Hier heeft Pubelia toch niks aan, geen rijtechnisch commentaar. Lijkt me erg vervelend om dit telkens in je topic te horen...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hier heeft Pubelia toch niks aan, geen rijtechnisch commentaar. Lijkt me erg vervelend om dit telkens in je topic te horen...
) geworden en mijn ervaring is dat je toch echt goed moet kijken of je het rijtechnisch op kan lossen. Een stiek kun je tijdelijk gebruiken, maar als je hem daarna er weer vanaf haalt en je bent niet anders gaan rijden, dan zal het probleem weer terug komen. Totdat je niet meer zonder hulpmiddel kunt.
)pubelia schreef:nee ze krijgt momenteel alleen hooi en gras... Ze is altijd zo snel geweest...

pubelia schreef:Als ik goede tips wil vraag ik die wel aan mn instructrice. Ik wil alleen weten of jullie vinden of ik vooruit ben gegaan. En als ik dan bijna alleen negatieve kritiek krijg (waardoor al ongeveer 6 topics van mij gesloten zijn omdat de mods dat ook vonden) heb ik het nu gedaan...

maak veel tempowisselingen, door middel van je zit, en wissel wat af met de grootte van het 8je.. zodra je merkt dat ze wat rustiger is maak je af en toe een wat langere lijn rechtdoor en zo bouw je het langzaam op totdat je fijn de bak door kan gaan en je paard nagevelijk blijft en op hetzelfde tempo rijdt. Dit heeft bij mijn jonge paard onwijs geod geholpen!! Hier heb je dus wel veel geduld voor nodig en ik zeg niet dat het in 1 keer goed gaat.. maarja dat weet je natuurlijk allang
wendy_x schreef:het spijt me maar ik vindt het er niet mooi en leuk uitzien
het eerst wat me opviel was een best rank gebouwd paardje voor een haf zijnde , met een stevig persoon erop.
ik vindt de combinatie niet mooi.
je zadel lijkt te klein, beugels te lang, en het lijkt of je je optrekt aan de teugels.
niet aanvallend bedoeld, maar ik vindt het gewoon geen prettig plaatje.
succes!
.