Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Teigetje schreef:
Betteke schreef:WinBinChes schreef:Als jij een paard van voren begrenst wat niet goed aan de hulpen staat, doe je de hulp net gegeven helemaal te niet. Ongeacht het op de goede manier gebeurt.
Nee hehe, lijkt me logisch. Eerst aan de hulpen dat is bij iedere methode zo. Maar noem mij 1 amazone/ruiter die het ver geschopt heeft in de sport volgens AdB zijn methode. Ik ken ze niet en heb behoorlijk lange tijd in die sekte meegedraaid.
WinBinChes schreef:Betteke schreef:Van voren begrenzen is trouwens iets heel anders dan je paard in de krul trekken. De heer De Bodt stelt het allemaal heel makkelijk voor, maar laat hier en daar een behoorlijke steek vallen.
Als jij een paard van voren begrenst wat niet goed aan de hulpen staat, doe je de hulp net gegeven helemaal te niet. Ongeacht het op de goede manier gebeurt.
Bets schreef:WinBinChes schreef:Als jij een paard van voren begrenst wat niet goed aan de hulpen staat, doe je de hulp net gegeven helemaal te niet. Ongeacht het op de goede manier gebeurt.
Ja maar wat heeft het voor zin om gas te geven en te remmen, dat zeg jij nu winbinches. Nee Betteke bedoelt dat je paard eerst reactie moet geven op hulp en daarna opvangt zodat paard bij elkaar komt en meer op achterhand, bij elkaar rijden wil niet zeggen in krul trekken, daar is totaal geen sprake van. Maar ze doet niet in zo'n extreem hoog tempo. Reactie vragen voor been MOET altijd! Je moet kunnen schakelen maar is iets anders als paard extreem naar voren rijden in tempo.
Alabaster schreef:Jaa een rechtricht topic lijkt mij heel gezellig. Ik was altijd heel moe en buiten adem na het rijden omdat ik veel harder werkte als me paard. Nu is dat een wereld van verschil.. heerlijk gewoon, we hebben er allebij zo'n lol in. Me paard is veel meer gefocust op me echt van "he he eindelijk ze begrijpt me". Onze band wordt er ook heel erg door versterkt het vertrouwen in elkaar groeit met de dag.