Max [de superShet] en Malou (Fell pony) weer ns @work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

Re: Max [de superShet] en Malou (Fell pony) weer ns @work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:40

Oh oke:P sorry ik dacht dat het bergschoenen waren Clown

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:57

Hallo allemaal,

Ik vind het een beetje jammer wat hier gebeurd. Het lijkt nu of jullie allemaal proffesionals zijn, en zij helemaal niks weet en dom is.

Ze weet nu dat ze te groot is voor haar pony en ik denk dat ze er echt niet meer op zal klimmen.

Ik vind dat de shet er super uitziet. Niet zo overdreven dik.
Dus, me complimentjes, een goede verzorging.

Groetjes.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:00

punkylover: Ze rijd wss nog gewoon door hoor Knipoog
Ze is een vriendin van mij en haar kennende blijft ze er nog op rijden, wat heir ook word gezegd..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:25

polly_hvj schreef:
Ze is een vriendin van mij en haar kennende blijft ze er nog op rijden, wat heir ook word gezegd..

Als dat mijn vriendin zou zijn , dan was ze nog niet jaarig.
En als ze dan door zijn blijen rijden , was ze geen vriendin meer. Vork Boos!
Een vriendin van mij , ging met haar 60 kilo op een shtlander van nog geen meter rijden , wat ik ook zegde , nu is ze mijn vriendin niet meer. Pling

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:27

Ik heb het haar al gezegd, maar als ze zich er niks van aantrekt kan ik er ook niks aan doen.
Ik vind het haar eigen verantwoordelijkheid..
En ik wil haar niet kwijt als virendin Knipoog

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:39

HorsesWoman schreef:
polly_hvj schreef:

Als dat mijn vriendin zou zijn , dan was ze nog niet jaarig.
En als ze dan door zijn blijen rijden , was ze geen vriendin meer. Vork Boos!
Een vriendin van mij , ging met haar 60 kilo op een shtlander van nog geen meter rijden , wat ik ook zegde , nu is ze mijn vriendin niet meer. Pling

Haha zo'n geval ken ik ook,
zij heeft nu zelf ruzie met mij, ik alleen niet met haar,
en dat vind ze heel irritand Vork Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:34

punkielover schreef:
Hallo allemaal,

Ik vind het een beetje jammer wat hier gebeurd. Het lijkt nu of jullie allemaal proffesionals zijn, en zij helemaal niks weet en dom is.

Ze weet nu dat ze te groot is voor haar pony en ik denk dat ze er echt niet meer op zal klimmen.

Ik vind dat de shet er super uitziet. Niet zo overdreven dik.
Dus, me complimentjes, een goede verzorging.

Groetjes.

Dat is het punt, dat ze niet dom is, en heel goed weet dat ze te groot is voor haar pony....

En TOCH door blijft rijden Rolleyes

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:45

hier wellicht iets waar je echt wat aan hebt.
Hakken uitdrukken..ook al voel je dan geen buik meer.. probeer met kuit (of knieholte) te rijden. Schouders naar achter en neus omhoog.
Paardje mag iets meer door de hals, loopt nog wat te lang. Dus iets meer spelen en iets meer kuit eraan. Komt ie van achter ook wat beter onder het lichaam. Gewoon lekker blijven rijden, ondanks je lengte en je kleine ponypaardje. En voor wat betreft je cap... zo ver val je niet op je hoofd;) succes

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:47

ik heb altijd op mijn shetlander gereden tot dat ik 60 kilo woog, die zelfde pony loopt nu nog op een manege met kleine kinderen, ze is inmiddels ongeveer 25 jaar oud. die shet was 1.10 en grof gebouwd. dus volgens mij kwa gewicht moet dit prima kunnen. je bent idd lang,. maar niet te zwaar. wel is het belangrijk dat hij meer over zijn rug gaat, betere buikspieren krijgt, kan hij jou ook makelijker dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:50

Susy_Q schreef:
hier wellicht iets waar je echt wat aan hebt.
Hakken uitdrukken..ook al voel je dan geen buik meer.. probeer met kuit (of knieholte) te rijden. Schouders naar achter en neus omhoog.
Paardje mag iets meer door de hals, loopt nog wat te lang. Dus iets meer spelen en iets meer kuit eraan. Komt ie van achter ook wat beter onder het lichaam. Gewoon lekker blijven rijden, ondanks je lengte en je kleine ponypaardje. En voor wat betreft je cap... zo ver val je niet op je hoofd;) succes

Niet eens, ze kan beter stoppen met rijden Lachen

Spelen met de teugels is niet goed, krijg je alleen een valse knik van

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:31

Tja, het zijn leuke foto's, leuke shet en jullie rijden erg netjes maar zie ook geen nageeflijkheid en achterhand eronder. Nog niet, oefening baart kunst toch? Goed aan het been voorwaarts rijden, overgangen rijden, wijken voor het been én een ontspannen hand houden zijn oefeningen die je kunt doen om hem nageeflijk te rijden.

Wat betreft de kritiek, tja je bent te lang maar zo te zien niet te zwaar. Geniet nog van je shettenrijtijd, eens breekt de tijd aan dat het echt niet meer kan!

We hebben hier een probleemshet, jongste wil er niet meer op maar wil de shet ook niet kwijt. De oudste is hem nu gaan rijden, wil dat een jaar volhouden maar ook die combi kan nét wel of nét niet. Ik heb haar al gewaarschuwd voor de nodige commentaren. Haar reactie: begrijpelijk het commentaar maar de shet heeft het al zo slecht gehad, waar moet ze heen, in hoeveel handen komt ze dan nog. Ik ga proberen haar zo door te rijden dat na een jaar elk kind kan opstappen. Mijn toestemming heeft ze!

Zie het profiel voor foto's, ze is nu in de fase om via de ontspanning naar de nageeflijkheid te rijden zodat zij het tempo kan bepalen. Shet denkt nl dat de bak duindigt is en dat je dan onder grote paarden door kan Haha!. Ze zijn er ook nog niet maar wel op de goede weg. Het begon met hoofd hoog, borst vooruit en lopen op de voorhand. (Winterfoto bij aankoop). Nu volgt de shet de hand van mijn dochter (zomerfoto) en begint de shet zich eindelijk te ontspannen.

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:47

Je bent wel een beetje te groot, maar niet te zwaar denk ik!
Maar het ziet er wel leuk uit hoor! Knipoog

Pevinetto__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:16

De pony loopt inderdaad niet nageeflijk en er niet echt onder maar dat is bij shetjes nog al moeilijk zo'n compacte dingen zijn niet gemaakt om op dressuurbasis te rijden maar eerder voor kleine kindjes om op rond te hobsen.
Je bent inderdaad zoals vele zeggen. te lang - te groot maar niet - te zwaar. Het geeft nu eenmaal gewoon niet zo'n fijn beeld om je op die pony te zien. Ik denk dat je dat zelf ook wel beseft maar dat je waarschijnlijk geen andere rijmogelijkheden ziet?
Shetjes kunnen veel trekken maar niet dragen. Je moet gewoon beseffen dat je te groot word en dat je het beestje overbelast misschien merk je het nu nog niet maar als hij volledig 'kapot' als ik het zo cruw mag zeggen gereden is dan zal je beseffen waar je mee bezig was.