paard wil mij van zijn rug afbokken tijdens de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lutjehorsy

Re: paard wil mij van zijn rug afbokken tijdens de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 12:24

BitchyWitchy schreef:
Het bod staat al een paar dagen, heb je hem uberhaupt al gevraagd dan???????

Lutjehorsy schreef:
Ik heb het er wel over gehad en hij denkt net zoals mij, dat het paard geen zin heeft in galoperen ( en het moeilijk vindt) en zich dan gaat verzetten.
Dan hoef ik niet te vragen of de dierenarts langs mag komen Bloos . Dan heb ik mijn antwoord al.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:25

Citaat:
Dan hoef ik niet te vragen of de dierenarts langs mag komen

Nee dus.............

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 12:43

BitchyWitchy schreef:
Nee dus.............

Ik heb geen zin om hier zo'n ophef over te maken. Ik heb al verteld wat ik nu ga doen.
Als je verder geen tips meer hebt, alleen commentaar, gelieve niet meer te reageren.

Tips zijn zeker welkom Knipoog

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:19

Ik ben benieuwd of je al met dit paardje naar een DA bent geweest?

Een orthopeet lijkt me in dit geval de beste keuze om allereerst door te laten onderzoek. Ik raad je het echt aan met de problemen van dit paardje! Je kunt beter een keer teveel gaan dan te weinig. Wanneer je hem doorrijdt en hij blijkt idd scheve wervels oid te hebben dan ben je verder van huis!

Platina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:29

Ik heb niet het hele verhaal gelezen maar het lijkt mij inderdaad verstandig om even een DA ogf een osteopaat te laten kijken naar dit paard. Misscien dat het helpt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:48

Zou ik ook doen je weet nooit wat er precies aan de hand is?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:11

Ben bang dat je alleen maar steeds dezelfde tip krrijgt, die tip die jij niet wilt lezen Clown

Doei, doei

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:53

*Ik heb het niet goed gelezen misschien

Maar wat is de reden dat je (met deze klachten) niet naar een DA wilt gaan?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:06

Is toch een super aanbod? Gebruik van maken zou ik zeggen....
Zeker omdat je denkt dat het niet door de gezondheid van je paard komt...
(wat ik overigens met je eens ben, maar het kan geen kwaad er naar te laten kijken, zeker met zo'n superaanbod)

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:27

kamsel schreef:
Is toch een super aanbod? Gebruik van maken zou ik zeggen....
Zeker omdat je denkt dat het niet door de gezondheid van je paard komt...
(wat ik overigens met je eens ben, maar het kan geen kwaad er naar te laten kijken, zeker met zo'n superaanbod)

Ik ga er geen dierenarts bij halen als mijn vader het "onzin" vindt. Ik ga niets stiekem achter zijn rug om doen. superaanbod of niet, wil geen ruzie met mijn vader.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:47

Weet je vader eigenlijk wel dat je paard zo bokt? Ik kan moeilijk geloven dat als hij zijn dochter door de lucht ziet vliegen het dan onzin vindt om iemand naar je paard te laten kijken.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 20:22

Alabaster schreef:
Weet je vader eigenlijk wel dat je paard zo bokt? Ik kan moeilijk geloven dat als hij zijn dochter door de lucht ziet vliegen het dan onzin vindt om iemand naar je paard te laten kijken.

Ik rij altijd als mijn vader er bij is, anders rij ik niet.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:25

Lutjehorsy schreef:
Alabaster schreef:

Ik rij altijd als mijn vader er bij is, anders rij ik niet.

sorry maar dan snap ik óf je vader niet, of je vraagt hier enkel om aandacht!

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:39

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje eigenwijs als 95% hier in het topic je aanbeveelt om (minimaal!!!!!) een standaard DA er naar te laten kijken...!!

Bovendien... een DA-consult is niet zo duur, en een 'zomaar' check is nooit verkeerd!

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 21:52

Contango schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje eigenwijs als 95% hier in het topic je aanbeveelt om (minimaal!!!!!) een standaard DA er naar te laten kijken...!!

Bovendien... een DA-consult is niet zo duur, en een 'zomaar' check is nooit verkeerd!

Het gaat niet om het geld. Ach gut Het gaat er alleen om, dat ik het niet achter mijn vaders rug om een da erbij ga halen. Wat is daar eigenwijs aan? Het is niet mijn paard en ik heb het niet voor het zeggen. Wil mijn vader ook graag te vriend houden Bloos Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?! Ach gut

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:55

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien wel dubbelop..

Mijn paard is ook wel van de rodeo, maar daar heb ik wat op. Aan je zadel zitten ringetjes aan beide kanten als het goed is. Hier kan je mbv musketonhaken een frontriem tussen zetten, zodat je houvast hebt voor als je paard gaat bokken.

Verder is het handig dat er iemand bij is met een longeerzweep. Als diegene je paard goed voorwaarts houdt kan hij niet bokken, en kan jij je concentreren op je zit.

Als het blijven zitten goed lukt kan je zelf gaan drijven, evt. tikkie met de zweep erbij. Longeer je paard eens en laat hem dan galloperen. De stemcommando's die je dan gebruikt kan je tijdens het rijden ook gebruiken.

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 08:04

GJ9 schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien wel dubbelop..

Mijn paard is ook wel van de rodeo, maar daar heb ik wat op. Aan je zadel zitten ringetjes aan beide kanten als het goed is. Hier kan je mbv musketonhaken een frontriem tussen zetten, zodat je houvast hebt voor als je paard gaat bokken.

Verder is het handig dat er iemand bij is met een longeerzweep. Als diegene je paard goed voorwaarts houdt kan hij niet bokken, en kan jij je concentreren op je zit.

Als het blijven zitten goed lukt kan je zelf gaan drijven, evt. tikkie met de zweep erbij. Longeer je paard eens en laat hem dan galloperen. De stemcommando's die je dan gebruikt kan je tijdens het rijden ook gebruiken.

Ik rij met western zadel. Dus heb wel hou vast.

Ik longeer al vaker dan dat ik rij. Dat van die longeerzweep vind ik een goede tip, mocht het op andere manieren niet op te lossen zijn. OK dan!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:17

Heb net het hele topic op mijn gemak doorgelezen en ik kan alleen maar deze conclusie trekken: Als je vader het niet nodig vind om een bokkend paard na te laten kijken, zal ie niet genoeg verstand van paarden hebben of dusdanig eigenwijs zijn dat ie denkt de wijsheid in pacht te hebben, en dat heeft niemand. Als er een aanbod ligt om het dier na te laten kijken op kosten van een ander als het niets mankeerd en er wordt niet op ingegaan, is dat in mijn ogen absoluut eigenwijs ja, en dat niet alleen, ook nog eens ontzettend dom.

Mocht je paard namelijk iets mankeren en je doet er nu niets aan, gaat dit alleen maar van kwaad tot erger, en zal je een keer heel erg slecht wegkomen. (Waarschijnlijk zal je vader dan ook niet met je naar de huisarts gaan, dus zal je je beter in je paard kunnen verplaatsen hoop ik.)

Wat ik niet snap is waarom je je vader niet duidelijk maakt dat er stomweg een da Moet komen, of een osteopaat oid. Mensen kunnen zich nog wel eens flink aanstellen, een paard niet. Een paard reageerd instinctief op prikkels. Dus zou blijken dat het dier idd niets mankeerd, zal je de oorzaak bij jezelf moeten gaan zoeken. Ook niet leuk, maar je kan er wel wat mee. Paardrijden is vooral samenwerken, je rijdt mét je paard ipv óp je paard normaal gesproken.

Ik wens je veel wijsheid, en je paard een Da of osteo.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:31

Sjonge jonge, dat paard loopt al weet ik hoelang te bokken maar het komt niet in je op om er een keer iemand naar te laten kijken. Mijn tip; Vooral zo doorgaan dan weet je zeker dat hij over een jaartje met pensioen kan! Of naar de slager, dan krijg je er teminste nog geld voor hè..

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 08:38

superlise schreef:
Sjonge jonge, dat paard loopt al weet ik hoelang te bokken maar het komt niet in je op om er een keer iemand naar te laten kijken. Mijn tip; Vooral zo doorgaan dan weet je zeker dat hij over een jaartje met pensioen kan! Of naar de slager, dan krijg je er teminste nog geld voor hè..

Ik heb nergens in dit topic gezet, hoe lang hij al bokt tijdens het aangaloperen. Dus weet niet wat je nu aan het verzinnen bent.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:39

*kijkt even om het hoekje, ja je bent nog steeds stronteigenwijs zie ik*

Doei, doei

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:57

BitchyWitchy schreef:
*kijkt even om het hoekje, ja je bent nog steeds stronteigenwijs zie ik*

Doei, doei

Das toch erfelijk bepaald? *is nu niet meer verbaasd*

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:02

Je hebt gelijk!!!! De appel die niet ver van de boom valt bedoel je Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:03

Lutjehorsy schreef:
superlise schreef:

Ik heb nergens in dit topic gezet, hoe lang hij al bokt tijdens het aangaloperen. Dus weet niet wat je nu aan het verzinnen bent.

Vreemd, ik las net nog dat ze 2-3 jaar geleden ook bokte maar iemand dat er toen even uitgeslagen heeft en hij het bij haar eventjes niet meer deed. (sowieso vreemd want dan zou hij dat ook wel uit zijn hoofd laten nadat hij aangepakt is.. Of zou er dan tóch iets niet helemaal goed zijn als hij het weer gaat doen?)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:05

BitchyWitchy schreef:
Je hebt gelijk!!!! De appel die niet ver van de boom valt bedoel je Knipoog

Uhu.