wake_up schreef:Licht eraan hoe het gebruikt word.
Elk hulpmiddel kan een martelwerktuig worden, in de verkeerde handen,
maar als het op de goede manier gebruikt wordt, is er niks aan de hand
Hier ga ik in mee
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wake_up schreef:Licht eraan hoe het gebruikt word.

pol_Doer schreef:Nou ik ben het daar niet mee eens. Volgens mij heeft sporen namelijk veel meer effect dan een zweep. Verder mogen beginnende manege kinderen wel is met zweep rijden maar nooit met sporen wat natuurlijk ook komt omdat ze nog niet de goede houding hebben.
Ik zit zelf soms te twijfellen om is te rijden met sporen omdat mijn pony tijdens buitenritten zo koppig kan zijn een bepaald pad niet in te willen en we hebben dan letterlijk een gevecht waarbij mijn pony stokstijf stilstaat en af en toe nog een stapje naar achter zet en ik maar zit te schoppen daarna zit te schreeuwen en een paar tikken geef met de zweep. Met heeel veeel geduld heb ik dan net nog gewonnen. Ik heb gehoord dat mn pony het niet pikt als iemand met sporen op haar rijdt. Toch ben ik er wel verschrikkelijk benieuwd naar om is te weten hoe de ritten dan gaan. Als ik er mee zou rijden zou ik het natuurlijk eerst in de bak uit proberen.
krak schreef:pol_Doer schreef:Nou ik ben het daar niet mee eens. Volgens mij heeft sporen namelijk veel meer effect dan een zweep. Verder mogen beginnende manege kinderen wel is met zweep rijden maar nooit met sporen wat natuurlijk ook komt omdat ze nog niet de goede houding hebben.
Ik zit zelf soms te twijfellen om is te rijden met sporen omdat mijn pony tijdens buitenritten zo koppig kan zijn een bepaald pad niet in te willen en we hebben dan letterlijk een gevecht waarbij mijn pony stokstijf stilstaat en af en toe nog een stapje naar achter zet en ik maar zit te schoppen daarna zit te schreeuwen en een paar tikken geef met de zweep. Met heeel veeel geduld heb ik dan net nog gewonnen. Ik heb gehoord dat mn pony het niet pikt als iemand met sporen op haar rijdt. Toch ben ik er wel verschrikkelijk benieuwd naar om is te weten hoe de ritten dan gaan. Als ik er mee zou rijden zou ik het natuurlijk eerst in de bak uit proberen.
eventjes hierop.
beschouw dit aub niet als een aanval he![]()
mijn laatste verzorgpaard deed dit ook. uiteindelijk bleek dat ze mij niet genoeg vertrouwde op die momenten dat ze in verzet ging.
ik heb toen eerst gewekt aan onze vertrouwensband en zo stillekes aan weer gaan wandelen. maar nooit of te nimmer ben ik gaan slaan, roepen of stampen op haar.
en met sporen rijden doe je best in het begin onder goed professioneel advies, niet zomaar wat aanmodderen

feliciaa schreef:Als de sporen bij elke pas in de buik van het paard worden geprikt dan worden de sporen niet goed gebruikt.
Ik vind zowel met sporen als met zweep rijden niet zielig zolang ze correct worden gebruikt.
L_ola schreef:feliciaa schreef:Als de sporen bij elke pas in de buik van het paard worden geprikt dan worden de sporen niet goed gebruikt.
Ik vind zowel met sporen als met zweep rijden niet zielig zolang ze correct worden gebruikt.
Ben het hier helemaal mee eens.
Wat ik alleen niet snap is dat er mensen zijn die er een stang in hangen en tegelijk met sporen en zweep rijden.. Tegenpolen..

Evaat schreef:wake_up schreef:Licht eraan hoe het gebruikt word.
Hier ga ik in mee
Citaat:Wat ik alleen niet snap is dat er mensen zijn die er een stang in hangen en tegelijk met sporen en zweep rijden.. Tegenpolen..