hyperflexion?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoezzz

Re: hyperflexion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:22

Zig zag bewegingen?????Klinkt als..... zagen?????

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:26

Zig-zag? Nou joepie. Sigaar

Begrijp me niet verkeerd, in theorie lijkt me dat bij het correct en paardvriendelijk toepassen van LDR de juiste halsspieren getraind en gerekt kunnen worden, wat voor meer soepelheid zorgt/zou kunnen zorgen, maar ik heb het idee dat het te vaak heel erg fout of te veel, te lang etc. gebruikt wordt.

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:29

sorrygeen herkansing nodig, blijf op mijn punt

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:30

ik moet lezen? Wie heeft er hier al 4 a 5 keer hetzelfde moeten zeggen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:31

welk punt............. je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag wat een ruiter technisch moet doen om die kop daar te krijgen.............

graag de technische uitleg, want jij weet het....... wij niet

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:32

eens zei er iemand tegen mij er zijn maar 2 methodes, 1 goeie en 1 slechte, volledig met eens nu
Zou nooit meer anders willen rijden dan op de oude franse wijze, ik pas voor martelingen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:34

Maar nog een keer dan WAT IS hyperflexie en hoe rij je er naar toe...................

Jij weet het, wij niet.......... mag ik alsjeblieft je technisch onderbouwde verhaal?

misschien kan ik nog wat leren

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:34

varjo schreef:
eens zei er iemand tegen mij er zijn maar 2 methodes, 1 goeie en 1 slechte, volledig met eens nu
Zou nooit meer anders willen rijden dan op de oude franse wijze, ik pas voor martelingen

dat is tunnelvisie....

en ook ik pas voor martelingen maar waarom is t marteling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:35

Nimmy defineer marteling technisch voor me?

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:36

ik weet wat ik doe, zoudn jullie ook beter wat weten

waarom?lees mijn uitlegover de nekwervvels, dan weet je het (beter lezen mensen, we vallen in herhaling)

varjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:36

geen woordenboek in de buurt?

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:37

mar·te·ling (dev)
1 (martelingen) foltering
2 (martelingen; martelingetje) zware beproeving
volgens de van dale.. hyperflexie staat er niet bij Clown

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:37

varjo schreef:

waarom?lees mijn uitlegover de nekwervvels, dan weet je het (beter lezen mensen, we vallen in herhaling)

waar lees jij dat over de nekwervels...
sali zn nek is nog heel, net zoals die van bonfire

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:39

varjo schreef:

Jouw uitleg over nekwervels heeft niks te maken met technisch zo rijden

dus (en ik word een beetje simpel van het vragen) hoe krijg je technisch een peerd met zijn kop tussen zijn voorbenen ala hyperflexie.............

Geeft niks als je niet weet hoe en waarom maar hou dan gewoon je grote mond dicht Lachen OF vertel het me......... en laat zien dat je het weet, of zeg gewoon helemaal niks Lachen

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:43

KiWiKo schreef:
varjo schreef:

Jouw uitleg over nekwervels heeft niks te maken met technisch zo rijden

dus (en ik word een beetje simpel van het vragen) hoe krijg je technisch een peerd met zijn kop tussen zijn voorbenen ala hyperflexie.............

Geeft niks als je niet weet hoe en waarom maar hou dan gewoon je grote mond dicht Lachen OF vertel het me......... en laat zien dat je het weet, of zeg gewoon helemaal niks Lachen

jij zegt wat ik denk....

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:50

varjo schreef:
zeg ga het niet blijven zeggen he ben baucherist(oude franse rijschool). Ik train straight to the point, heb geen 10 jaar nodig om iets te bereiken, en derbij het verzamelen gaat doormiddel van het verzamel effect, maar die gebruiken jullie niet.
Je zegt dat je met hyperflexions werkt dus weet je het veel beter of ik, jullie werken met kracht, ik niet simpel

Als je eens wat recherche doet op Google en je tikt Baucher en Rollkur in.........
Dan zou je tot de conclusie kunnen komen dat juist Baucher de uitvinder van de rollkur is! Haha!
Was hij ook niet die man die paarden achteruit liet galopperen? Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:51

OOPS Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:15

Dit stukje is door Google vertaald, ik heb het zo laten staan om te voorkomen dat men evt. zou kunnen zeggen dat ik iets verdraai, maar de context lijkt me wel duidelijk!

Door het debat in een historische context Print zei dat er gaande was 150 jaar geleden, en dat is goed gedocumenteerd dat de Fransman Francois Baucher gebruikt extreme hyperflexion van de nek in de negentiende eeuw

Deze heb ik niet laten vertalen:

In 1842 Francois Baucher published his "A New Method of Horsemanship (Méthode d'Equitation basée sur de nouveax principes)" where he explains how to "eradicate all resistance in the horse" by great flexions, twisting and bending the neck of the horse. He claimed to train the airs in a matter of months, and attracted both followers and straunch critics.

En deze hoef ik niet te vertalen. Haha!

Francois Baucher (1796 - 1873)

Baucher kwam van de Cadre Noir en ging als kunstruiter in het circus en reed voornamelijk Engelse Volbloeden. Daarom was zijn opleidingsmethode meer een africhten en dresseren van de paarden dan het gymnastiseren. Hij trainde paarden zodanig dat ze achteruit konden galopperen en de Spaanse pas in draf konden. Baucher ontdekte ook de galopwissel om de pas.

Toen tijdens een circusvoorstelling een kroonluchter van het plafond viel liep hij zwaar letsel op. Hij wilde zijn paarden zo snel mogelijk voor het circus presenteren. Zijn africhting was mechanischer t.o.v. de langzame, systematische arbeid van Guérinière. Daarom werd en wordt Baucher bekritiseerd.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:39

Gaaaap

Hyperflexie bereik je door zigzag bewegingen te maken ROFL
Dat noemen we tegenwoordig ZAGEN!

Definitie van Zagen:
Een ruiter die het paard in de mond trekt door omste beurt een ruk aan de ene en vervolgens de andere teugel te geven waardoor een valse krul verkregen wordt. Dit is de oplossing voor de ruiter die zonder geduld toch zijn paard voor het beeld van een leek in de goede houding wil hebben....

Klinkt mij niet als Hyperflexie in de oren en zeker niet als iets wat ruiters zouden die op de OS meedoen

(@ Nimmy: Klinkt overigens wel als iemand die wij kennen Knipoog )

NimmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:05

shan schreef:
Dit stukje is door Google vertaald, ik heb het zo laten staan om te voorkomen dat men evt. zou kunnen zeggen dat ik iets verdraai, maar de context lijkt me wel duidelijk!

Door het debat in een historische context Print zei dat er gaande was 150 jaar geleden, en dat is goed gedocumenteerd dat de Fransman Francois Baucher gebruikt extreme hyperflexion van de nek in de negentiende eeuw

Deze heb ik niet laten vertalen:

In 1842 Francois Baucher published his "A New Method of Horsemanship (Méthode d'Equitation basée sur de nouveax principes)" where he explains how to "eradicate all resistance in the horse" by great flexions, twisting and bending the neck of the horse. He claimed to train the airs in a matter of months, and attracted both followers and straunch critics.

En deze hoef ik niet te vertalen. Haha!

Francois Baucher (1796 - 1873)

Baucher kwam van de Cadre Noir en ging als kunstruiter in het circus en reed voornamelijk Engelse Volbloeden. Daarom was zijn opleidingsmethode meer een africhten en dresseren van de paarden dan het gymnastiseren. Hij trainde paarden zodanig dat ze achteruit konden galopperen en de Spaanse pas in draf konden. Baucher ontdekte ook de galopwissel om de pas.

Toen tijdens een circusvoorstelling een kroonluchter van het plafond viel liep hij zwaar letsel op. Hij wilde zijn paarden zo snel mogelijk voor het circus presenteren. Zijn africhting was mechanischer t.o.v. de langzame, systematische arbeid van Guérinière. Daarom werd en wordt Baucher bekritiseerd.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

klinkt echt als een superfijne trainingsmethode...

nee dan martel ik mn paard nog wel even op mn eigen manier, zijn we beide zeer tevreden over....

Toch ben ik nog steeds benieuwt naar wat varjo onder hyperflexie verstaat, behalve ellende en marteling, mss iets meer onderbouwt..

wat haar bronnen zijn (mss met link?)

en hoe zij haar paarden traint... en dan zo uitgelegt dat ik t ook snap.. zal wel Blond zijn, maar oren als hoogtepunt met spontane verzameling zie ik niet als trainingmethode.. net zoals het zagen van wp geen trainingsmethode is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:09

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:39

pffffffff oke hier ben ik dan: Nimmy Kiwiko: goed bezig Haha!

Maarre Varjo ik neem bij deze even het stokje van Kiwiko over en ga het je ook vragen:

Als jij zegt: JULLIE hebben veel druk in handen, en kunnen het hoofd alleen daar krijgen door kracht, en geweld, dan heb JIJ je toch echt niet goed in deze zaak verdiept. sorry

Wel erg jammer, want jij blijkt dus te rijden naar de GRONDLEGGER van de hyperflexi????????

Juist als je dat punt na laaaaaaaaaange tijden training berijkt hebt, heb je Nauwelijks gewicht in handen. paarden zijn compleet recht VOL in vertrouwen, en totaal door gelaten.

Daarbij dus hier ook mijn resterende vraag HOE DENK JIJ DAT DIT DAN BERIJKT WORDT???

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:40

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:44

varjo schreef:
ik moet lezen? Wie heeft er hier al 4 a 5 keer hetzelfde moeten zeggen

En daar zit juist jou probleem, als je de vragen goed had gelezen, had je geweten dat jouw "antwoord" niet op al die vragen van toepassing is. Dus: eerst lezen, dan brullen. En kom nou eindelijk maar eens met je verklaring want het begint een behoorlijk vreemd verhaal te worden.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:19

Ik denk dat ze na de post van shan nog weinig te zeggen heeft Knipoog