Met of zonder bodyprotector rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Met of zonder bodyprotector rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:26

jij oordeelt dus over iets waar je niets van weet, en dan hecht ik iig geen waarde aan jouw mening. een goed passende bp voel je helemaal niet met rijden, en belemmert je dus zeker niet. ik heb regelmatig dat ik hem pas na 10 minuten afzadelen etc uitdoe, gewoon omdat ik het niet merk.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:29

Is dat niet gewoon gewenning?
In het begin werd ik gek van mijn cap maar dat is een verplichting en nu ben ik eraan gewend (heb overgens toen ook een ander gekocht mijn eerste was echt nog zon heele oude waar je niet meer mee mocht rijden maar dat wist ik pas toen ik van manege verwisselden omdat mijn eerste manege daar geen aandacht aan schonk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:38

Een BP is altijd goed om in je kast te hebben Ja.

Als jij het niet vertrouwt en je hebt er het geld voor, gewoon met een BP rijden!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:27

Nooit gehoord van safety first Voorkomen is beter dan genezen

ManimeminaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:46

Ukkiee schreef:
Ja, ik zou er op zich wel graag een willen (keus is trouwens niet alleen aan mij, vooral ook aan mijn moeder die die dingen veel te duur vind). Maar ik ben bang dat ik 'doorsla' in mijn angst. Je ziet wel eens mensen met een bodyprotector rijden terwijl dat helemaal niet nodig is. Dan heb je ook zoiets van, nou ja oke..? En dat wil ik niet.

dat doorslaan valt wel mee. ik rij zelf nu ook met bodyprotector omdat mijn paard erg onvoorspelbaar kan zijn. dit heb ik hiervoor een tijd niet gedaan en volgens mij jij ook niet. zo snel raak je niet 'verslaaft' aan een bodyprotector. wanneer je denkt dat je zonder kan rijden, moet je dat gewoon proberen. de keuze is aan jou

btw. een bodyprotector zit niet zo erg (vind ik zelf)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:07

ook al rij je hierna niet meer op die pony, een bodyprotector is altijd handig, als je gaat springen of buitenrijden.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:22

Ik heb mijn BP verwisseld voor een hit-air protector. Was vrijdag zo arrogant om zonder bescherming te gaan rijden. Gaat mijn paard vol door zijn knieën en ik schoot zo tussen zijn oren door, heb zand gehapt van mijn kruin tot mijn tenen en zo zou je juist zien: geen enkele bescherming! Het heeft me wel een patroon bespaard, gelukkig geen verwondingen bij het paard en wat nog het meest banketstaaf was hij stapte in een konijnenhol en nu hebben we gezien dat het hol van buiten af van de bak gegraven is, dus we zagen in de bak helemaal niets, nu 2 hele kleine net geboren konijntjes erbij gevonden, ik denk dat wij die geplet hebben, wel erg zielig, maar moeder konijn is elke ochtend als wij komen er weer in geslaagd om op dezelfde plek weer een hol te graven. Ja wat moet je daar nu weer mee, ja dichtgooien steeds maar weer, maar ik doe voortaan toch altijd mijn bescherming aan.

broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:26

Altijd handig om er 1 te hebben...je weet nooit wat je in de toekomst ook gaat rijden.
Als je je er nu veiliger mee voelt..zou ik het gewoon doen.
Mocht je er 1 kunnen lenen is het nog mooier natuurlijk..
Of in de winkel 1 passen en dan op marktplaats kijken?
gr

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:38

ik rij altijd zonder maar als je je er veiliger in voelt kan je misschien op marktplaats kijken . ik rijde een keer toen het wel erg warm was en ik ree samen met nog iemand die een bodyprotector aan haden die stikte haast van de hitte.later dee ze hem geleukig af.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:35

Een bodyprotector is natuurlijk nooit verkeerd, en kan er voor zorgen dat dingen minder heftig aflopen.

Maar van dat onzekere gevoel kom je niet af door een bodyprotector. Dat moet je toch echt zelf doen, probeer gewoon een beetje nonchelant te rijden, en met een houdig van gaat het goed: Super. Val ik eraf: Sjaa dat is het risico en helemaal niet erg..

Succes.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:27

@jordy_ ik val ook altijd met een grote smile van het paard af. Linda kohanov had daar een mooie opmerking over de gemoedstoestand tijdens het rijden. Keep your body fully in the precent and your mind on the recent future. Met andere woorden haal niet in je hoofd wat kan gebeuren maar wees vooral bezig met het hier en nu zodat je kan "voorvoelen" wat er staat te gebeuren zonder angst.

Yvonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:41

ik gebruik mijn bodyprotector alleen met springen, maar als een bodyprotector jou een fijn gevoel geeft moet je m gwoon gebruiken! succes

dreamwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:02

ik zou het wel doen,, ik spring ALTIJD met een bodyprotector.. en kijk maar in de hogere klassen : IEDEREEN MET BODYPROTECTOR!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:05

o ja? Hoeveel ruiters heb jij in Aken met een BP gezien?

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:44

Ik had ook zo'n probleem, ik voel me altijd veiliger als ik met het springen een bodyprotector aan heb.
Ik heb hem kunnen lenen van iemand, maar uiteindelijk heb ik hem altijd aan, alleen niet met dressuur op m'n eigen pony, maar verder altijd.
Trouwens, dat ze niet comfortabel zitten valt nu ook wel weer mee.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:53

Ik heb een BP gekocht nadat ik van mijn jonge paard gevallen was en mijn sleutelbeen had gebroken (dit was trouwens de dag voordat ik sowieso een BP zou aanschaffen) en ik rijd dat paard altijd met BP en met springen en cross ook altijd. Vervelend zit hij zeker niet, maar ik heb dan ook een goede gekocht en niet voor weinig geld 1 die rot zit.

Tammphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:02

veiligheid voor alles... en als je er al over twijfelt, zou ik er zeker 1 aanschaffen. En daarbij, aan die body protector wen je ook wel hoor! Succes!

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:15

tja wel of niet met bodyprotector rijden? Ik heb een 3 jarige gekocht die net zadelmak is maar ik rijd hem zonder want als ik er nu op zit zonder ben ikzelf flexibeler. Ik kan dan nog wat meer meegaan mocht ie een keer bokken!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:47

Als je een gede bp hebt gaat die soepel genoeg mee in je bewegingen. Ik rijd die jonge dieren eigenlijk altijd met, en ik kan voldoende meegaan in de bewegingen.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:09

ik rijd niet met bp ik heb er niks meer en vind het een .....ding maar t is VEILIGER en als jij het niet vertrouwd

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:56

waarom alleen met springen of een buitenrit een BP aan? Verward
Met dressuur kan je net zo goed verkeerd terrecht komen.
Heb hem altijd aan, op welk paard ik ook zit. Hoewel ik hem wel voor 1 bepaalde heb aangeschaft. Lachen

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:44

ik zou het gewoon aanschaffen Knipoog maar als je mischien niet meer op die pony rijd mag je dan mischien niet op gewoon le of heb je dat al??

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:43

'k heb sinds kort ook een bodyprotector. Gebruik hem met springen en crossen. Ik vind het vooral daar mee erg veilig! Maar ik zou hem zeker niet aanschaffen als je hem 1 of 2 keer gebruikt dan is het echt zonde ! Kan je der dan niet een lenen van iemand?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:36

Ik rij zonder maar ik heb er ook nog nooit mee gereden en alleen het idee aan zo'n ding om me lijf met rijden moet ik al niet aandenken..