Nero @ 2e klassieke dressuurles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Nero @ 2e klassieke dressuurles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:39

poes schreef:
smeetjoew schreef:
Niet door te gaan zitten plukken aan de voorkant, maar door ervoor te zorgen dat de energie in je pony blijft; en ja, dat resulteert vaak tot veel gewicht in je handen. Als je geen gewicht in je handen hebt, is het echt foute boel.

Sorry maar zo'n dingen vind ik om bij te huilen. Het is wel je paard zijn mond dat je in je handen hebt hoor!! Ik dacht dat dragen en activiteit net leiden tot lichtheid en zeker geen gewicht! Een paard dat goed loopt rijd je op je pinken, of nog beter, zelfs zonder teugels!

Dat is je streven ja! Ik heb het nu alleen over dit verband. Het lijkt mij vrij logisch ja, dat je streeft naar zo min mogelijk gewicht, maar in dit stadium is dat niet de bedoeling. Dat is het enige wat ik aangeef; en of dat "om bij te huilen is", ligt bij jou en niet bij mij. Maar wat vriendelijker zijn zou ik wel op prijs stellen dan mij gelijk belachelijk te maken. Sorry hoor, Anky, dat jij niet kunt lezen! Zal ik eens vriendelijk terug doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:03

Ik ga heel even nog 1 ding duidelijk zeggen omdat ik per pb heb begrepen dat dit nogal onduidelijk is nu Lachen

Dani en ik zijn idd flink bezig om teugelcontact (elastische verbinding) te krijgen!

Dus die waslijnen worden idd verleden tijd, zo kan je idd niet veel! Dit is echt een groot punt tijdens de lessen en hier zijn we dan ook hard mee bezig!

Omdat ik echter niet wil terugvallen in het terugwerken met de hand, doen we dit op Dani haar tempo, en dit is gewoon moeilijk, zeker als je het totaal niet gewend bent!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:45

Hey Dani,

ik vind het al een hele vooruitgang en dan vergelijk ik het eigenlijk al met veel oudere topics.
Nero zit lang niet meer zo vast in zijn rug en ook jij zit veel meer ontspannen., vanaf nu kun je dus ook gaan werken aan het van de voorhand afkomen endergelijke want dat is niet 123 gedaan haha!
Wel wil ik je even attenderen op de houding van je onderbenen die steken wat naar binnen Clown komt goed!
Verder laat ik me ook niet teveel uit over klassieke dressuur want ik weet er ook niet het fijne van.

Voor de rest meld ik even dat papieren niet altijd wat wil zeggen, net zoals dat een goed lesgever niet goed hoeft te kunnen rijden.
Ik heb Deurne gedaan en je wilt niet weten hoeveel domme doosjes daar hun papieren halen en er geen ruk verstand van hebben Clown
Ik kan niet oordelen of de lesgever hier in kwestie wel of niet goed is maar ik weet wel dat Dani er blij mee is en de lesgeefster voor hun beide gaat, en dat is al veel waard.

Verder word ik doodziek van het eeuwige gezeur over het te zwaar zijn.
Iemand van 50 kilo kan meer kapot maken met slecht rijden als iemand die wat meer weegt, net als ik by the way, en bewust bezig is met zijn of haar paard.
Verder kunnen rug klachten allerlei oorzaken hebben, van een val in de wei tot het feit dat zijn bouw misschien wat minder ideaal is.
Niet iedereen is gegadigd met een goed figuur en bij sommige heeft dat ook een reden, dus houd AUB op met zulke reacties te geven zonder over kwetsende gevolgen na te denken en iedereen die goed na de foto's heeft gekeken ziet dat Nero lekker ontspannen loopt, dat het nog niet veel te maken heeft met hoe het moet in jullie ogen staat daar los van Knipoog

En dan nog de lengte, als zij al te lang is dan schop al die volwassenen maar eens van die gangenpaarden zoals ijslanders af! Knipoog

Ga zo door Dani en trek je er niks van aan want er zijn er genoeg die weten dat je goed voor Nero zorgt en dat je je er wel degelijk mee bezig houd!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:52

Af en toe wat meer respect zou geen kwaad kunnen hier...

pre: AMEN!

Hoe kan iemand aan een paar foto's e.d. afzien of de instructrice goed is? Doe even normaal zeg, dit is een momentopname. Dit valt me vaker op, dat men met een paar opmerkingen en/of foto's kan beoordelen of een instructrice goed is. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden zoals al is gezegd! Zet aub die oogkleppen eens af...

Dat gewicht.. eigenlijk wil ik daar niet eens op in gaan omdat het toch zinloos is maar toch kan ik het niet laten. Ja TS is wat te zwaar maar haar pony lijkt hier geen moeite mee te hebben en TS houd dit goed in de gaten en ze kent zelf haar pony het beste! Enne, een osteopaat die iets zegt wat niet in je eigen denkbeelden past is niet gelijk een slechte osteopaat... Erg vermoeiend!

Dani, ik vind jullie al echt vooruitgegaan hoor! Al meer oprichting en meer achterhand dan de 1e les. Ik vind het juist fijn om te zien dat iemand je les geeft in je eigen tempo, dat teugelcontact leren jullie vanzelf! Blijf wel goed op je eigen houding letten, je valt soms erg naar voren en steekt daarbij je benen naar achter. Ben benieuwd naar een volgend topic!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:55

smeetjoew schreef:
poes schreef:

Sorry maar zo'n dingen vind ik om bij te huilen. Het is wel je paard zijn mond dat je in je handen hebt hoor!! Ik dacht dat dragen en activiteit net leiden tot lichtheid en zeker geen gewicht! Een paard dat goed loopt rijd je op je pinken, of nog beter, zelfs zonder teugels!

Dat is je streven ja! Ik heb het nu alleen over dit verband. Het lijkt mij vrij logisch ja, dat je streeft naar zo min mogelijk gewicht, maar in dit stadium is dat niet de bedoeling. Dat is het enige wat ik aangeef; en of dat "om bij te huilen is", ligt bij jou en niet bij mij. Maar wat vriendelijker zijn zou ik wel op prijs stellen dan mij gelijk belachelijk te maken. Sorry hoor, Anky, dat jij niet kunt lezen! Zal ik eens vriendelijk terug doen.

Ik maak je nergens belachelijk, ik geef alleen aan dat het imo niet kan dat je "veel gewicht in je handen hebben " gewoon hoort bij het paardrijden. Het ligt dus idd bij mij. Als jij zo rijdt, kan ik daar weinig aan doen, enkel maar melden dat het iig NIET mijn manier is.
Mijn naam mag je anders zelf opzoeken is makkelijk zat te vinden, ik denk dat bovengenoemde ruiter net jouw mening over gewicht in de handen deelt Knipoog

Ik kan best lezen, al een jaartje of 18 ondertussen, en dat heb ik ook gedaan. Ik hoef het toch niet met je eens te zijn? En het is niet omdat ik het niet met je eens ben dat ik dus niet gelezen heb. Als ik moet leren lezen, moet jij een cursus logica gaan volgen Knipoog

Ik ben dus iig NIET overtuigd dat bij het trainen van paarden het normaal is dat er gewicht in je handen komt...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:09

vrouwke schreef:
Neroo schreef:
Ik ga niet af op papieren, ik kijk of de klik er is, en of de manier van lesgeven bij mij past.

het was maar een idee, ik denk dat die mensen een hoop voor je kunnen betekenen, toch?
die weten vaak hoe je dingen anders kan doen
of zeg ik iets geks.
probeer je alleen maar te helpen.

Dat wilde ik ook, maar ze wil gewoon de waarheid niet horen, dan krijg ik gelijk een grote bék.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:09

Natuurlijk weet bokt het allemaal weer zo veel beter en dit is al het zoveelste topic dat door die zelfde mensen verziekt wordt.
Beetje jammer.

Dani: Ik vind het er goed uitzien en zie wel degelijk verschil met de vorige les, jullie zitten op de goede weg!! Keep up the good work! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:10

Miracle_ schreef:
Dat wilde ik ook, maar ze wil gewoon de waarheid niet horen, dan krijg ik gelijk een grote bék.

Ach gut

En waar maak jij je druk over? Ga dan gewoon lekker niet meer reageren in dit topic?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:11

Nog zo een.. ^

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:15

Oke, dan delen wij die mening niet Poes. Maar je hoeft ook niet gelijk te beweren dat mijn opmerking "om bij te huilen is". Ik laat me niet belachelijk maken - zo zie ik het nl wel - door iemand tegen wie ik het niet eens heb. Ik bedoel het goed hoor en ik geef ook alleen maar mijn visie op paardrijden; dat jij dat niet zo vind, wil niet zeggen dat jíj het allemaal zo goed weet. Anders had je vast al wel naast Anky op het erepodium gestaan, nietwaar?

En nog een vraag; wat versta jij onder "gewicht"? Ik versta daar een of twee kilo onder en niet een drammerig paard.
Je hoort van achterenuit te denken en niet aan die voorkant te zitten poeren. Als ik rij, zijn mijn handen stil en zie je mijn nergens kneden. Hooguit sluit ik mijn beiden handen eens een keer, maar kneden e.d., daar kom je in veel gevallen niet verder mee, omdat je niet van achteruit werkt.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 27-08-08 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:16

Er is nergens een grote bek gegeven van mijn kant.

En HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, en dat heb je nog niet gegeven.

Dus kom met iets nuttigs, iets waar ik iets mee kan, of zeg gewoon helemaal niks Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:18

smeetjoew schreef:
Oke, dan delen wij die mening niet Poes. Maar je hoeft ook niet gelijk te beweren dat mijn opmerking "om bij te huilen is". Ik laat me niet belachelijk maken - zo zie ik het nl wel - door iemand tegen wie ik het niet eens heb. Ik bedoel het goed hoor en ik geef ook alleen maar mijn visie op paardrijden; dat jij dat niet zo vind, wil niet zeggen dat jíj het allemaal zo goed weet. Anders had je vast al wel naast Anky op het erepodium gestaan, nietwaar?

Nuja, een paard met druk rijden en met veel gewicht in je handen is toch sowieso uit den boze?
We proberen toch allen als streefbeeld een paard te hebben dat licht in de hand is?

En euh; ik zie poes jou toch echt nergens belachelijk maken buiten haar mening verkondigen.
De enige die hier iemand belachelijk aan het maken is ben jij door haar te associëren met Anky (en laat dat nu net NIET haar voorbeeld zijn Haha! )

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:19

jeetje zeg...

een advies niet aannemen omdat je daar een reden voor hebt is wat anders dan de waarheid niet willen horen hoor!
Fijn dat sommige mensen hier "de waarheid" in pacht hebben, maar er bestaan nog altijd verschillende visies op paardrijden en lesmethodes! En dat de TS en andere mensen hier niet onmiddelijk "oja je hebt helemaal gelijk, ik ben totaal verkeerd bezig bla blabla" zeggen wil niet zeggen dat je het niet wil horen! Misschien tijd voor een cursus communicatie?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:20

smeetjoew schreef:

En nog een vraag; wat versta jij onder "gewicht"? Ik versta daar een of twee kilo onder en niet een drammerig paard.
Je hoort van achterenuit te denken en niet aan die voorkant te zitten poeren. Als ik rij, zijn mijn handen stil en zie je mijn nergens kneden. Hooguit sluit ik mijn beiden handen eens een keer, maar kneden e.d., daar kom je in veel gevallen niet verder mee, omdat je niet van achteruit werkt.

Ik zou daar niet eens willen staan Lachen
Ik wou je niet belachelijk maken, maar ikzelf ben er idd nogal cru in dat paardrijden gewoon zo vriendleijk mogelijk hoort te gebeuren. Dat ik denk, betekent in geen geval dat ik het daarom ook feilloos kan. Ik durf in een gefrustreerd/angstig moment ook wel eens gewicht in mijn handen hebben hoor, of zelfs vanuit mezelf te veel druk geven. Maar dan zie ik dat als zware fout van mezelf, en niet iets wat erbij hoort snap je?

1 a 2 kilo gewicht vind ik persoonlijk erg veel ja.
*heft fles water op*
1 a 2 kilo op mijn ringvinger vind ik echt al heeeel veel gewicht en zo rijd ik dus echt niet.

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:22

wat een mooi beestje!
denk wel aan je voeten(dit probleem heb ik ook hoor Knipoog )
vind jullie eenn moie combinatie en een super leuk setje heb je Pling

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:24

Whisperramse; Dat weet ik natuurlijk niet. Knipoog Maar het is ook niet letterlijk bedoeld, je kan wel begrijpen wat ik bedoel toch? Knipoog
Ik vind van wel. Ik vind het niet gepast om zomaar mijn reactie te "croppen" tot 1 zin en te zeggen dat je mijn reactie om bij te huilen vind. Dat accepteer ik gewoon niet, klaar.
Ik respecteer ieders manier van rijden en doen, maar daarbij verwacht ik ook dat ik niet afgekraakt wordt. Zeker niet in andermans topic.

Heb je mij het woord "druk" zien gebruiken? Nee.
Dat bedoel ik ook helemaal niet. Jemig, hoe leg ik dit uit.
Je rijd je paard van achter uit en zorgt dat de energie in je paard blijft. Dit bedoel ik niet met trekken; absoluut niet. Maar als jij de energie die je erin stopt er voor uit laat lopen, heeft het toch totaal geen nut en loopt je paard toch gewoon op de voorhand? Dat is het enige wat ik heb willen zeggen met die reactie en die reactie vind ik niet om bij te huilen. Nou, je mag best huilen, wat je zelf wil; maar dat hou je maar lekker voor je. Ik ben niet geinteresseerd in andermans meningen continu, die alleen opduiken als ze denken iemand onderuit te kunnen halen.
Ik geef gewoon commentaar op de TS, that's it. Poes heeft toch helemaal niets te maken met dit topic? Als ze het er niet mee eens is, dan toch niet, maar je hoeft er dan toch ook niet op te reageren?

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:25

Euhm tja misschien wordt het niet gewaardeerd maar dat is dat een beetje jammer. Dan moet er niet om commetaar gevraagd worden of op internet gezet worden.

Ik vind het een super leuk paardje, jij lijkt me een super leuke gezellige meid. Ik denk alleen dat de match niet helemaal goed is. Absoluut niet vervelend bedoelt maar wel iets om over na te denken. Je paard heeft last van zijn rug begrijp ik uit je verhaal. Ik weet uiteraard niet waardoor dit komt. Maar na het zien van je foto's denk ik dat je wel begrijpt waar ik op doel. Jouw gewicht ten opzichte van je paard.. Vooral omdat hij al klachten heeft/ heeft gehad.

Verder je zal het weer helemaal moeten gaan opbouwen het rijden, dus het is niet eerlijk om er een mening over te geven. Voor jouw zelf is het super dat hij al weer zo loopt uiteraard. Ik vind het zelf er niet zo lekker uit zien. Maar na een tijd niet kunnen rijden om het weer lekker op te pakken, goed hoor.
Weer flink aan werken en hem vooral flink van achter rijden. Zorg hierbij dat je zelf goed op je kont zit, je recht gaat zitten en je benen netjes houd dit maakt het voor hem ook makkelijker. Over een tijdje nog eens foto's ?? kunnen we verschil zien Haha!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:26

Mij is geleerd om van achter energie erin te stoppen en die voor op te vangen d.m.v. licht contact

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:27

Mijn paard heeft juist helemaal geen last van rugklachten Lachen

Weet niet waar dat op gebaseerd word?

Nero had bij de ostheopaat 1 kleine blokkade in zijn rug, maar die kon niet van mij zijn, het rijden, of van een fout zadel Lachen

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:28

Ik vind dat je een superleuke aansprekende pony hebt Ja
Je mag wel proberen rechter op je pony te gaan zitten, dat geeft al een heel ander beeld.
Voor de rest vind ik het er heel vriendelijk uitzien. Ik zie het liever op deze manier dan op een gedwongen manier.
Succes met de volgende lessen Knipoog

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:30

Neroo schreef:
Er is nergens een grote bek gegeven van mijn kant.

En HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, en dat heb je nog niet gegeven.

Dus kom met iets nuttigs, iets waar ik iets mee kan, of zeg gewoon helemaal niks Lachen

Nee hoor, je bent ook hélemáál niet sarcastisch geweest ofzo.. Huilen van het lachen En tegen andere mensen ook.
Als je niet tegen de waarheid kan, of dit niet aan wil horen, zet jezelf dan niet op bokt, of geef gewoon een normale reactie terug.

Rijtechnisch commentaar? Je bent gewoon te zwaar en te groot, klaar.
Dat is mijn rijtechnische commentaar. En je hangt teveel in haar mond..
Het is om te janken.. Dat is mijn mening. En als die je niet bevalt, jammer.

Mening geven staat vrij hier, daar vraag je inmiddels zelf om.
Ben nog netjes begonnen in dit topic, en heb je met respect behandeld, maar als jij (en niet alleen jij) zo gaat doen, doe ik dat ook.. Lachen Ik laat niet over me heen lopen.

Citaat:
Mijn paard heeft juist helemaal geen last van rugklachten

Weet niet waar dat op gebaseerd word?

Nero had bij de ostheopaat 1 kleine blokkade in zijn rug, maar die kon niet van mij zijn, het rijden, of van een fout zadel

Waar dat op gebaseerd word? Op jou denk ik.
En waarvan komt die blokkade dan? Lijkt me niet dat die zomaar ineens tevoorschijn komt?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:31

poes schreef:
Ik zou daar niet eens willen staan Lachen
Ik wou je niet belachelijk maken, maar ikzelf ben er idd nogal cru in dat paardrijden gewoon zo vriendleijk mogelijk hoort te gebeuren. Dat ik denk, betekent in geen geval dat ik het daarom ook feilloos kan. Ik durf in een gefrustreerd/angstig moment ook wel eens gewicht in mijn handen hebben hoor, of zelfs vanuit mezelf te veel druk geven. Maar dan zie ik dat als zware fout van mezelf, en niet iets wat erbij hoort snap je?

1 a 2 kilo gewicht vind ik persoonlijk erg veel ja.
*heft fles water op*
1 a 2 kilo op mijn ringvinger vind ik echt al heeeel veel gewicht en zo rijd ik dus echt niet.

Oke, dat is ieders mening over Anky, maar daar gaat het op dit moment niet om. Haha. Knipoog

Een paard hoort toch te kunnen leren? In het begin is dit 1 a 2 kilo [als schatting], maar later het proces vordert dit steeds meer en wordt het gewicht minder. Dat is omdat je je paard aan het werk zet. Dat is het enige wat ik ermee duidelijk wilde maken. Ik snap ook heel goed dat het normaal is dat je je paard op je pinken wil kunnen rijden bij wijze van spreken, maar daar voorafgaande zit nog wel een proces waarbij 'ie meer gewicht in je handen legt.

Wat denk je dat ik met het gewicht in mijn handen doe? Ik kneed het niet "los" [oeee], en ik zet mn handen ook niet vast. Ik ondersteun het. Je hebt gewoon een iets zwaardere aanleuning. Maar als je verder wil komen, moet je toch je grenzen opzoeken, nietwaar? Een zwaardere aanleuning, door meer en zwaarder werk zie ik niet als iets verkeerds.
Want je kunt wel niets in je handen willen hebben, maar je moet wel blijven zorgen dat je wel aanleuning houd. En tuurlijk; het ene paard is totaal anders dan het andere paard. Maar ik reageer vanuit mn gevoel en deels met het verstand wat ik van paarden heb; that's all. Lachen

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:31

Oh sorry dacht dat gelezen te hebben in je begin bericht Knipoog Ik neem het terug Haha!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:32

Kimberley_ schreef:
Mij is geleerd om van achter energie erin te stoppen en die voor op te vangen d.m.v. licht contact

In grote lijnen bij mij ook. En in het begin krijg je wat meer gewicht in je handen daardoor.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:33

Nou neroo ik blijf wel genieten van je HAW foto's.Het gaat steeds beter.Probeer alleen wel aan je kapstokkies te denken Knipoog
Ik denk dat als je gewoon je gevoel blijft volgen het uiteindelijke resultaat er mag zijn!

En even off-topic: Voor een ieder..volgens de nieuwe regels dient er rijtechnisch commentaar te worden gegeven.Het is niet bedoelt om een discussie te starten over de verschillende manieren van rijden.

Enne Dani...zet hem op!
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 27-08-08 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt