Hoi eveliene,
Wat vervelend voor je, ik heb het zelfde gehad.
Ook de verwijten dat het aan mij zou liggen, dat ik hem verpest had met in rijden , hij zou ziek zijn etc.
Mijn paardje was ook speels en blij toen hij kwam. Er was bijna niet mee te wandellen, altijd wilde hij rennen of stijgeren.
Toen hij drie was begon ik met longeren. Dwz een poging tot, het paard was totaal niet onder de indruk, niet van een zweep, niet van met dingen wapperen, hij bleef gewoon staan geen beweging in te krijgen. Niets hielp dus ook geen join up of zo hij stond daar gewoon te staan.
Eigenlijk kon ik er wel meteen op, hij heeft geen bokje gegeven. Bewoog eigenlijk helemaal niet ook niet achter een ander paard aan.
Ik ben toen naar een trainings stal gegaan, waar ze vaak paarden beleren. Daar stond hij de hele dag op stal in de hoop dat hij dan zou gaan lopen als hij er uit kwam. Dit was ook kansloos, wat we ook probeerden hij was niet onder de indruk eigenlijk liep hij alleen op een stem hulp en dan heel langzaam.
Het paard dus maar weer bij een boer gezet in de buurt van het bos, in de hoop dat hij wat entousiaster zou worden met buiten rijden. Hij liep buiten wel maar heel langzaam. Op het land speelde hij wel weer wat met de anderen.
In de bak ben ik soms een kwartier bezig geweest om hem van het midden naar de hoefslag te krijgen, dan is het niet leuk meer.
We hebben alles onderzocht, beenwerk, bloedtesten een homeopaat erbij ander voer , vitaminetoestanden. Niets hielp.
Dit paard heb ik 4 jaar gehad, van af dat hij twee was. Uiteindelijk kon ik het niet meer, ik heb er een andere baas voorgezocht. Hij is heel goed terecht gekomen bij iemand die er wat aan had.
Probeer gewoon wat je denkt dat goed is, laat je vooral niets aanpraten dat het aan jou ligt. Sommige paarden hebben dit en niet iedereen wil dat begrijpen. Misschien dat je paard er overheen groeit, of dat julie de klik met elkaar nog niet hebben.
Kijk het gewoon nog even aan, misschien helpt het om redcell te geven dat heeft bij mijne even gewerkt.