Zwarte kwpn @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Zwarte kwpn @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:29

Hee is dat Moordrecht?

Snap best dat je even tijdens een bok niet echt denkt aan je rijtechnische oplossingen, maar gewoon even bezig bent met 'boven blijven'.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:32

robinelma schreef:
Ruk maar eens in zn mond en als je het netjes doet kan het geen kwaad..
*ligt dubbel hier*

Zwak zwak zwak..

Verschil tussen een harde ruk en een rukje geven om hem te corrigeren ja. Ik zie hier geen bit die dwars door zijn bek wordt getrokken.

Zwak?. Nee lekker een loopje met je laten nemen met alle gevolgen van dien en de mede bakgenoten "appelaus". Straf je paard 1x wat harder ipv 30x lief corrigeren (lees aaien dus belonen) van dat soort mensen wordt ik moe.

Je rijdt zeker ook zonder sporen en zweep want anders is het "zielug".

aadjepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:32

Apple schreef:
Hee is dat Moordrecht?

Snap best dat je even tijdens een bok niet echt denkt aan je rijtechnische oplossingen, maar gewoon even bezig bent met 'boven blijven'.

Ja klopt, dit is op de zuidplasruiters Haha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:32

ik vind dat de ts een schitterend paardje heeft...en omg die laatste foto erg knap dat je die heb uit weten te zitten..

toen ik mijn pony nog had gaf ik hem ook wel eens een ruk in ze mond hoor als meneer met me aan de stier ging...want 1 bok pik ik de 2de lig ik ernaast met weet k veel wat...en aan de kletter gaan is bij mij gewoon op de rem..al moet ik hem met ze hasses tegen een hek aan laten lopen...zolang ik maar niet in t ziekenhuis beland...Knipoog ...

wel proberen om rust te vinden in het rijden want t lijkt dat je erg voorover zit waarschijnlijk omdat je er al klaar voor gaat zitten omdat hij liep te stieren..

maar geloof me al ga je er juist al voor zitten etc blijven ze vaak doorgaan..Knipoog...maar verder een mooi plaatje om te zien

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:35

Knap paard, maar ziet er inderdaad erg gespannen uit. Dit zal hopelijk in loop der tijd gaan verbeteren. Over je houding hebben we het al gehad: probeer meer terug te gaan zitten.
En petje af voor het uitzitten van deze bokken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:36

erleyne schreef:
Ik vraag me af of robinelma en Zwerte wel eens op een paard gezeten hebben dat compleet uit zijn plaat gaat op een druk losrijterrein, wellicht aan de openbare weg, waar naast tientallen andere combinaties ( waaronder kleine pony's ), loslopende kinderen, mensen met kinderwagens, een grote consumptietent en wat nog meer rondlopen? Dan heb je echt geen tijd om even te wachten en je paard langzaam tot rust te laten komen. Dan telt er maar één ding: jezelf en anderen niet in gevaar brengen.
Thuis, in je afgesloten rijbak of op buitenrit waar je de ruimte hebt, zal er niks beter werken dan rust bewaren en de tijd nemen. Helaas heb je daar op concours niet altijd de ruimte en de tijd voor. Dan moet je er gewoon voor zorgen dat er geen ongelukken gebeuren, en als dat even niet de schoonheidsprijs verdient, dan is dat maar zo. Thuis gewoon weer verder werken aan de controle en ontspanning, de veiligheid van jezelf en anderen zijn op dat moment belangrijker.

helemaal met je eens! ik probeerde ook te zeggen dat dit gewoon een reflex van de TS was. De discussie ging meer over het feit dat iedereen riep dat een ruk helemaal normaal was als er gebokt/vandoor gegaan wordt, en niet zozeer over deze reactie (alhoewel het zo wel begon) Een bewuste ruk vind ik niet terecht. Wat je zegt is helemaal waar, in zo'n situatie is het anders en gaat veiligheid voor. Maar zelf heb ik dus de ervaring dat je het met "rukken" alleen maar erger kan maken! En de meeste mensen hier vinden het blijkbaar altijd terecht, dus ook veilig thuis in de bak.
Normaal ga ik dit soort discussies helemaal niet aan (redelijk offtopic en vaak erg nutteloos) maar ik kan niet zo goed tegen de opmerking dat het de schuld van het paard is, in mijn ogen is dit ZELDEN zo (er zijn altijd uitzonderingen maar vrijwel altijd ligt het aan de ruiter of aan een stukje opvoeding, trauma's, communicatiestoringen etc) en heb echt een hekel aan mensen die de schuld gelijk aan het paard geven.
Nu vind ik het echt genoeg en hou verder mn mond hierover! het is niet nodig dit topic helemaal te verpesten met deze (zinloze) discussie

TS, gewoon lekker dooroefenen, wat trotser zitten en proberen te ontspannen, jullie zijn wel een mooi stel samen!

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:38

dit was bij de zuidplasruiters toch?
ik heb je nog zien rijden (alleen 2e proef)
ik vond hem er toen niet zo pittig uitzien eigenlijk, ik vond alleen dat je je teugels wat meer op maat moet houden Knipoog maar op de momenten van de fotos houd je ze wel goed Tong uitsteken
ik vind het wel een super leuk paardje! Lachen

aadjepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:41

IndyVanity schreef:
dit was bij de zuidplasruiters toch?
ik heb je nog zien rijden (alleen 2e proef)
ik vond hem er toen niet zo pittig uitzien eigenlijk, ik vond alleen dat je je teugels wat meer op maat moet houden Knipoog maar op de momenten van de fotos houd je ze wel goed Tong uitsteken
ik vind het wel een super leuk paardje! Lachen

Haha, ja tweede proef was ie al stuk afgekoeld Haha!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:42

Goh, het is hier wel het éne uiterste en het andere he:D Ik vind zelf, dat een corrigerende tik/ruk o.i.d. geen probleem is. Je paard moet weten dat jíj de baas bent(vorm van dominantie, in sommige gevallen). Als je hier veel last van hebt, zou ik zeggen: Doe eens grondwerk. Ik neem aan dat jij een verstandige ruiter heeft die alle mogelijke opties heeft uitgekruisd, wat de oorzaak kan zijn van het bokgedrag.

Ga gewoon met haar in de bak en laat haar wat onderdaniger worden met jouw. Mijn paard was ook altijd gestressd, angstig maar nam dan niets meer van mij aan. Hoe rustig ik ook bleef hij reageerde alleen op z'n eigen instinct. Toen ik grondwerk ging doen, begreep hij dat ik zijn leider was, en geen "kuddegenoot". Zo is hij ook rustiger geworden en steeds beter naar mij aan het luisteren.

Natural horsemanship heeft mij bij zulke problemen goed geholpen. Dit niet verwarren met Naturals! (bitloos etc.) Natural horsemanhip is goed te combineren met dressuur/springen, alleen läat het je inzien hoe jouw paard reageert op lichaamstaal, en dat jij zijn lichaamstaal leert te lezen.

Succes ermee Lachen

aadjepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:45

N_fotografie schreef:
Goh, het is hier wel het éne uiterste en het andere he:D Ik vind zelf, dat een corrigerende tik/ruk o.i.d. geen probleem is. Je paard moet weten dat jíj de baas bent(vorm van dominantie, in sommige gevallen). Als je hier veel last van hebt, zou ik zeggen: Doe eens grondwerk. Ik neem aan dat jij een verstandige ruiter heeft die alle mogelijke opties heeft uitgekruisd, wat de oorzaak kan zijn van het bokgedrag.

Ga gewoon met haar in de bak en laat haar wat onderdaniger worden met jouw. Mijn paard was ook altijd gestressd, angstig maar nam dan niets meer van mij aan. Hoe rustig ik ook bleef hij reageerde alleen op z'n eigen instinct. Toen ik grondwerk ging doen, begreep hij dat ik zijn leider was, en geen "kuddegenoot". Zo is hij ook rustiger geworden en steeds beter naar mij aan het luisteren.

Natural horsemanship heeft mij bij zulke problemen goed geholpen. Dit niet verwarren met Naturals! (bitloos etc.) Natural horsemanhip is goed te combineren met dressuur/springen, alleen läat het je inzien hoe jouw paard reageert op lichaamstaal, en dat jij zijn lichaamstaal leert te lezen.

Succes ermee Lachen

Haha, dit doe ik ook al een beetje ind e bak en hij vertrouwt me ook helemaal want als ik hem dan los laat in de bak en ik ga rennen, rent hij de hele tijd achter me aan en raakt hij mijn schouder aan met zijn neus. Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:45

robinelma schreef:
Ik wil best vriendelijk doen hoor, Maar tegen mensen die vinden dat het okee is hun paard een ruk in de mond te geven kan ik geen vriendelijkheid opbrengen.. Lachen

Dan moet je je lekker in een ander topic gaan bemoeien Doei!

aadjepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:47

aadjepower schreef:
orion_ schreef:
Zo, die kan uit zn plaat gaan!!
Knap dat je blijft zitten.

Let erop dat je je handen niet vast zet Lachen
Mag ik vragen welke afstammeling dit paard heeft?

Dankje, zijn afstamming is jammer genoeg onbekend.
maar hij si inderdaad soms wel erg pittig .

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:48

Wat heb jij een leuk paardje zeg. Lachen
Het commentaar over je houding heb je zelf al aangegeven & is ookal in het topic genoemt, dus daar ga ik niet verder op in..

En die meiden die zaten te zeuren over een rukje in z'n mond, daar moet je niet naar luisteren joh..
Die foto is een momentopname en ik vind het hartstikke goed van je dat je bent blijven zitten.

Ik vind dat een corrigerende ruk gewoon mag. (Beter dan dat je eraf ligt en dan nog de gevolgen erbij)

Heel veel succes verder Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:50

Moderatoropmerking:
Zullen we gewoon weer ontopic gaan over deze foto's?
Als iemand nog behoefte heeft aan een discussie dan kan dit via pb of door een eigen topic daarover te openen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:30

Mooi beest:)
veel succes met de ontspanning en dergelijke..
ik zie trouwens als ik goed kijk naar de laatste foto dat de teugels in een boogje hangen..
je leunt dus niet op het bit..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:41

aadjepower schreef:
orion_ schreef:
Zo, die kan uit zn plaat gaan!!
Knap dat je blijft zitten.

Let erop dat je je handen niet vast zet Lachen
Mag ik vragen welke afstammeling dit paard heeft?

Dankje, zijn afstamming is jammer genoeg onbekend.
maar hij si inderdaad erg pittig .

Hoe kan het dan een KWPN zijn? Bloos

Over 'een ruk in de mond geven' als het bij mij nodig was geweest had de rechterkant van het bit er aan de linkerkant uitgekomen.
Ow ow ow wat ben ik nu toch een dierenmishandelaar Dromen

Vind dat de TS netjes blijft zitten, mooi paard. Lachen

aadjepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:44

haha, waarschijnlijk kwpn, is ook ingeschreven bij het kwpn

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:18

meis als ie ingeschreven staat bij 't Kwpn zou je z'n papieren volgens mij kunnen opvragen Bloos!
moet je, z'n aftekeningen e.d door geven aan hun en eventueel Chipnummer wat je hebt van hem Knipoog

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:45

Hee, leuk beestjé..

maar ziet er uit als een tijdbom...
die op de laatste foto gaat ontploffen..

ziet er Onwijs gespannen uit en paard lijkt niete cht te vreden, probeer daar dus aan te werkenn.
en let op je houdeing.. (*verder alles al aangegeven)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:43

KWPN hoeft niet bekend te zijn. Mijn paard is ook van een onbekende afstamming, heeft pas sinds kort een paspoort. Heb dit ook aangegeven bij de KNHS, maar die hebben hem doodleuk onder KWPN opgegeven voor mijn startkaart.