooi wit vind

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 06:25

Desperado_ schreef:
Omdat TS het topic zat is reageer ik hier voor de laatste keer aangezien mijn vorige reacties ook zijn weg gehaald.
@ Lieniemini: Pony is niet altijd zo schikachtig hoor, van de week ging het ook erg lekker.

@ de rest: Jullie zijn geen DA of tenminste misschien wel maar jullie hebben deze pony niet onderzocht dus jullie kunnen niet zeggen dat er over een jaar oid niets meer over is van deze pony

Dan mag je ook nog vertellen waarom deze foto's geplaatst zijn! Wat was het doel? Tips krijgen toch? Dat wil iedereen op HAW. Maar de tips zullen zeker niet positief zijn, kan gewoon weg niet.

Als deze pony op een manege zou staan zou TS er niet op komen. Daar zou een klein licht meisje of jongen een beginners les op mogen rijden, zeker geen galop met 60 kilo op zijn rug. Alleen al vanwege het hoesten.

In een ideale wereld zou de pony gewoon rust krijgen en hopelijk goed kunnen uitzieken. Als je er perse iets mee wilt doen, longeer hem dan en ga aan de hand stappen. Wie weet voorkom je dan dat het chronisch wordt.

Maar foto's plaatsen( wie weet zelfs trots zijn op je rijkunsten) nee, niet doen. Tenzij je erop uit bent om een stroom van kritiek over je heen te krijgen!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:12

Desperado_ schreef:
Kamy schreef:
Vooral op de laatste foto wekt de TS de indruk van: Vasthouden en overleven. En zo heb ik ook een tijdje op mijn jonge dier rondgestuurd: "op hoop van zegen".

om de eerste zin moest ik wel even positief lachen.
Misschien is dit wel zo ja, en dat Tos de kabouters opzoekt kan inderdaad ook wel zo zijn.
Zal dit morgen doorgeven aan TS

Ik ben nu bezig met een jong dier en die is net ruim een half jaar onder het zadel. En zodra ik erop zit gaat ze kijken hoe mijn bui is. Overal zitten kabouters en enge dingen. En ik neem vaak een te afwachtende houding aan, zodat ik haar ruimte geef om kabouters te gaan zoeken. Dat noemt mijn instructeur dan "op hoop van zegen"en blijven zitten en overleven". Als ik haar dan bezig hou en uitstraal "wij gaan werken, en ik neem de leiding" dan doet ze ook geen moeite meer om kabouters te zoeken.
En dan hoef je echt niet superstreng te worden, het is ook vaak een rustig gevoel dat in je zit, dat je uit moet stralen. Maar ja, dan moet je je wel rustig voelen van binnen Bloos En het is soms erg lastig om rustig te blijven, als het dier onder je alles behalve rust uitstraalt! Maar er moet toch echt iemand rustig blijven! Knipoog

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:33

Desperado_ schreef:

Is het jou paardje ?
dan ik zal me toch echt verschrikkelijk schamen.
Dit is een goed voor beeld van echt overduidelijk te groot zijn , daar hoef je de pony niet voor te kennen. Knipoog

Ik vind dit alles trouwens te belachelijk voor woorden , rijden terwijl overduidelijk te groot en te zwaar bent , op een pony die hoest Gestoord

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:57

Desperado_ schreef:

Je hoeft geen dierenarts te zijn om dat te kunnen zeggen. TS zegt duidelijk dat de pony steeds hoest tijdens het rijden. Je ziet het ook duidelijk op de foto. Van zoiets schieten me de tranen in de ogen.....

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:32

tjoh tjoh!
dit is dus egt bokt!
om zo iets een hele scene te maken!
ik vind het een leuke pony en oke hij loopt wat hoog met ze hoofd dus ontspanning heeft ie misschien niet maar over dat te groot en te zwaar??
zien jullie dat de pony het vervelend vind?
ikke niet hoor..
ik heb een mini shet gehad waar ik ook gewoon op zat en op draafde dat vond ie geweldig als deze pony het egt vervelend vind dan zou hij het wel laten merken dus ga niet een hele scene schoppen over dit meisje en haar pony laar er gewoon in haar waarde als jullie een topic openen en mensen gaan zo over jou en je pony praten vinden jullie het ook niet leuk! en dat je een reactie geeft prima maar ik snap niet dat het zo moet hoor!

ik zat even een tijdje te lezen en ik dacht bij me zelf jongens maak er niet zo'n discussie van!

ik vind je pony heel leuk hoor!!

groetjes

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:35

barriChelloO schreef:
tjoh tjoh!
dit is dus egt bokt!
ik vind het een leuke pony en oke hij loopt wat hoog met ze hoofd dus ontspanning heeft ie misschien niet maar over dat te groot en te zwaar??
ikke niet hoor..
ik heb een mini shet gehad waar ik ook gewoon op zat en op draafde dat vond ie geweldig als deze pony het egt vervelend vind dan zou hij het wel laten merken dus ga niet een hele scene schoppen over dit meisje en haar pony laar er gewoon in haar waarde als jullie een topic openen en mensen gaan zo over jou en je pony praten vinden jullie het ook niet leuk! en dat je een reactie geeft prima maar ik snap niet dat het zo moet hoor!

ik zat even een tijdje te lezen en ik dacht bij me zelf jongens maak er niet zo'n discussie van!

groetjes

Dan moet je nog veel leren over communicatie. Paarden laten dingen zien dmv seinen, en dit paard geeft er genoeg.
Ze worden alleen niet gezien...

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:40

ahahahah..
als ze egt te groot en te zwaar is! weet ik wel hoe een pony doet hoor!
deze pony kijkt vrolijk rent overal met er naar toe
maja ik zal het volgens jou niet zien he!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:01

Misschien zie jij iets wat wij allemaal niet zien..... Haha!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:09

barriChelloO schreef:
ahahahah..

tuurlijk, jij hebt er zo veel verstand van Slapen
vertel eens hoe ponÿ's het volgens jou doen en kom het dan eens uitproberen op mijn shets, wedden dat die rustig met je wegloopt, maar ook haar rug wegdrukt en met haar hoofd schudt. ponys zijn keihard voor zichzelf.
en volgens mij verschilt onze mening over vrolijk kijken erg, ik zie die foto namelijk niet.
en ik dnek dat je iets mist ja, kijk nog eens naar de foto's, dan moet je wat zien.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:50

barriChelloO schreef:
tjoh tjoh!
dit is dus egt bokt!
ikke niet hoor..

groetjes

Aan deze pony kan je over over over óver duidelijk zijn dat ze te zwaar is.
als jij dat niet ziet , licht dat eerder aan jouw & dan zou ik me toch nog maar een keer in paardentaal gaat verdiepen. Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:39

ohw ohw ohw.. nog steeds geen slotje op dit topic? Verbaast me een beetje! Bloos

Ik blijf nog steeds bij mijn standpunt.

barriChelloO schreef:
ahahahah..

Dan vraag ik me toch echt of jij mij met onderbouwende kritiek even wil uitleggen waarom de pony zijn buikspieren niet aan kan spannen, en doormiddel van dat aanspannen de rug los kan laten zodat ze daarmee ook de achterhand beter onder de massa kan plaatsen en waarom ze niet met het hoofdje naar beneden zal gaan lopen?

Kan je wel zeggen ja ze is schrikkerig, ze ziet bakkabouters maar dit is niet wat dit paard aan het doen is.. dit paard met zijn houding en gedrag iets vertellen at is duidelijk. Een van mijn paarden, is onwijs schrikkerig en kijkerig, en geloof me je gaat altijd voor een goede als die gaat, maar die loopt ook 99 van de 100 rondjes en oefeningen elke keer weer nagevelijk.

Zowel, ts en de handlanger (zoals ze overkomt) hebben nog heel veel te leren in de paarden wereld. En onderandere als een paard iets wil aangeven niet stug door rijden als je het niet voor elkaar krijgt want daar maak je meer kapot mee dan je lief is. en dan heb ik nog niet over de brochitis gesproken.

Meissie, mag ik jou ook een tip geven? richt jezelf is op een cursus athanomie van een paard, lichaams taal van een paard, en uitdrukkingen van het paard.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 06:45

barriChelloO vind jij de foto's er vriendelijk uitzien dan?
ja als je het niet wil zien misschien......

ik hoop dat de TS niet op jouw bericht afgaat maar verstandig kijkt en gaat reageren

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:13

tjonge jonge!
dit is dus echt bokt he!

laat haar even haar waarde graag? oke ze is wat te zwaar.
maar anders trekt de eigenaresse wel aan de rem hoor!

ze zegt zelf dat ze een niet zo'n goede dag hebben, kan toch?
de pony wie ik (heel wat jaartjes terug) bereed had dat soms ook wel eens en wou dan ook alleen rennen etc.

ts: misschien een ideetje om eerst 5/10 minuutjes te longeren zodat hij zijn energie kwijt kan?

verder: mijn buurpony( Clown naast ons huis stond een pony) die had ook bronchitus, die mocht ook gewoon van de da begeging krijgen, gewoon stap+ draf+ galop en zelfs balkjes lopen/sprongetje 20 cm!
gewoon lang stappen, stukje draf, stap stukje draf/galop etc.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:18

Waarom?????? pleurt ze die foto's dan op Bokt, als ze op een hoestende pony de bak rond scheurt????

Tenzij ze iedereen wil laten zien hoe het niet moet.....

Ze is te zwaar omdat de pony geblesseerd is, ze is te groot voor het zadel, ze is vreselijk eigenwijs en ze treitert daarom een pony.

Dat heeft niks met "in haar waarde laten" te maken, wij komen op voor de pony! Niemand in zijn omgeving schijnt dat te doen.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:35

Erg leuke pony en ja een pony kan veel houden maar het houd een keertje op de samenhang van bronchitus en dat je te groot bent is nou geen goede combinatie .. ik kon met mn 70 kilo ook niet meer op een iele D pony .. maar deze pony laat gewoon zien dat die het moeilijk heeft om met 60 kilo te rijden..
ik heb ook wel eens met mn 65 kilo op een dartmoor gezeten maar lees gezeten en eventjes gestapt zonder zadel ja dat ging maar ik dacht er ook geen moment aan om het langer dan 5 min te doen of tegaan draven .. tuurlijk zou je wel eens niet je dag hebben maar mischien moet je verder kijken dan dat .. als jij jezelf zo ziet , kan je toch niet denken nou wat een mooie combinatie ik kan je geen tips geven etc. omdat ze toch niet helpen jou houden is zo omdat je te groot bent voor die pony !!
is het niet qua gewicht is het wel qua lengte !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:42

Aangezien er weinig nieuws meer gezegd wordt en de meeste posts er op dit moment op gericht zijn de TS de grond in te duwen met enkel herhalingen op wat al gezegd is, hier een slotje.