[AC] Acapulco@work Rechtrichten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Re: [AC] Acapulco@work Rechtrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:34

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 21:48

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 21:53

Betteke dat jij negatief tegenover Antoine de Bodt staat is nu wel duidelijk. Je heb in verschillende berichten laten weten dat jij er geen goede ervaringen mee heb gehad. Ondanks dat ik dan niet begrijp dat je er dan 4 jaar mee door gaat. Ik merk na 3 lessen al heel erg verschil. Ik weet gelukkig wel mensen die succesvol dressuur starten en deze methode volgen, Mireille is zelf Z2 op AdB methode.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:58

In het begin wel goede ervaringen hoor, paard weer op de rails gekregen. Als je de echte reden wil weten kan ik of je topic verzieken of per pb verder gaan. Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:19

Betteke schreef:
WinBinChes schreef:
Als jij een paard van voren begrenst wat niet goed aan de hulpen staat, doe je de hulp net gegeven helemaal te niet. Ongeacht het op de goede manier gebeurt.

Nee hehe, lijkt me logisch. Eerst aan de hulpen dat is bij iedere methode zo. Maar noem mij 1 amazone/ruiter die het ver geschopt heeft in de sport volgens AdB zijn methode. Ik ken ze niet en heb behoorlijk lange tijd in die sekte meegedraaid. Knipoog

Ik heb het helemaal niet over de AdB manier en volg die methode ook niet. Als je de moeite had genomen mijn reactie onder deze te lezen had je dat ook kunnen lezen. Ook mijn eerste reactie kan je dat uithalen. Dus ik ga geen ruiters aanhalen, ik weet me god niet welke ruiters op welke manier rijden. Sterker nog, ik volg geen systeem of methode behalve die van mij en mijn paard en die kan je niet in 1 hokje stoppen. Daar hebben we gelijk de grootste dooddoener in paardenland. Ze willen allemaal hokjes maken en alles daarin plaatsen, terwijl bijna niks, en helemaal geen dieren, in hokjes te plaatsen zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:26

Moderatoropmerking:
Normaal gesproken moet ik de offtopic reacties verwijderen maar dan kan ik hier 3 pagina's verwijderen. Ook al ontstaat er hier een hele interessante discussie over deze methode, dit is niet de plaats op bokt hiervoor. Dit is de plaats om TS advies te geven over haar rijden aan de hand van haar foto's en in de lijn van haar training. Een topic over deze methode kan geopend worden op RT. Graag hier ontopic blijven!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:57

Ik vind het er goed uitzien! Heb jy ook die clinic gevolgd van 29 juni geloof ik? ben je hier na aan de slag gegaan?
Les je bij haar thuis of hoe doe jij het?
Ben je al met wat andere oefeningetjes bezig of alleen nog echt met contra en kwartlijntjes? Lachen

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 23:03

Ik had mij op stal een clinic van Mireille georganiseerd en dat beviel ons zo goed dat ze vaker komt les geven. Dus ze komt aan huis bij me mits ik genoeg mensen bij elkaar weet te scoren. Wij zijn idd bezig met kwartlijntjes rijden, het lichtrijden controleren, en de afgelopen keer hebben we ook gewerkt aan het goed voelen van het nageven. Ik begrijp dat jij ook lest op deze methode??

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:11

Oke! Ja dat is ook handig. Ik ga met een meisje waarschijnlijk vast lessen bij haar dus dat is wel fijner. Ik zit namelijk ook nog in de basisperiode daarom vind ik het leuk om te weten wat je precies hierna gaat doen ook al is jouw paard juist flegmatiek. Mijn pony is juist eerder van het vluggere. Wil je hierna in de sport gaan of blijf je recreant en wil je voor jezelf gewoon vooruitgang zien ?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:12

Op de kwartlijnen, hoe hou jij m dan in galop? want dan word die recht en dan valt de mijne er vaak uit?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 23:17

Ja wij willen zeker de ring in alleen eerst moet het voor elkaar zijn. Les jij bij haar thuis?? Ik sta in de buurt van Haarlem/ Zandvoort mischien dichterbij om ook te komen lessen. In de galop rijd ik een druppel en poehh dat is zeer lastig ook hij valt vaak terug, maar dat is dan weer huiswerk.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:19

Oke! bedankt!
Bedankt voor het aanbod maar ze woont nu in Berghem, en heeft dr stal in Schayk, en dat is 10 minuutjes rijden voor mij! (woon ook in Berghem). Succes nog!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:50

WinBinChes schreef:
Betteke schreef:
Van voren begrenzen is trouwens iets heel anders dan je paard in de krul trekken. De heer De Bodt stelt het allemaal heel makkelijk voor, maar laat hier en daar een behoorlijke steek vallen.

Als jij een paard van voren begrenst wat niet goed aan de hulpen staat, doe je de hulp net gegeven helemaal te niet. Ongeacht het op de goede manier gebeurt.

Ja maar wat heeft het voor zin om gas te geven en te remmen, dat zeg jij nu winbinches. Nee Betteke bedoelt dat je paard eerst reactie moet geven op hulp en daarna opvangt zodat paard bij elkaar komt en meer op achterhand, bij elkaar rijden wil niet zeggen in krul trekken, daar is totaal geen sprake van. Maar ze doet niet in zo'n extreem hoog tempo. Reactie vragen voor been MOET altijd! Je moet kunnen schakelen maar is iets anders als paard extreem naar voren rijden in tempo.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:47

Ik vind dit een heerlijk beeld! Lekker lang en paard op de eigen benen. Van daaruit kan je langzaam verder werken en dat is het meest paardvriendelijk. Inderdaad, er is plaats voor verbetering, maar daar moet je gewoon lekker de tijd voor nemen (zoals je eigen houding, benen etc.). Paard hoeft echt niet binnen een half jaar op Z-niveau te lopen, toch? Knipoog

Het gaat er niet om hoe het eruit zíet, het gaat erom hoe het vóelt en of je beide plezier hebt in het rijden. Mensen die een paard inrijden wat direct al zogenaamd nageeflijk moet lopen (oftewel, gewoon omlaag wordt getrokken) zodat het er 'mooi' uit ziet, kan ik geen respect voor hebben.
En het 'wat je erachter in stopt, moet er voor weer uitkomen' word ik misselijk van, dan doemt er namelijk zo'n beeld van schoppen en trekken in mij op.

Nee, dan ga ik toch liever voor het minder mooie plaatje, maar wel diervriendelijk en plezier voor 2. Overigens scheelt het ook vreselijk veel frustratie, ik zie ruiters om me heen vaak genoeg hun paard afslaan omdat 'de achterhand er niet onder zit' Scheve mond

Waarmee ik overigens niet direct tegenover de engelse manier sta, of voor AdB ben. Er is ook een grijs gebied en combineren mag Ja Wat het beste werkt of de beste methode is, is voor iedereen weer anders.

Veel succes TS!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:54

Bets schreef:
WinBinChes schreef:

Ja maar wat heeft het voor zin om gas te geven en te remmen, dat zeg jij nu winbinches. Nee Betteke bedoelt dat je paard eerst reactie moet geven op hulp en daarna opvangt zodat paard bij elkaar komt en meer op achterhand, bij elkaar rijden wil niet zeggen in krul trekken, daar is totaal geen sprake van. Maar ze doet niet in zo'n extreem hoog tempo. Reactie vragen voor been MOET altijd! Je moet kunnen schakelen maar is iets anders als paard extreem naar voren rijden in tempo.

Ik zal je een pb sturen omdat discussie niet verder mocht.

TS, ga zo door, ga ook lekker aan je houding werken en wees bewust van welke hulp je wanneer geeft, dan ben ik er van overtuigd dat je straks weer een lekker voorwaarts paard hebt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:38

Moderatoropmerking:
Nogmaals, ontopic blijven graag!

Levadeshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:43

@ TS : Ik wil mij niet gaan mengen in de "dicussie" wat nu wel of niet positief aan deze methode is, maar wil wel even kwijt dat ik kan zien dat jij en Ac in ieder geval weer plezier hebben in het rijden en dat is toch waar het uiteindelijk om draait.... Lol met je knol Bloos
De rest komt vanzelf wel, als je eerst maar beide weer het plezier in het rijden krijgt Haha!

bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:37

vind het een fijn beeld geven, lekker bezig zo!
je gaat op den duur vanzelf je paard bij elkaar rijden dmv halve ophoudingen maar het begin is toch de ontspanning, aanleuning en het rechtgericht gaan en daar heb je zeker al een begin mee gemaakt. zou me niks verbazen als jij en je paard heel wat sneller een ander beeld tonen op de foto dan het door jezelf gestelde jaar. Ik heb mijn paard nu een jaar (nouja moest hem de eerste 9 maanden met mijn vader delen), start hem nu sinds 10 maanden, en ben van de B naar 't M2 gereden met in slechts 5 proeven geen winst. niks mis met deze methode dan denk ik zo Knipoog succes verder!

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:25

Het ziet er in iedergeval lekker voorwaarts en ontspannen uit!! Aan je eigen balans ben je al druk aan het werken. Oefeningen als verlichte zit met hakken netjes uitgedrukt, 2 x lichtrijden en bv volgend rondje 2 x doorzitten ipv sta - zit zullen je balans vergroten. Het lijkt of je paard al goed spoort Haha! letterlijk en figuurlijk Clown
Ik snap dat deze "houding" een soort basis houding is, ik vraag me af wanneer en hoe je gaat werken om van zo'n stuwend achterbeen ook een begin van een dragend achterbeen te "maken".

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 17:45

Hoi!
Ik ben tot nu toe altijd zeer onder de indruk geweest van de AdB methode. Aangezien hij ook werkt met paarden die bijv. hoefkatrolontsteking hebben, peesblessures etc. Ik heb filmpjes gezien van paarden, ONGELOOFLIJK! Ik denk dat dit weer een hele andere manier van rijden is dan wij gewend zijn. Ik vind de plaatjes een lekker beld geven. Ja het paard is nog te lang, maar er wordt in ieder geval aan het belangrijkste gewerkt; het voorwaartse. En ik denk als je zo door blijft gaan, we over een jaartje hele andere foto's te zien krijgen! Ga zo door!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:49

Ik vind het er super uit zien. Heel relaxt en lekker voorwaarts.
Even nieuwsgierig hoe vaak je weekelijks rijd/oefent..

Ook wij zijn op stal bezig met rechtrichten,zie onderschrift.
Het bevalt mij ook super.

Is er nog geen topic over rechtrichten ?
Dan kunnen we daar verder kletsen Haha!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:51

Ik rij ook volgens deze methode en heb er niets op aan te merken. Ik snap dat sommige negatieve commentaar geven op de foto's, maar je moet het één jaar later eens bekijken. Als ik dit zie denk ik ook van 'jezus' maar nu ben ik een jaar verder en heb een heerlijk paardje. Het is het allerste begin van de methode en het is inderdaad wennen, zowel voor paard als voor ruiter. Maar je paard word er zoveel beter van. Ik heb nog géén enkel paard gezien dat er negatief op reageert. Ik hoop dat jij er net zoveel plezier mee gaat krijgen als ik! Knipoog

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:47

Het ziet er heel goed uit. Ik heb zopas mijn paardje laten inrijden en daar op stal kwam Antoin ook geregeld en werd er rechtrichtles gegeven.
Ik heb ook zelf een aantal lessen gevolgd ik vond het erg moeilijk de oude gewoontes af te leren. Maar je merkt indd heel snel rezultaat.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 22:06

Jaa een rechtricht topic lijkt mij heel gezellig. Ik was altijd heel moe en buiten adem na het rijden omdat ik veel harder werkte als me paard. Nu is dat een wereld van verschil.. heerlijk gewoon, we hebben er allebij zo'n lol in. Me paard is veel meer gefocust op me echt van "he he eindelijk ze begrijpt me". Onze band wordt er ook heel erg door versterkt het vertrouwen in elkaar groeit met de dag. Ik rij hem drie a vier keer in de week in de bak en zijn we met ons huiswerk bezig voor de rest lekker buitenrijden of een keer een sprongetje maken en voor de rest staat hij de hele dag met zijn vriendjes te spelen. De oude gewoontes en vooral de fouten die zijn inderdaad moeilijk af te leren. Ik hoop in de toekomst een keer te lessen bij Antoine zelf.Succes ook voor de mensen die er ook mee bezig zijn en bedankt voor de leuke reacties.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:22

Alabaster schreef:
Jaa een rechtricht topic lijkt mij heel gezellig. Ik was altijd heel moe en buiten adem na het rijden omdat ik veel harder werkte als me paard. Nu is dat een wereld van verschil.. heerlijk gewoon, we hebben er allebij zo'n lol in. Me paard is veel meer gefocust op me echt van "he he eindelijk ze begrijpt me". Onze band wordt er ook heel erg door versterkt het vertrouwen in elkaar groeit met de dag.

Dat is precies hoe ik het ook ervaren heb idd.