Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lilke schreef:Ik rij verschillende paarden.
Als paard1 ergens niet langs loopt, ga ik op die plek op een kleine volte rijden net zolang tot hij er langs loopt.
Met een ander paard moet je ter plekke even hard aan pakken (zweepje erbij) omdat die iets dominanter is.
Met een ander paard meot ik er juist geen aandacht aan besteden,maar die springt gewoon een keer weg, dat is niet plaatsgebonden. Erna loopt ie gewoon weer door of er niks gebeurt is.
Ik denk dat je het laatste niet hoeft te proberen omdat het probleem bij jou wel plaatsgebonden is. PRobeer de eerste twee eens zou ik zeggen!

:D 

Joyciiiee schreef:En als je je paard nou achter een ander paard aan laat lopen een paar rondjes, zodat ie ziet dat er niks aan de hand is

absque_dubio schreef:Als ik er dan op zit gaat ie vanaf daar heel snel achteruit of wijkend terug naar 'het niet enge gedeelte'.
En op zn sodemieter geven heb ik allang gedaan, hoe zielig het er misschien uit zag, ik ben echt goed boos geworden. Maar het heeft niet geholpen.
absque_dubio schreef:Ik heb nog niet ontdekt wat er in die hoek voor engs is, er is namelijk niks verandert, behalve mn pony die raar doet.![]()
En er is idd echt NIKS mee te beginnen, zweep helpt ook niet, wat ik volgens mij al een paar x heb gemeld hier..
absque_dubio schreef:Doet 'ie nu weer raar?![]()
Ik heb het met Mel nog niet geprobeert, maar sinds dat hoekje 'eng' was, is er geen verbetering in gekomen.

Cisss schreef:Je zegt dat je er wel langs kan rijden als je 1 meter naast de hoefslag rijdt. Dan is het toch niet zo'n groot probleem? Blijf gewoon steeds een meter naast de hoefslag rijden en op een gegeven moment zal hij heus wel op de hoefslag gaan lopen, dan is hij er al zo vaak bij langs geweest. En zo niet, dan blijf je toch lekker een meter naast de hoefslag rijden? Probeer er in ieder geval geen aandacht aan te besteden, want hoe meer je dat doet hoe erger het zal worden. (Tenminste dat heb ik wel altijd met mijn pony.)
Ingeee schreef:niet boos worden, gewoon het rustig blijven proberen.
anders hulp van andere mensen vragen?
nu nog doorzetten en daar extra veel rijden nu..
_Nancy, ik ben in iedergeval blij voor je dat het je nu lukt, en ik hoop dat het nu goed blijft gaan!
absque_dubio schreef:Ik vind dat er hier heel makkelijk over word gedaan, maar ik, en ik weet zeker _Nancy ook, hebben álles geprobeert, en het werkt niet. En dan nog word er zo makkelijk over gedaan, en wel 10x dezelfde dingen gezegt.._Nancy, ik ben in iedergeval blij voor je dat het je nu lukt, en ik hoop dat het nu goed blijft gaan!